امروز برابر است با :1403-02-07
مبلمان مدرن

از مبلمان مدرن و ویژگی های آن چه می دانید

مجله چرخونکی : مبلمان مدرن به مبلمان تولید شده از اواخر قرن نوزدهم، تاکنون گفته می‌شود که تحت تأثیر مدرنیسم است. امروزه طراحی مبلمان مدرن از همان اصول معماری مدرن پیروی می‌کند. سادگی، خطوط صاف و عدم کاربرد تزئینات اضافی از عناصر مهم در این سبک هستند.

خرید مبل مدرن برای بسیاری از خانواده‌ها به عنوان یک هدف در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود و تلاش می‌کنند که هر طور شده از این سرویس مبلمان در منزل خود استفاده کنند.

این در حالی است که انتخاب سرویس مبلمان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و حتی در برخی موارد امکان استفاده از مبلمان مدرن در یک ساختمان وجود ندارد یا مستلزم تغییرات بزرگی است.

ایده یک خانه و دفتر کار مدرن، تداعی مکانی روشن و دنج است که در آنجا افراد می‌توانند احساس آرامش و در عین حال برای انجام کارهای مهم خود انگیزه کافی داشته باشند. طراحی فضای داخلی مدرن و مبل مدرن بی اساس نیست و باید فاکتورهایی را برای مبلمان مدرن در نظر گرفت.

ویژگی مبلمان مدرن

طراحی ساده: یکی از ویژگی‌‌های اصلی مبلمان مدرن طراحی ساده آن است. در واقع مبل مدرن بر خلاف مبل کلاسیک، تزئینات و جزئیات اضافی ندارد اما در عوض تزئیات اصلی شامل طراحی فرم بدنه در آن به شکل مدرن، خلاقانه و امروزی است.

طراحی کاربردی: یکی دیگر از اصلی‌ترین ویژگی‌های طراحی مدرن تکیه بر طراحی کاربردی است. به این معنی که سعی می‌شود تا محصول مورد نظر با کم‌ترین و ساده‌ترین طراحی، بیشترین استفاده را داشته باشد. احمالا هرگز در طراحی مبل کلاسیک ندیده‌اید که مبلی در کنار خود کتابخانه یا میز عسلی متصل داشته باشد. اما طراحی‌هایی از این دست را در سبک مبلمان مدرن زیاد می‌بینید.

متریال مدرن: در طراحی مبل مدرن بر خلاف مبل کلاسیک از چوب کمتر و پارچه بیشتری استفاده می‌شود. حتی انواع مبلمان راحتی که نوعی مبل مدرن به حساب می‌آیند به صورت تمام پارچه می‌باشند. علاوه بر این بسیاری از مدل‌های مدرن به جای چوب با فلز استیل نقره‌ای، طلایی، مشکی یا مسی ساخته می‌شوند.

انواع مبلمان مدرن

مبلمان مدرن راحتی

یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین مدل مبلمان مدرن، مبلمان راحتی است که با سلایق ما ایرانی‌ها بسیار سازگار است ازاین‌رو توانسته در خانه‌های ما جا خوش کند.
مبل‌های مدرن راحتی که اغلب تماماً از پارچه پوشانده شده‌اند تنوع بسیار زیادی دارند زیرا طراحان با ترکیب انواع پارچه‌های خوش‌نقش‌ونگار مدل‌های زیبایی را توانسته‌اند طراحی کنند.

مبلمان مدرن راحتی با اکثر دکوراسیون‌ها همخوانی دارد به این دلیل انتخاب آن بسیار ساده خواهد بود. کاناپه‌ها، مبلمان چرمی، مبل‌های تختخواب‌شو، و مبل‌های ال شکل نمونه‌ای از انواع مبلمان مدرن راحتی هستند که برای خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن بسیار مناسب خواهند بود.

مبلمان مدرن راحتی در دو نوع کاملاً راحتی و نیمه راحتی در بازار موجود است. نمونه‌ی کاملاً راحتی برای اتاق نشیمن یا اتاق استراحت کاربرد دارد اما مدل نیمه راحتی آن را می‌توان برای دکوراسیون اتاق پذیرایی نیز استفاده کرد.

مدل نیمه راحتی مدرن برای فضاهای اداری نیز بسیار مناسب بوده و با نام مبل مدرن اداری در بازار شناخته می‌شوند. مبلمان مدرن ال شکل نیز یکی دیگر از مبلمان مدرن راحتی است که فضایی دنج و صمیمی را برای خانه‌های کوچک به ارمغان می‌آورد.

مبلمان ال شکل اگرچه فضای کمتری را در خانه اشغال می‌کند اما جای بیشتری را برای نشستن در اختیار شما قرار می­دهند. اگر گوشه‌های خانه­تان به‌گونه‌ای است که نمی‌توان استفاده‌ی بهینه‌ای از آن داشت پیشنهاد می‌کنیم از مبل‌های ال شکل برای پر کردن این پرتی­های خانه استفاده کنید تا هم از فضای خود به‌صورت بهینه استفاده کرده باشید و هم محیط خانه دل‌ بازتر دیده شود.

مبلمان مدرن کلاسیک

مبلمان مدرن کلاسیک یا نیمه استیل نمونه‌ای دیگر از انواع مبلمان مدرن است که با ترکیب دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی‌شده است.
مبلمان مدرن کلاسیک با الهام از سبک‌های کلاسیک دارای قسمت‌های چوبی و منبت‌کاری شده است و نشیمن‌گاه و تکیه‌گاهی به‌راحتی مبل‌های مدرن دارد.
البته منبت‌کاری‌های بکار رفته در قسمت‌های چوبی این مدل از مبل‌ها کمتر از مدل‌های سبک کلاسیک است. درواقع این مدل از انواع مبلمان مدرن در عین سادگی و راحتی بسیار شیک و مجلل نیز دیده می‌شوند بنابراین برای فضاهای رسمی خانه که جهت پذیرایی از مهمان طراحی‌شده‌اند، بسیار مناسب خواهد بود.
اغلب افراد زمان انتخاب مبلمان دچار سردرگمی می‌شوند زیرا نمی‌توانند از بین انواع مبلمان کلاسیک و مدرن و یا سایر مدل‌ها یکی را انتخاب کنند.

چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک چجوریه؟

بر خلاف چیدمان سبک کلاسیک که قوانین خاصی مثل حفظ قرینگی در آن ضروری است، برای چیدمان مبل مدرن دست‌تان کاملا باز است، چرا که از چیدمان گرد و مستطیل تا بدون نظم می‌توانید بچینید؛ اما برای انتخاب یک چیدمان صحیح باید ابتدا فضای منزل‌تان را بررسی کنید.

و نقطه کانونی اتاق و ضلع‌های اطرافش را در نظر بگیرید؛ برای مثال اگر فضا ال شکل یا مستطیل است اما با متراژ کم، هرگز به سراغ چیدمان گرد نروید! اما اگر یک پذیرایی بزرگ با نورگیری زیاد دارید، می‌توانید فضا را بخش‌بندی کنید و دو چیدمان گرد و مستطیل را هم زمان داشته باشید.

قیمت مبلمان مدرن

برای تعیین قیمت مبل مدرن شاخص‌های متعددی وجود دارد که شامل چوب استفاده شده، برند تولید کننده مبل، روکش و پارچه استفاده شده در مورد، رنگ بندی‌های متنوع آنها، مدل‌های مختلف آنها و همچنین بزرگ و کوچک بودن آنها وابسته است. حتی قیمت این مبل‌ها در شهرهای مختلف نیز متفاوت است.

اشتراک گذاری