امروز برابر است با :1403-02-06
مبلمان مدیریت

از انتخاب مبلمان اتاق مدیریت چه می دانید

مجله چرخونکی : دکوراسیون اتاق مدیریت به عنوان قلب یک سازمان و یا اداره از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است و در نتیجه باید دقت و حوصله بیشتری را برای طراحی داخلی اتاق مدیریت به کار گرفت.
شاید اتاق مدیریت در بین فضاهای اداری، کم ترددترین محل خواهد باشد، اما دلیل نمی‌شود که به دکوراسیون آن توجه نشود.
به علت این که یک مدیر باید تایم زیادی را در اتاق خویش بگذراند باید پلان اتاق مدیریت به گونه ای باشد تا انرژی مدیر را حفظ کند.

دفتر مدیریت جز مهمترین بخش ها و قسمت های هر مجموعه است که باید به طراحی دکوراسیون آن توجه ویژه ای داشت. چرا که وی با در نظر گرفتن عملکرد مدیریت یک اداره و همچنین پرستیز کار مدیریت، اتاق مدیر را به نحوی سازماندهی می کند که منجر به افزایش عملکرد آن شود.

این اتاق جز یکی از مهم ترین اتاق های هر مجموعه ای است بنابراین باید به طراحی دکوراسیون داخلی آن توجه ویژه ای داشت. البته همه اتاق ها و فضاهای اداری باید با بالاترین کیفیت طراحی شوند، اما اتاق مدیریت به دلیل این که پذیرای مهمان ها و افراد مهمی است که سازمان و مجموعه با آن ها در ارتباط است نیازمند توجه بیشتری است.

از این ویژگی ها در مبلمان اداری اتاق مدیریت بهره بگیرید

رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت:

انتخاب رنگ برای هر فضایی جزء بنیادی ترین و اساسی ترین معیارهای طراحی دکوراسیون به شمار می آید. در این میان فضاهای اداری و به خصوص اتاق مدیریت نیز لزوم انتخاب رنگ مناسب را به وضوح احساس می کنند. شما باید با انتخاب هوشمندانه رنگ اتاق مدیریت در وهله اول حس خوبی را به خود عوامل و پرسنل و بعد از آن به ارباب رجوع انتقال دهید.

مبلمان های مناسب :

یکی از مهمترین اجزایی که در اتاق های مدیریت و سایر قسمت های فضای اداری وجود دارد دکوراسیون داخلی شامل مبلمان های هر محیط است و اگر شما برای همه قسمت ها از جمله اتاق مدیریت بهترین انتخاب و خرید را جهت مبل های کاربردی و مناسب محیط اداری انجام دهید متوجه تاثیر این انتخاب در روند کار و بازده آن خواهید شد.

سعی کنید اگر اتاقی که برای آن خرید را انجام می دهید مساحت زیادی دارد و شما می توانید اتاق مدیریت و اتاق جلسات را با هم ترکیب کنید پیشنهاد می کنیم از مبل هایی که یک سره هستند برای آن محیط استفاده کنید زیرا با این کار هم ظاهر جذابی را فراهم کرده اید هم هزینه های طراحی دکوراسیون را پایین تر آورده اید.

مبل راحتی در اتاق نشیمن:

گاهی پیش می‌آید که افراد سعی می‌کنند در دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت برای نشستن افراد و ارباب رجوع از مبل های راحتی استفاده کنند تا نهایت احساس آرامش و راحتی را برای پذیرایی از مهمانان فراهم کند این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود محیط از حالت رسمی و یکنواختی خارج شود به زیباتر کردن آنها کمک میکند.

کاغذ دیواری اتاق مدیریت:

کار می تواند هیجان انگیز باشد و قطعا انتخاب کاغذ دیواری مناسب می تواند تاثیر زیادی در ایجاد انرژی و فضای خوب در محیط کار و طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت داشته باشد.

