امروز برابر است با :1403-02-05
ست کردن مبل و فرش

تکنیک های ست كردن مبل و فرش + نکات کلیدی

مجله چرخونکی : مبلمان و فرش بزرگترین اجزای دکوراسیون منزل هستند. اگر مطابق با چیدمان منزل خود مبلمان و فرش را انتخاب کنید، تاثیر بی‌نظیری در محیط منزلتان خواهد داشت و زیبایی محیط، چشم نواز خواهد بود. بنابراین نیاز است تا اصول ست کردن مبلمان با فرش را بدانیم.

به صورت بصری می توان مبل و فرش را به صورت گروهی تنظیم کرد تا بتوانید بهترین استفاده را از اتاق ببرید. با انتخاب اندازه فرش های مختلف می توانید ظاهری شخصی برای اتاق ایجاد کنید که با سبک خودتان هماهنگ باشد.برای اینکار بهتر است ابتدا مبلمان خود را تهیه کنید و سپس فرش مناسب و هماهنگ با آن را بخرید.

در دکوراسیون داخلی خانه برای ست مبل با فرش باید موارد متعددی در نظر گرفته شود. شما می­توانید از استایل سنتی یا مدرن در خانه استفاده کنید ولی در این بین فقط نحوه چیدمان و رنگ بندی نقش اصلی در تعیین جلوه و زیبایی خانه را بر عهده دارند.

فرش‌هایی که در طراحی آن‌ها از دو رنگ و یا بیشتر هم استفاده شده است، انتخاب رنگ مبلمان را برایتان راحت‌تر می‌کنند. فرش‌های چند رنگ تنوع بسیاری داشته و در هنگام خرید مبل می‌توانید یکی از رنگ‌های فرش را جهت خرید مبل انتخاب کنید.

از این تکنیک ها برای ست کردن مبل و فرش بهره بگیرید

تناسب رنگ مبل و فرش

برای انتخاب فرش متناسب با مبلمانتان یکی از فاکتور های مهمی که ه باید در نظر بگیرید تناسب رنگ مبلمانتان و فرش است و شیوه ی که آن ها کنار یکدیگر در اتاق به نمایش گذاشته می شود مثلا اگر یک مبلمان و کفپوش اتاق شما به رنگ تیره است ،باید سعی کنید مبل را بیشتر نمایان کنید.

یک مبل تیره با پایه های فلزی یا پایه های چوبی روشن می تواند تضاد زیبایی بین مبل و کف را ایجاد کند اما اگر اینطور نیست ،استفاده از فرش روشنتر در قسمت جلوی مبل شما می تواند رنگ های تیره را از هم جدا کند و باعث شود رنگ مبل نمود پیدا کند. یک میز چوبی روشن یا میز قهوه فلزی نیز می تواند به جدا شدن مبل از کف پوش اتاق کمک کند.

رنگ کوسن ها را با فرش ست کنید

برخی مواقع می توان بین رنگ مبل و فرش تناسب ایجاد نمود یعنی شما می توانید رنگ فرشتان را با رنگ کوسن ها ست کنید. بنابراین، اگر مبل تان با فرش هماهنگی ندارد، با تهیه کردن چند کوسن هم رنگ فرش تان این مشکل را برطرف نمایید.

ست کردن مبل و فرش بر اساس بدنه مبل

همیشه لازم نیست که برای دکوراسیون داخلی خانه و ست کردن مبل و فرش به نوع پارچه و طرح و رنگ آن توجه داشته باشید. بدنه مبل نیز می‎تواند در انتخاب فرش و نحوه ست کردن انتخابی شایسته باشد.

توجه کنید که رنگ پایه و دسته مبلمان شما چه رنگی است، در این صورت می‌توانید رنگ فرش را هم مطابق با همان انتخاب کنید. این روش نیز بسیار کاربردی است و تاکنون توانسته ایده‌های خلاقانه‌ای ابداع نماید.

در ست مبلمان با فرش از دو رنگ استفاده کنید

در ست مبلمان با فرش در دکوراسیون منزل می توانید از فرش‌هایی استفاده کنید که دو یا چند رنگ غالب دارند. فرش‌های ایرانی یا برخی از فرش‌های مدرن این ویژگی را دارند. می‌توانید فرشی انتخاب کنید که رنگ مبلمان شما یکی از رنگ‌های مورد استفاده در فرش باشد.

از فرش های چند رنگ استفاده کنید

اگر شما ابتدا به فکر تهیه فرش هستید یا می خواهید مبلمان خود را عوض کنید، فرش های چند رنگ از این لحاظ برتری دارند که رنگ های به کار رفته در آن ها بسیار متنوع می باشد.بنابراین، شما با داشتن یکی از آن ها دیگر نگران انتخاب مبل با رنگ مناسب نخواهید بود.

در واقع، این فرش ها هر رنگی را که شما برای مبل های خود انتخاب کنید، دارند و می توانید یکی از آن رنگ ها را با مبلمانتان هماهنگ کنید، به همین خاطر با هر مبلمانی به خوبی ست می شوند.

ست فرش تیره با مبلمان

رنگ های تیره تر و پر رنگ تر فرش علاوه بر این که آلودگی و لکه ها را کم تر نشان می دهند، فضای دنج و صمیمی تری را نیز ایجاد می کنند. اما درعین حال برای خانه های کوچک و کم نور مناسب نیستند.

مبل کلاسیک

مبل­ ها از نظر سبک به انواع استیل، کلاسیک و راحتی تقسیم می­شوند. افرادی که می­خواهند برای دکوراسیون خانه از سبک سنتی استفاده کنند، معمولاً قصد دارند فرش مناسب مبلمان کلاسیک را از میان انبوه گزینه­ها شناسایی کرده و برگزینند.

شایان ذکر است که معمولاً مبل­های سلطنتی و استیل را به همراه فرش­های سنتی ایرانی البته با هماهنگی رنگ و طرح انتخاب میکنند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که فرش­های ایرانی علاوه­بر سبک سنتی در دکوراسیون امروزی نیز توانسته نهایت زیبایی را به ارمغان بیاورد.

مبل راحتی

از انواع مبل­های راحتی، کاناپه و مبل­های L شکل معمولاً به همراه فرش­ها و موکت‌های امروزی و مدرن استفاده می­کنند. این سبک از ست کردن برای خانه­های امروزی گزینه ایده­آلی است.

البته روش دیگری نیز وجود دارد که در آن این دو مدل را به هم ترکیب کرده و یک ایده جدید خلق نمایید که نه از سبک سنتی و نه از سبک مدرن پیروی کند. به همین منظور می­توانید از مبلمان مدرن و فرش­های سنتی یا از مبلمان سنتی و انواع فرش‌ مدرن به‌کار ببرید.

البته برای پیاده­سازی این مورد باید نهایت دقت را به خرج دهید تا یک اتمسفر و جو بی­کیفیت در خانه ایجاد نشود. برای هماهنگ کردن سبک­ها و همچنین ست مبل با فرش باید به برخی نکات توجه شود که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری