امروز برابر است با :1403-01-31
طراحی داخلی اتاق نوجوان

طراحی داخلی اتاق نوجوان برای پسر و دختر

مجله چرخونکی : طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان ریزه کاری دارد اغلب نوجوانان مشکل پسند هستند و این عادت آن ها برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق شان نیز صدق می کند بنابراین بهتر است برای رضایت بیشتر فرزندتان برای طراحی دکوراسیون اتاقش بر طبق سلیقه و نظر او پیش بروید و علاوه بر این برای قرار دادن وسایل در اتاق مکان های مناسبی را در نظر بگیرید.

مدل اتاق خواب نوجوان باید براساس سلایق و علایق خود نوجوان طراحی و تزیین شود تا ارتباط بین او و فضای استراحت و کار مستحکم باقی بماند.

نوع طراحی و استفاده از برترین مدل اتاق خواب نوجوان می تواند در این امر بسیار کمک کننده بوده و بهترین شرایط را برای حضور طولانی مدت در اتاق ایجاد کند.

طراحی و تزیین دکوراسیونی شیک و کارآمد برای نوجوان و مدل اتاق خواب نوجوان ، یکی از وظایفی است که پدر و مادر باید برای او فراهم کنند تا همانطور که گفتم لحظات فراموش نشدنی و لذت بخش برای او در خانه رقم بخورد.

از این تکنیک ها در طراحی داخلی اتاق نوجوان استفاده کنید

سبک و تم اتاق

نوجوانی سنی است که همه می خواهند خود را عضو گروهی بدانند، طرفدار مقوله ای مانند هنر، ورزش و … می شوند و دوست دارند همان تم را به کار ببرند. پرسیدن! بله، پرسیدن. کافی است از فرزندان خود بپرسید و با همفکری با یکدیگر یک تم بسازید.

تم انتخابی می تواند با علایق یا بلندپروازی ها و آرزوهای نوجوانتان مرتبط باشد. پس دیوارهای اتاقشان را خسته کننده نکنید. استفاده از کاغذ دیواری با طرح های دلخواه، تصویر قاب یا پوستر که هم شما و هم نوجوانتان با آن موافق باشید، بهترین راه است.

این امر علاوه بر پر کردن دیوارهای خالی، برای زیبا کردن اتاق نیز مفید است. برخی از پوسترهای فیلم مورد علاقه خود، و برخی دیگر هنر و گرافیک خاص خود در تزیین اتاق خود استفاده می کنند.

طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان دخترانه

بهتر است برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان دخترانه از رنگ های پر زرق و برق استفاده کنید. رنگ سفید از انواع رنگ های خنثی و مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان است و شما می توانید در کنار وسایل با رنگ سفید وسایل رنگارنگ و زیبایی را قرار دهید.

بعد از انتخاب رنگ اتاق نوجوان باید وسایل ضروری را در مکانی مناسب قرار دهید. سرویس خواب از انواع وسایل ضروری در دکوراسیون هر اتاقی است و بهتر است سرویس خواب را در قسمت مناسبی از اتاق قرار دهید. طراحی فضایی دنج و زیبا برای مطالعه یکی دیگر از مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان است.

فرش برای اتاق دختر نوجوان

خرید فرش مناسب برای دکوراسیون اتاق دختر نوجوان از جمله مهم ترین تصمیم گیری های است که شما باید قبل از خرید به ان توجه کنید زیرا تنوع فرش ها بسیار زیاد هستند اگر قصد دارید فضای اتاق را به سمت سنتی بودن ببرید بهتر است از فرش های سنتی استفاده کنید که در این میان فرش دستبافت و فرش ماشینی با توجه به متراژ اتاق فرزندتان می تواند راهگشا باشد.

ولی اگر قصد خرید فرش مدرن را دارید می توانید از فرش های شگی برای دیزاین اتاق دخترتان استفاده کنید در این بین فرش های وینتیج نیز از تنوع بسیاری برخوردار هستند که در اوج مدرن بودن می توانند کمی فضای اتاق را سنتی کنند که این فرش ها تماما برای ساخت دکوراسیون متناسب با نیاز نوجوان شما طراحی شده اند.

مبلمان اتاق دختر نوجوان

وجود کمد، تخت خواب و میز مطالعه در اتاق هر نوجوانی لازم است ولی در این میان با توجه به سلایق فرزند خود می توانید عناصری مانند صندلی های فانتزی،کاناپه ای کوچک و جمع و جور و پاف های رنگی را به داخل اتاق دختر نوجوان خود اضافه کنید.

در اتاق های دخترانه وجود یک میز آرایش جمع و جور و کوچک لازم است زیرا دختران نوجوان علاقه ی زیادی دارند که حتما در اتاق خود میز آرایش داشته باشند تا وسایل آرایشی بهداشتی خود را روی آن بگذارند و در هنگام بیدار شدن از خواب سیمای خود را در آینه ببیند. وجود پاتختی کنار تخت می تواند زیبایی دل نشینی را به فضای خواب نوجوان بدهد.

طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان پسرانه

برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان پسرانه بهتر است از رنگ های سرد استفاده کنید زیرا پسران نوجوان علاقه زیادی به رنگ های سرد دارند. استفاده از وسایل چشمگیر و متمایز در اتاق نوجوانان نظیر کاناپه و یا یک صندلی بزرگ می تواند ایده مناسبی باشد. امروزه کامپیوتر از انواع وسایل ضروری در اتاق نوجوانان است و بهتر است میز کامپیوتر را در مکانی مناسب قرار دهید.

توجه داشته باشید برای اتاق خواب ها با فضای کوچک بهتر است از میز کامپیوتر هایی که فضای کمی را اشغال می کنند استفاده نمایید. اگر فضای اتاق خواب فرزند شما کوچک است بهتر است از تخت خواب های تاشو استفاده کنید تا فضای کافی برای قرار دادن سایر وسایل در اتاق خواب باز شود.

نصب کمد دیواری در اتاق نوجوانان یکی دیگر از انواع ایده های کاربردی است و در صورت امکان بهتر است برای جلوگیری از شلوغ شدن فضای اتاق نوجوانان کمد دیواری را روی دیوار نصب کنید و همه وسایل لازم و ضروری را در کمد دیواری قرار دهید تا از شلوغ شدن دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان جلوگیری شود.

فرش مناسب برای اتاق پسر نوجوان

خرید فرش مناسب برای دکوراسیون اتاق پسر نوجوان بسیار مورد بحث است زیرا پسران برخلاف دختران به رنگ های تیره و تند علاقه مند هستند و ترجیح می دهند که فرش اتاق آن ها از این طیف رنگ پیروی کند پس بهتر است برای مفروش کردن اتاق پسرتان به سراغ فرش های سنتی نروید فرش مدرن انتخاب وسیعی را در اختیار شما قرار می دهد در این بین خرید فرش شگی و فرش وینتیج می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مبلمان اتاق پسر نوجوان

مبلمان ضروری برای اتاق پسر نوجوان شامل کمد، تخت خواب، دراور، یک کاناپه کوچک، میز مطالعه می باشد ولی گاها فرزند پسر شما علاقه دارد که در اتاق خود سیستم های صوتی تصویری داشته باشد که هر وقت که نیاز به گوش کردن به موسیقی داشت از آن بهره ببرد و گاها نوجوانان علاقه ی بسیاری به نواختن آلات موسیقی دارند که بهتر است بخشی از اتاق را به مکانی برای نواختن اختصاص دهید.

وجود یک کاناپه ی کوچک می تواند این امکان را به فرزند شما بدهد که هر وقت که مهمانی داشت او را به اتاق خود ببرد و در اتاق خود با دوستش گفت و گو کند. با فراگیری اصول طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان می توانید فضایی مناسب را برای پسران نوجوان خود به وجود بیاورید.

طرح سقف

سقف یک نقطه اصلی برای نوجوان شماست، برخی طرح و رنگ های خاص، گزینه های عالی هستند که سقف را به یک مؤلفه جالب و پر از شخصیت اتاق خواب تبدیل می کنند. زدن نوارهای زرد رنگ روی سقف، کل اتاق را پاپ می کند، در حالی که رنگهای خاکستری فقط یک ته رنگ بی روح هستند.

فضاهای شخصی

نوجوانان علاقه دارند که حریم شخصی آن ها حفظ شود، یک اتاق می تواند بزرگ یا کوچک باشد و همچنین نقشه متفاوتی داشته باشد. اگر اتاق خواب کوچک است، می توانید از یک تخت خواب کم جا و چند کاربردی، با کمدی در پایین و کنار برای نگهداری وسایل شخصی او، قسمت پایین برای مطالعه و سطح بالایی آن برای خواب استفاده کنید.

همچنین می توانید اگر اتاق بزرگ باشد، به شما فرصت بیشتری می دهد تا خلاقیت خود را بیان کنید. علاوه بر تخت خواب و دراور، انتخاب قطعه ها و فضاهای منحصر به فرد، مانند حمام جداگانه در اتاق یا یک مبل تک در گوشه اتاق کنار پنجره برای استراحت، باعث می شود نوجوان شما بفهمد که شما نه تنها فردیت او را می شناسید، بلکه آن را از با تمام وجود تأیید می کنید.

فضای مطالعه

دغدغه درس خواندن یکی از ویژگی های این سن به شمار می آید. اگر می خواهید نوجوانتان در مدرسه موفق باشد، برای تسهیل این امر، یک اتاق کار در اتاق خواب او ایجاد کنید. این امر نه تنها به تمرکز او بر انجام تکالیفش کمک می کند، بلکه بتواند کارهای خود را سازماندهی کند.

اشتراک گذاری