استفاده از کاغذ دیواری برای ایجاد یک تغییر خود در طراحی دکوراسیون اداری انتخابی با هزینه مناسب و کم زحمت است.

انتخاب مدل کاغذدیولری دفتر کار ممکن است کمی با انتخاب کاغذدیواری منزل متفاوت باشد اما آخر از همه خودتان هستید که باید احساس خوبی داشته باشد و بهتر کار کنید. مطمئنا از حس خوب شما در محیط کار مشتریان شما هم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

اصولا از رنگ های تیره و مدرن مثل طوسی، خاکستری، دودی و مشکی برای انتخاب کاغذ دیواری استفاده می کنند. اما رنگ های طوسی روشن، سفید، بژ، آبی بسیار روشن، لیمویی، سبز کم رنگ و استخوانی برای دفتر اداری عالی است.

فضاهای بزرگ و فضاهای کوچکِ اتاق مدیریت

ابتدا اتاق کوچک را مورد بررسی قرار می‌دهیم. میز مدیر، صندلی اداری ارگونومیک، کمد و فایل‌ها، مبل یا مبلمان میزبان، همگی در سمتی از اتاق قرار گیرند که فضای داخلی دفتر را بزرگ جلوه کند. بهتر است رنگ اتاق یا پوشش روی دیوارها از رنگ‌های متضاد با اتاق‌های سایر دفاتر باشد، طیف رنگ نیز بر اساس سلایق مدیران تعیین می‌شود، اما باید نکات روانشانسی آن نیز رعایت شود. همچنین بهتر است از پوشش چرم و چوب مرغوب در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت استفاده شود چرا که باعث ایجاد حسِ لوکس بودن در محیط خواهد شد.

رنگ‌های زرشکی و بنفش انتخاب‌های خوبی برای چرم و چوب‌های تیره‌تر به عنوان مکمل هستند. با وجود تیره­‌گی‌های بیان شده، از نورهای غیر مستقیم بهره بگیرید تا انعکاس نور لطمه‌ای به برجسته بودن یا محو شدن دکوراتیوها وارد نکند.
اما قضیه برای دفاتر بزرگ فرق می‌کند. چیدمان این اتاق‌ها باید طوری باشد که نقاط مختلف اتاق از حالت خلا و بی حسی خارج شود. میزهای طویل مناسب چنین اتاق‌هایی هستند، صندلی مدیریتی بزرگ چرمی حس قدرتمند بودن را به اتاق مدیریت تزریق می‌کند.

البته توجه داشته باشید صندلی که برای مدیریت و سایر کارکنان انتخاب می‌کنید، ویژگی‌های مهم یک صندلی ارگونومیک را داشته باشد. به جای استفاده از کمدهای معمول بهتر است از کمدهای دیواری یا مخفی استفاده شود تا نظم ساختاری دفتر مدیریت بهم نخورد. مبلمان راحتی، حتی کاناپه‌های بزرگ نیز انتخاب مناسبی هستند، به شرطی که رنگ و مدل آن‌ها با محیط تضاد فاحشی نداشته باشد.

اگر اساس رنگ اتاقبر رنگ‌های روشن گذاشته شده باشد و از فلز و شیشه در جای جای اتاق مدیریت استفاده شود بهتر است؛ چرا که در این صورت اتاق مدرن‌تر و جدیدتر به نظر می‌رسد. دکوراتیوهای شیشه‌ای با اعمال نورهای مستقیم و شکست نور در آن‌ها، جلوه‌ای خاص به محیط اتاق می‌دهند. وجود لوستر در اتاق مدیر به خصوص از جنس فلز نیز ترکیب جذابی برای دفتر مدیریت به وجود می‌آورد و می‌تواند برای دکوراسیون اتاق مدیر مناسب باشد.

