امروز برابر است با :1403-01-31
طراحی داخلی آشپزخانه مدرن

طراحی داخلی آشپزخانه مدرن + ویژگی ها

مجله چرخونکی : سبک مدرن می تواند از چند لحاظ دارای پیچیدگی هایی باشد به این دلیل که بسیاری از افراد این سبک را نقطه ی مقابل سبک سنتی می دانند. وقتی سبک مدرن را وارد دکوراسیون آشپزخانه میکنیم می توانیم به کابینت های ساده، وسایلی فلزی و وسایل تزئینی شیک برسیم.

طراحی آشپزخانه مدرن علاوه بر اینکه می تواند نمای زیبا و جذابی را به منزل دهد، باعث می شود، افراد به خصوص خانم های خانه از سپری کردن وقت خود در محیط آشپزخانه احساس خستگی نکرده و حتی از آشپزی کردن در آنجا لذت ببرند.

نکات مهم در طراحی داخلی آشپزخانه مدرن را در نظر بگیرید

نور را به‌ درستی تنظیم کنید

مهم‌ترین نکته در دکوراسیون آشپزخانه مدرن تنظیم نور است. نورها به دو دسته‌ی طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. منظور از نور طبیعی همان نور خورشید است که از طریق پنجره‌ها به آشپزخانه تابیده می‌شود.

آن دسته از منابع نور مانند انواع لامپ‌ها که با برق کار می‌کنند، نورهای مصنوعی نامیده می‌شوند. اگر نور خورشید به ‌اندازه‌ی کافی به آشپزخانه شما تابیده شود، نیازی به استفاده از منابع مصنوعی نور در روز ندارید؛ اما برای شب باید منابع نور به ‌اندازه‌ی کافی وجود داشته باشند.

به ‌طور کلی نورهای مصنوعی باید به ‌گونه‌ای تنظیم شوند که به بهترین نقاط بتابند. از آنجایی که درب کابینت‌ها معمولاً از روبرو باز می‌شود، زاویه‌ی نور باید به‌ گونه‌ای تنظیم شود که اشیای درون کابینت‌ها به خوبی قابل دیدن باشند.

همچنین در بعضی از نقاط مانند محل یخچال یا ظرفشویی که افراد نیاز به دید دقیق دارند، نور باید به ‌اندازه‌ی کافی و از زاویه‌ی مناسب وجود داشته باشد.

استفاده بهینه از فضا در آشپزخانه مدرن

یکی از رموز مدیریت مؤثر فضای آشپزخانه استفاده از حداکثر فضاهای ممکن است؛ بدین منظور باید تا حد امکان از وسایلی که دارای حجم هندسی منتظم هستند استفاده کرد؛ زیرا در این‌گونه حجم‌های وسایل می‌توانند به ‌درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و تنها در چارچوب کاربری خود فضا اشغال کنند.

در عوض اشکال با شکل هندسی نامنتظم فضای زیاد را به‌ گونه‌ای اشغال می‌کنند که نمی‌توان از آن هیچ‌گونه استفاده‌ای کرد. برای مثال استفاده از مدل کابینت مکعبی شکل نمای بهتری در نسبت با مدل کابینت نامنتظم ایجاد می‌کند.

همچنین در صورتی که فضای آشپزخانه باز باشد، می‌توان علاوه بر کابینت‌ها، با نصب قفسه‌هایی بر روی دیوارها از فضای موجود به بهترین نحو استفاده کرد. معمولاً گوشه‌های آشپزخانه جزو نقاطی هستند که به دلیل پرتی بودن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و یا خالی می‌مانند. از این نقاط می‌توان برای وسایل زینتی، زیباسازی فضای آشپزخانه و یا پرورش گل و گیاهان زینتی استفاده کرد.

شیک با زیباترین تزیینات

کابینت های آشپزخانه مدرن دارای خصوصیاتی است که می توان آنها را در ساده بودن خلاصه کرد. کابینت هایی که در آشپزخانه هایی به سبک مدرن دیده می شوند میتوان گفت تکاملی بر کابینت های سبک های دیگر دکوراسیونی مانند سنتی هستند.

نورپردازی حرفه ای

همانطور که میدانید در سبک مدرن، دکوراسیون آشپزخانه تزئین آنچنانی ندارد ولی شما می توانید برای تزیین آشپزخان های مدرن از عناصر طبیعی استفاده نمایید، داشتن گل و گلدان های ساده و یا استفاده از سنگ مرمر هم نمونه هایی از این المان ها برای تزیین آشپزخانه هستند.

آشپزخانه تان را بازسازی کنید

برای بازسازی آشپزخانه باید سعی کنید ساختار های قدیمی مانند دیوارها و کاشی های قدیمی و رابیتس کاری ها را کنار بگذارید و حتی اگر نیاز شد به تعویض کابینت ها دست بزنید.

گاهی اوقات حتی نیاز است که کاشی آشپزخانه یا سرامیک ها و لوله کشی ها هم تغییر کند تا بازسازی آشپزخانه به بهترین نحو ممکن انجام شود.

البته تصمیم به بازسازی آشپزخانه با خود شماست و می توانید یا کل ساختار آشپزخانه به همراه وسایل را تعویض کنید و یا می توانید تنها با تغییر بعضی از وسایل اصلی این کار را انجام دهید.

ولی اگر تصمیم دارید که به صورت کلی بازسازی آشپزخانه شما انجام شود، بهتر است که کف آشپزخانه، پرده ها، کابینت ها و وسایل برقی و سایر وسایل را تغییر دهید. اما با توجه به اینکه بازسازی کلی هزینه زیادی خواهد داشت، می توانید به تغییر کاشی ها و یا زدن برچسب بسنده کنید.

خوشبختانه روش های مختلف زیادی برای ایجاد تنوع در فضای آشپزخانه به وجود آمده که شما می توانید با هزینه کم و ایجاد یک سری تغییرات ساده آشپزخانه قدیمی خود را به بهترین شکل ممکن بازسازی کنید.

چنانچه قصد تعویض کابینت‌ها را دارید می توانید از کابینت های هایگلاس یا کابینت ممبران استفاده کنید. البته کابینت های ممبران بیشتر برای علاقه مندان به سبک کلاسیک گزینه مناسبی است و کسانی که به سبک مدرن علاقه دارند می توانند به هنگام تعویض کابینت آشپزخانه، از کابینت های هایگلاس استفاده کنند.

برای بازسازی آشپزخانه باید علاوه بر نوسازی درب کابینت ها، از وسایل جدید و مدرن تری در فضای آشپزخانه استفاده کنید و کف آشپزخانه را هم نوسازی کنید.

اشتراک گذاری