امروز برابر است با :1403-02-06
طراحی داخلی مستطیل شکل

برای طراحی داخلی پذیرایی مستطیل ایده های جالب داشته باشید

مجله چرخونکی : برخی اوقات ممکن است طراحی دکوراسیون مناسب برای یک پذیرایی مستطیل شکل و کشیده به یک معضل بزرگ تبدیل شود و شما را در مورد دیزاین دکوراسیون منزل تان دچار مشکل کند همچنین هیچ فردی تمایل ندارد که پذیرایی خانه اش به یک راهرو و یا سالن با عرض زیاد تبدیل شود.

ترفندهای مناسبی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی های مستطیل شکل وجود دارد که اگر شما از این ترفندها به درستی استفاده کنید می توانید فضایی بی نظیر را در دکوراسیون پذیرایی تان بوجود آورید.برای برطرف کردن مشکل دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل بهتر است ابتدا عرض پذیرایی منزل مشخص شود و مبلی با عرض دیوار پذیرایی تهیه شود و در ادامه تمام وسایلی که می بایست در آن مکان قرار بگیرد لیست شود.

نکاتی که در طراحی پذیرای مستطیل شکل بایستی بدانید

تاثیر رنگ

رنگ ها اغلب به سه دسته گرم و سرد و خنثی تقسیم میشوند که رنگ های گرم شامل انواع قرمز زرد و نارنجی و رنگ های سرد از جمله انواع آبی و سبز و دسته آخر رنگ های خنثی که سفید و مشکی را شامل می شوند .بهره مندی از رنگ مشکی در کنار سفید در دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل باعث می شود که فضای آن بزرگتر به چشم بیاید. همچنین جالب است بدانید که به کار بردن رنگ بنفش در پارچه مبل و صندلی میز ناهارخوری از جذابیت خاصی برخوردار است.

پذیرایی مستطیل شکل کوچک

اگر صاحب یک خانه با پذیرایی مستطیل شکل کوچک هستید، بهتر است از مبلمان راحتی استفاده کنید. مبلمان را یک طرف سالن، پشت به دیوار بچینید و روبروی آن تلویزیون را قرار دهید. دقت داشته باشید که اگر پذیرایی شما دارای شومینه است، سعی کنید مبلمان را به گونه‌ای بچینید که جلوی شومینه را اشغال نکند. همچنین از قرار دادن وسایل اضافی در پذیرایی خودداری کنید تا فضا را کوچک‌ و دلگیر نکند.

پذیرایی مستطیل شکل بزرگ

اما اگر خانه‌ای با پذیرایی مستطیل شکل بزرگ دارید، به جای یک دست مبلمان می‌توانید از دو دست مبلمان استفاده کنید. یک دست را مبلمان راحتی و دست دوم را مبلمان مجلسی یا استیل انتخاب کنید. مبلمان راحتی را سمت شومینه و مبلمان مجلسی را در طرف دیگر بگذارید. با این دو دست مبلمان، خانه به دو قسمت تقسیم می‌شود و جدا کننده آن‌ها می‌تواند وسایل تزیینی باشد. می‌توانید هر دست مبلمان را به صورت گرد و پشت به هم بچینید. فقط دقت داشته باشید که رنگ مبل ها باید همخوانی داشته باشند.

کمد مخفی دیواری

یکی دیگر از راهکارها این است که شما بتوانید کمد را با دیوار سالن هماهنگ و یکنواخت نمایید. در این حالت معمولا از درب کمد به عنوان یک تابلوی هنری بزرک استفاده می شود. ( تصویر زیر ) البته رنگ آمیزی و یا استفاده از کاغذ دیواری هم راه دیگری خواهد بود. به این ترتیب که شما با درب کمد همانند سایر قسمت های دیوار برخورد کرده و همان رنگ و کاغذ دیواری که برای دیوار استفاده می کنید، در این قسمت نیز به کار می برید.

نیمکت ها

اگر خرید یک کاناپه برای چیدمان اتاق پذیرایی از بودجه شما خارج است، می توانید به راحتی با صندلی های بدون پشت یا نیمکت همان ایده را دوباره ایجاد کنید. استفاده از طیف رنگی انتخاب شده در این اتاق پذیرایی می تواند ایده خوبی باشد.

مبل در پذیرایی مستطیل

یکی از اصولی که در چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل باید به آن توجه داشت قرار ندادن تمامی مبل‌ها در قسمت طول پذیرایی است، زیرا با اینکار تاکید بیشتری بر روی شکل مستطیل بودن فضا خواهیم کرد. اما استفاده از مبلمان در قسمت عرض خانه محیط را پهن‌تر نشان خواهد داد و از طرفی به صمیمیت و راحتی فضا نیز کمک بیشتری خواهد کرد.

اشتراک گذاری