ویژگی های میز مدیریت

انتخاب میز مدیریت مناسب و ایده آل برای مدیران همیشه یک ضرورت بوده است چرا که باید به نوع کاربری، سلایق مدیران، اهداف دکوراسیون اداری، سبک مورد نظر آن ها، خرید مبلمان اداری مدرن، مبلمان اداری کلاسیک و مسائل این چنینی توجه ویژه نمود.
قبل از انتخاب هر نوع محصول از مبلمان اتاق مدیریت اداری پیشنهاد می کنیم سلیقه کاربرش را نیز مد نظر قرار دهید در این بحث هم سلیقه مدیریت سازمان به عنوان کاربر آن میز اداری بسیار مهم است.
فضای ادارات و سازمان ها نیز باید به دقت چینش و انتخاب شوند مانند طراحی دکوراسیون منزل چرا که ساعات زیادی را امروزه در این محیط های اداری حضور داریم و اگر فضا و محیط از لحاظ دکوراسیون و مبلمان اداری نامناسب باشد هم کارکنان زود خسته می شوند هم بازده کاری به شدت پایین می آید.

رنگ میز مدیریتی

رنگ میز مدیریت اغلب رنگ تیره است، چرا که جایگاه بالاتری را به نمایش می گذارد. البته انتخاب رنگ میز مدیریت باید به سلیقه کاربرش باشد و دیدن این که رنگ مناسب برای آن فضا چیست خود یک بحث است.

اندازه میز مدیریتی

میز مدیریت نسبت به سایر میز های اداری از جمله میز کارمندی، میز کارشناسی ابعاد بزرگتری دارد. توجه داشته باشید که ابعاد و اندازه میز مدیریت نباید کوچکتر یا بزرگتر از نسبتش با سایز و اندازه اتاق باشد چرا که زیبایی خود را به شدت از دست می دهد. ارتفاع میز مدیریت نیز باید استاندارد باشد معمولا بین 70 تا 80 سانتی متر تغییر می کند اما استاندارد این ارتفاع در 75 سانتی متر می باشد.

طرح و فرم میز مدیریت

طرح و فرمی که باید برای میز مدیریت انتخاب شود باید خارج از سادگی باشد. نقش و طراحی دقیق برای میز مدیریت زیبایی را به ارمغان می آورد حال اگر این نقش و طرح ها زیاد شوند و کار دست باشند به سبک مبلمان اداری کلاسیک بیشتر نزدیک می شوند. توجه داشته باشید که میز مدیریت کلاسیک ابعاد نسبتاً بزرگتری در مقایسه با سایر میز های مدیریت دارند.

ویژگی های صندلی مدیریت

صندلی مدیریت مورد انتخاب شما باید باشکوه و مستحکم باشد تا نمایی حرفه‌ای و خاص به اتاق کار شما ببخشد. به طور کلی کسانی که با رایانه مشغول به کارند نیاز به استراحت دارند به همین دلیل برای استراحت به صندلی تکیه می زنند در این حالت پشتی صندلی باید به سمت عقب برود برای صندلی هایی که پشت سری ندارند٬ بهترین زاویه صندلی ۱۱۰ درجه است که کمترین فشار را به کمر وارد می کند.

از مهمترین ویژگی های موجود در صندلی‌ مدیریت می توان به ضخامت مضاعف پدینگ یا تشک های نشیمن و پشتی اشاره کرد که باعث می شود ضمن ویژگی راحتی فوق ‌العاده این صندلی مدیریتی منحصربه فرد، لوکس و با ثبات دیده شود.

کفی و پشتی صندلی باید از جنس مناسبی باشند و بهتر است سوراخ دار باشند تا شخص عرق نکند و رنگ صندلی مدیریتی بایستی با رنگ میز کارتان همخوانی داشته باشد و در واقع با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد از طرفی بهتر است از رنگ هایی با گیرایی و جذایت بالا برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید. عدم هماهنگی بین صندلی و محیط کارتان باعث می شود تا فضای کار شما غیر حرفه ای و بی ثبات به نظر برسد.

اشتراک گذاری