امروز برابر است با :1403-01-30
طراحی داخلی اتاق خواب کوچک

طراحی داخلی اتاق خواب کوچک در خانه های نقلی

مجله چرخونکی : طراحی دکوراسیون اتاق خواب های کوچک کار نسبتا دشواری است و بهتر است برای داشتن چیدمانی منظم و بی نظیر در فضای اتاق خواب ها با متراژ کوچک حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید دکوراسیونی آرامش بخش و ایده آل را در فضای اتاق خواب خود ایجاد کنید. دردسرهای کمتر برای چیدمان و فضای کمتری که می‌تواند باعث شود تمیز کردن خانه یک دغدغه‌ی بزرگ نباشد. کافی است با دانستن چند نکته در مورد دکوراسیون اتاق خواب کوچک کاری کنید که اتاق شما دل‌باز و بزرگ به نظر برسد.

نکات کلیدی در طراحی اتاق خواب کوچک

رنگ های سبک و روشن را انتخاب کنید

رنگ سفید یک رنگ کاربردی و آرامش بخش در رنگ آمیزی اتاق خواب های کوچک به شمار می رود. استفاده از رنگ سفید در طراحی اتاق های کوچک باعث می شود فضای بسته و کوچک شما دلباز و بزرگ جلوه کند و همچنین از شلوغ و به هم ریخته نشان دادن اتاق نیز جلوگیری می کند. اگر نگران نداشتن دیوارهای بزرگ و یا پنجره ( برای استفاده از نور طبیعی) هستید، می توانید نور را با استفاده از رنگ سفید به اتاق کوچکتان بیاورید و فضا را پر از نور کنید.

فضایی بدون به هم ریختگی

در اتاق خواب های کوچک نباید این نکته را فراموش کنید که اتاق همیشه باید مرتب باشد چرا که به صورت بصری جذاب تر و بزرگتر به نظر می رسند. همیشه تخت خود را مرتب کنید و ملحفه تخت خود را تا بزنید. اتاق خود را با پاتختی و یا کمدهایی با مقیاس بزرگ پر نکنید. مبلمان را به خوبی کنار هم بگذارید و یک چیدمان مناسب برای اتاق خواب خود داشته باشید.

میز تحریر دیواری

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در دیزاین اتاق کوچک رعایت کرد؛ استفاده از وسیله های کوچک و در عین حال کاربردی هست. مثلا اگه میخواین از میز تحریر در اتاق کوچک استفاده کنین؛ بهترین انتخاب، میز تحریر دیواری هست. چرا که این میزها در واقع یک صفحه ی چوبی هستن که روی دیوار نصب میشن و به همین دلیل فضای خیلی کمی رو اِشغال میکنند.

تخت دو­طبقه در دیزاین اتاق کوچک

اگه در خانه ی شما، دو نفر از یک اتاق استفاده میکنن. تخت های دو­طبقه شاید بهترین انتخاب باشن. چون روی هم قرار میگیرن و به همین دلیل فضای زیادی رو اِشغال نمیکنن. قرار دادن دو تا تخت در کنار هم، واقعا برای اتاق­های کوچک مناسب نیست. اما اگه سقف اتاق خیلی کوتاه باشه، استفاده از تخت های دو طبقه کمی دردسر­ ساز میشود.

تخت تو­کار در دیزاین اتاق کوچک

تخت توکار یکی دیگه از وسیله هایی هست که در دیزاین اتاق کوچک کاربرد زیادی داره. علاوه بر اِشغال فضای کم، بعضی از تخت های تو کار به شکل نیمکت هم در میان و همین موضوع، کارایی اون ها رو دو چندان میکند.

سبک مینیمالیسم

در اتاق خواب کوچکتان سعی کنید فقط از وسایل ضروری و مورد علاقه خود استفاده کنید و وسایل اضافی را به بیرون از اتاق منتقل کنید تا با کم کردن وسایل غیر ضروری فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید، بنابراین مبلمان و سایر لوازم جانبی را به حداقل برسانید؛حتی بهتر است برای فضای ذخیره سازی بیشتر از ساخته های معاصر که در داخل کار قرار می گیرند استفاده کنید که بهترین گزینه برای اتاق خواب های کوچک هستند.

مانند مبل یا تخت تاشو؛ این وسایل امکان تا شدن دارند و می توانید زمانی که به آنها احتیاجی ندارید آنها را جمع کنید.
در حالی که به نظر می رسد این وسایل و قسمت ها در اتاق وجود ندارند، فضای آزاد ما را به حداکثر می رسانند.اتاق خواب های کوچک برای بزرگ تر دیده شدن همیشه باید مرتب باشند.

فضای ذخیره در اتاق خواب های کوچک

با اضافه کردن فضاهای ذخیره سازی در اتاق خواب دکوراسیون اتاق خود را مرتب کنید. معمولاً در همه اتاق خواب ها یک کمد دیواری به همراه قفسه بندی طراحی شده است اما شما می توانید با کمی خلاقیت در گوشه ای از اتاق خواب خود فضایی را به سبدهای حصیری اختصاص دهید.

این سبدها نه تنها فضای ذخیره سازی زیادی را ایجاد می کنند بلکه زیبایی و کنتراست را به دکوراسیون مدرن خانه شما اضافه می کنند.استفاده از صندلی های عثمانی که دارای فضایی برای نگهداری اجسام دارند، میزهای کنار تخت و همچنین پاتختی ها بهترین فضاها برای نگهداری وسایل اضافی اتاق خواب ها هستند.

فضاهای عمودی در اتاق خواب های کوچک

زمانی که فضای کمی در اتاق داریم باید از تمام ظرفیت های اتاق استفاده کنیم و همه وسایل را بر روی زمین جای ندهیم شما می توانید با کمی خلاقیت و به درستی از فضای دیوارها استفاده کنید اما به این نکته نیز توجه کنید که شما نمی خواهید خود را در بین قفسه‌ها و لوازم جانبی محاصره کنید.

رعایت نکردن اصول چیدمان می تواند فضای اتاق شما را به اتاقی دلگیر تبدیل کند. زمانی که می خواهید قفسه یا کمد دیواری را به اتاق خود اضافه کنید سعی کنید ارتفاع کمدها را تا سقف اتاق ادامه دهید. این کار باعث صرفه‌جویی بیشتر در فضای اتاق می‌شود و شما می‌توانید وسایل غیر ضروری که کمتر استفاده می کنید را در طبقات بالاتر قرار دهید.

کاغذ دیواری

فقط به این دلیل که اتاق خواب شما کوچک است دلیل نمی‌شود در چیدمان و دکوراسیون آن از طرح و رنگ‌های خسته‌کننده و تکراری استفاده کنید. برای استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب، یک دیوار اصلی را به عنوان دیواری که در مرکز دید قرار می‌گیرد انتخاب و همان دیوار را با یک کاغذ دیواری طرح‌دار زیبا کنید. معمولا دیواری که بالای تخت خواب قرار می‌گیرد برای این کار بهترین گزینه است.

کاغذ دیورای اصولا فضای اتاق خواب را شلوغ می‌کند و باعث می‌شود اتاق شما کوچک‌تر هم به نظر برسد. اما اکر طرح درستی را انتخاب کنید دقیقا نتیجه‌ی عکس خواهد داشت.کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب شما باید طرح‌های درشت داشته باشد. پس از طرح‌های ریز و شلوغ بپرهیزید. کاغذ را روی دیواری به کار ببرید که بزرگترین دیوار یا در مرکز دید است. همانطور که گفتیم معمولا پشت تخت خواب برای کاغذ دیواری جای مناسبی است.

اشتراک گذاری