امروز برابر است با :1403-01-10

سریال جذاب و دیدنی the last kingdom آخرین پادشاهی

مجله چرخونکی : سریال آخرین پادشاهی بر اساس رمانی به نام داستان‌های ساکسون «The Saxon Stories» و به نویسندگی برنارد کورنول ساخته شده .
ماجراجویی‌های آهترد اوف ببانبورگ (Uhtred of Bebbanburg) با بازی الکساندر دوچ (Alexander Dreymon) را دنبال می‌کند؛ کسی که در قرن نهم و دهم انگلستان به عنوان یک مبارز ساکسون به دنیا آمد، اما به عنوان یک دانمارک (Dane) بزرگ شد.
او بعید است متحد شاه آلفرد وسکس با بازی دیوید داوسون (David Dawson) و خانواده‌اش شود، چون پادشاه به دنبال این است که تمام پادشاهی انگلیس را زیر سلطه یک قانون در بیاورد تا وایکینگ‌ها نتوانند این کشور را نابود کنند.

سریال آخرین پادشاهی را ببینید و لذت ببرید

فضاسازی فوق العاده

خب سریال لست کینگدم یک سریال تاریخی است. فضاسازی برای سریال های تاریخی همیشه مشکل بوده است. خاصه تاریخ باستان. چرا که باید در جایی به دور از شهر و تمدن امروزی ساخته شود تا اثری از انسان متمدن قرن بیست و یک در آن نباشد. حتی وجود یک کیسه نایلون در جنگل هم به نوعی سوتی تلقی می شود و باعث میشود که سریال آن بنیه‌ی تاریخی خود را از دست بدهد.

طراحی خارق العاده‌ی نبردها

سریال the last kingdom در حقیقت محوریت جنگی و اکشن دارد و در آن جنگ هایی به طور متناوب اتفاق می افتد. این جنگ ها بین ساکسون ها (انگلستانی ها) و دانمارکی ها (وایکینگ ها) اتفاق می افتند و همیشه و همیشه پر زد و خورد بوده اند. از آن لحاظ می گویم که طراحی جنگ ها در این سریال فوق العاده هستند چون که تاکتیک ها و شیوه‌ی رزم هر دو طرف با توجه به متون تاریخی و حقایق تاریخی بدست آمده، به بهترین شکل ممکن شبیه سازی شده است.

با تاریخ منطبق است

همانطور که میدانید، the last kingdom یک سریال تاریخی است. اما سریال تاریخی با سریال تاریخی متفاوت است. معمولا سریال های تاریخی مربوط به قرون گذشته و دوران جنگ با شمشیر و سپر، همیشه در بین مخاطبان محبوب تر بوده اند و مخاطب به دنبال این دست سریال ها است. اما به شرطی که واقعا بنیه‌ی تاریخی سریال حفظ شود.

به تک تک جزئیات دقت شده

همانطور که گفتم، فضاسازی سریال بسیار عالی و ایده آل انجام شده است. جزییات هم مربوط به همین فضاسازی است. موارد مشترک بین دو طرف سریال، بسیار عالی طراحی شده و به واقعیت نزدیک است. برای مثال، خانه های وایکینگ ها عموما از چون ساخته شده و سقف آن را با علوفه می‌پوشاندند. اما انگلستانی ها که متمدن تر بودند، خانه های چوبی محکم با سقف چوبی و بلکه هم خانه های سنگی می ساختند.

احساس بیننده را به چالش میکشد

سریال لست کینگدم یکی از آن سریال هایی است که قطعا اشک شما را چندین بار در می آورد. من واقعا این ویژگی این سریال را بسیار دوست دارم. چرا که بنظر من، گاهی گریه کردن هم خوب است و انسان به آن نیاز دارد. چه برای سریال، چه برای دو ریال. فقط مهم است که آدم گریه کند. همین. از این حیث، سریال the last kingdom خیلی غنی است.
این سریال داستان های عاشقانه‌ی زیادی دارد. انا همه‌ی آن ها مربوط به عشق زن و مرد نیستند. عموم این عشق ها، عشق برادر به برادر، برادر به خواهر، رفیق به رفیق، پسر به پدر، سرباز به وطن، شاه به سرباز و از این دست هستند.

اشتراک گذاری