امروز برابر است با :1403-01-30

چه لباس عروسی مناسب شماست

مجله چرخونکی : هر خانوم مدرن و باسلیقه ای می تواند لباسی را انتخاب کند که به بهترین نحو بیانگر شخصیت، سلیقه، احساسات و اندام او باشد. انتخاب لباس مناسب به فرد کمک می کند که روز عروسی اش را به عنوان خاطره انگیزترین لحظه ی زندگی اش به خاطر بیاورد.
مزیت مشاوره با طراح لباس عروس آن است که تمامی ابعاد بدن را در نظر می گیرد، مدل لباس عروس را متناسب با شرایط اندامی فرد طراحی می کند، پارچه مناسب را انتخاب می کند و سپس دوخت را انجام می دهد، و به این ترتیب نتیجه کار بسیار عالی خواهد شد.

نکاتی را که در انتخاب لباس عروس باید رعایت کنید

زمان صرف کنید :

از مهمترین نکات برای خرید لباس عروس ، زمان است. شما برای خرید لباس عروس به 6 تا 8 ماه زمان نیاز دارید . در طول این مدت می توانید مدلهای مختلفی را ببینید و مورد مناسب را انتخاب نمایید اما در صورتی که زمان کافی نداشته باشید نمی توانید به بررسی همه موارد بپردازید و بهترین مدل را انتخاب کنید. همچنین زمان کافی باعث می شود خیاط ( درصورتی که لباس را بدوزید )لباس را بدون داشتن استرس و با بهترین کیفیت ارائه دهد.

با توجه به فصل عروسیتان لباس انتخاب نمایید

اگر جشن تان در تابستان برگزار می شود باید مدل های بازتر و جنس خنک تری را انتخاب کنید ولی اگر جشن تان در فصل های زمستان و پاییز است، انتخاب لباس عروس پوشیده و بدون دنباله عاقلانه تر است زیرا خرید لباس عروس های دنباله دار باعث می شود که در این فصل ها که هوا بارانی و برفی است شما با یک لباس عروس گلی وارد مجلس شوید. لباس ابریشمی برای عروسی در تابستان اصلا مناسب نیست و به محض پوشیدن لباس شروع به عرق کردن می کنید.

لباس عروس مناسب عروس قد بلند

قد بلند بودن براي بسياری از خانم ها يک رويا است. اگر قد شما از حالت عادی بلندتر است، احتمالا شنيده ايد که ديگران تاچه حد به شما غبطه می خورند.

احتمالا اين را هم می دانيد که با اين قد بلند، پيدا کردن لباس مناسب، فوق العاده دشوار است. از آنجاکه صنعت مد به سمت توليد لباس برای خانم های متوسط يا کمی بلند می رود، هر دو گروه خانم های قد بلند و قد کوتاه، هنگام خريد کردن گزينه های زيادی برای انتخاب ندارند. اما خوشبختانه پيدا کردن لباس عروس برای افراد قد بلند به اندازه لباس های روزمره کار سختی نيست.

لباس عروس مناسب عروس با قد کوتاه

هرگز نبايد فکر کنيد اگر قد کوتاهی داريد نمی توانيد در شب عروسيتان جذاب باشيد و بدرخشيد.از انتخاب لباس عروس با دامن بزرگ پرهيز کنيد چون اين دامن ها شما را کوتاه تر جلوه می دهند . انتخاب دامن های ماکسی به شکل فون مناسب تر است. با داشتن شانه های ظريف و زنانه و کمری مناسب لباس عروس زيرانتخابی ايده آل برای عروس های کوتاهتر می باشد.

صاحبان بازوهای لاغر و باریک:

بازوهای خود را کاملا نپوشانید. مدل های دکلته بپوشید، زیرا برخی از طراحان عقیده دارند که آستین و بند لباس عروس توجه بیشتری را به این ناحیه جلب می کند. از پوشیدن مدلهایی با آستین رکابی کوتاه خودداری کنید.

عروس‌هایی که سینه‌های کوچک دارند:

این عیب می تواند برای شما مفید باشد و به شما اجازه می دهد تا از طرح های تزئین کاری شده استفاده کنید، مانند تزئیناتی دور گردن و یقه. با پارچه پوشاندن و آراستن یقه؛ همچنین پیراهن بلندی که بالاتنه کوتاهی دارد و خط سینه آن بالا است و درزی در زیر خط سینه دارد، بسیار خوب و مناسب است.

عروس‌هایی که سینه‌های بزرگ دارند:

از پوشیدن یقه های بسته و پیراهن های دکلته خودداری کنید. یقه های گلابی شکل و قلبی و یقه هفت بهترین نوع یقه برای این افراد است. پیراهنی با کمر افتاده و بخشی افتاده بر روی کمر، با ایجاد فاصله بین کمر و سینه به کوچک نشان دادن شکل سینه کمک می کند.

لباس عروس دنباله دار یا بدون دنباله

آنچه در انتخاب لباس عروس دنباله دار و بدون دنباله اهمیت دارد ، قد عروس خانم و میزان انرژی او است. لباس عروس دنباله دار برای عکسبرداری و فیلمبرداری شما را زیباتر و با شکوه تر می کند، اما پوشیدن چنین لباس هایی دست و پای شما را می بندد و اجازه نمی دهد در این شب رویایی راحت باشید.

روز پرو کفش عروسی تان را بپوشید

در روز پرو لباس عروس بهتر است کفشی را که قرار است در روز عروسی به پا کنید را بپوشید تا خیاط یا فروشنده بتواند بفهمد که دامن شما چقدر باید بلند باشد یا دنباله آن باید چگونه باید قرار گیرد.

چه رنگی را ترجیح می‌دهید؟

از قدیم‌ها در ذهن بیشتر ما لباس عروس سفید بوده است ولی خیلی هم به این قانون نانوشته اعتماد نکنید. اگر سری به مزون‌های دوخت لباس‌ عروس بزنید، می‌بینید که بدتان نمی‌آید، لباس عروس‌هایی با رنگ کرم، نباتی و حتی بژ سفارش دهید. بد نیست رنگ این لباس عروس‌ها را هم روی پوست‌تان امتحان کنید.دقت کنید اگر لباس عروس‌تان را در این رنگ‌ها انتخاب می‌کنید، حتما باید تورتان را هم در همین مایه‌ها ی رنگی انتخاب کنید.

اشتراک گذاری