امروز برابر است با :1403-01-31
سینمای کمدی

از دنیای کمدی چه می دانید؟ نکات جالب در مورد کمدی

مجله چرخونکی : از کمدی های استندآپ گرفته تا بازیگران پیشرو، کمدی صنعت بزرگی است که می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند. اگر شما فردی هستید که در حال حاضر مهارت های کمدی خود را تقویت می کنید، ممکن است در مورد انواع مختلف کمدی که ممکن است با آنها برخورد کنید تعجب کنید.آیا در مورد انواع مختلف کمدی ها و اینکه چگونه در دنیای کمدی جا می‌شوید مطمئن نیستید؟

انواع اصلی کمدی کدامند؟

کمدی تاریک

کمدی تاریک اغلب به عنوان یک نوع کمدی تند و جسورانه دیده می شود. این یک سبک کمدی است که برای تأکید بر پوچ بودن و نادرستی یک موقعیت استفاده می شود و اغلب حاوی عناصر تاریک، طعنه آمیز و حتی بحث برانگیز است. این به معنای توهین نیست، بلکه برای به چالش کشیدن و فشار دادن مرزها است.

دو نوع اصلی کمدی سیاه عبارتند از کمدی سیاه و طنز. کمدی سیاه اغلب برای پرداختن به موضوعاتی مانند مرگ یا تابوها استفاده می شود و اغلب از کنایه برای این کار استفاده می شود. می تواند کاملا طنز آمیز باشد. اما در عین حال کاملاً جدی و برجسته کردن عیوب جامعه یا هشدار در مورد عواقب اعمال انسانی.

طنز اغلب برای تمسخر و هجو یک موقعیت یا شخص استفاده می شود. معمولاً از طنز استفاده می کند تا نشان دهد که یک موقعیت چقدر می تواند مسخره باشد. اغلب برای انتقاد از سیاستمداران، مشاهیر نمایش بیز و دیگر شخصیت های عمومی استفاده می شود.

کمدی تاریک در مورد این است که بیننده را از منطقه امن خود خارج کند و به آنها یادآوری کند که لازم نیست همه چیز را جدی گرفت. این نوع کمدی بیشتر توسط کمدین های معروفی مانند کت ویلیامز استفاده می شود.

کمدی اسلپ استیک

کمدی اسلپ استیک نوعی کمدی است که بر طنز فیزیکی یا کمدی متکی است. اغلب شامل یک شخصیت یا شخصیت بامزه است که یک اشتباه طنز آمیز انجام می دهد یا احمقانه عمل می کند. به دنبال آن شخصیت دیگری واکنشی طنز ارائه می دهد.

اقدامات معمولاً اغراق آمیز و کارتونی برای تأکید بر اثر کمدی هستند. در حالی که اسلپ استیک در ابتدا در فیلم‌های صامت ظاهر می‌شد، امروزه هنوز در نمایش‌های تلویزیونی، استندآپ کمدی‌ها و فیلم‌ها دیده می‌شود. نمونه‌هایی از کمدی اسلپ استیک عبارتند از پرتفال، دلقک که دستمالی را از جیب بیرون می‌کشد و سپس خود را به گره می‌بندد، و پای در صورت.

همه این لحظات خنده دار باعث خنده شدید مخاطبان می شود. برای کمدین های اسلپ استیک مهم است که بدانند چگونه هم فیزیکی باشند و هم از زمان بندی مناسب برای ارائه جوک ها برای حداکثر تأثیر استفاده کنند. اسلپ استیک یک شکل جاودانه و مؤثر کمدی است که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

طنز خود تحقیر کننده

شوخ طبعی خود تحقیرکننده نوعی از شوخ طبعی است که شامل تمسخر خود است. این راهی است برای اینکه خود را احمق، آسیب پذیر یا خجالت زده جلوه دهد تا بخندد. شوخ طبعی خود تحقیر کننده برای کنار آمدن با موقعیت های ناراحت کننده، کاهش اضطراب و دوست داشتنی تر جلوه دادن خود استفاده می شود.

در بین کمدین ها محبوب است زیرا که رویکردی مرتبط به کمدی ارائه می دهد. هر کسی عیب هایی دارد و هرکسی داستانی از زمانی که خجالت زده شده یا اشتباه احمقانه ای مرتکب شده است. دو نوع اصلی کمدین‌هایی که از این رویکرد استفاده می‌کنند، کمدین‌های مشاهده‌ای هستند که رویدادهای رایج زندگی را به حکایت‌های طنز تبدیل می‌کنند و «دلقک‌های کلاس» که طنز را از داستان‌های شخصی شرم‌آور می‌گیرند.

کمدی موقعیتی

کمدی موقعیتی سبکی از کمدی تلویزیونی یا فیلمی است که بر تداخل موقعیت‌های ناخوشایند تکیه دارد. همچنین برای ایجاد طنز از مشکلات شخصیت ها استفاده می شود. این نوع کمدی متکی به ابزارهایی مانند کنایه، طنز، طنز فیزیکی و کنایه است.

کمدین موقعیتی کسی است که با استفاده از این ترانه ها برای مخاطب اجرا می کند تا داستانی طنز خلق کند. از انواع کمدین های دنیای کمدی موقعیت می توان به کمیک های پروپوزال، کمیک های توهین آمیز، کمیک های موضعی، کمیک های مشاهده ای، کمیک های مرده و کمیک های فیزیکی اشاره کرد.

کمیک های Prop از مجموعه گسترده ای از وسایل به عنوان بخشی از روال خود برای ایجاد سناریوهای طنز استفاده می کنند. کمیک‌های توهین‌آمیز از طعنه‌های شوخ‌آمیز برای ارائه جوک‌هایی که به ضرر مخاطبانشان است استفاده می‌کنند.

کمیک های موضوعی با بحث در مورد روندهای فعلی در موسیقی و فرهنگ پاپ درگیر طنز موضوعی می شوند. کمیک‌های Deadpan از یک تحویل بدون بیان برای خنده استفاده می‌کنند.

تقلید

وقتی صحبت از کمدی به میان می‌آید، پارودی‌ها اغلب به‌عنوان روشی برای خنده خوب به مخاطبان استفاده می‌شوند. پارودی نوعی طنز است. موضوع اصلی را به شکلی طنزآمیز مسخره می کند. انواع مختلفی از کمدین‌ها وجود دارند که در تقلید مسخره‌آمیز تخصص دارند و معروف‌ترین انواع آن عبارتند از طنز، کمدی شخصیت، تقلید هجوی موزیکال و پارودی سیاسی.

کمدین های طنز گونه ای از کمدی را ارائه می دهند که هم مبتنی بر جناس و هم موقعیتی است و اغلب وضعیت فعلی جامعه را هدف قرار می دهد. کمدین های شخصیت اغلب بر شخصیت ها و عبارات به یاد ماندنی تکیه می کنند. پارودی موزیکال زمانی است که کمدین موسیقی جریان اصلی را می گیرد و آن را به چیزی خنده دار تبدیل می کند.

طنز سورئال

طنز سورئال نوعی کمدی است که بر اساس کنار هم قرار دادن چیزهای مضحک و پیش پا افتاده است. برای برقراری ارتباط بین اشیا یا داستان های به ظاهر نامرتبط به مخاطب متکی است. این نوع طنز اغلب برای ایجاد یک موقعیت یا تصویر پوچ از هر دو طنز و جناس استفاده می کند.

کمدین های سورئال را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد. کمدین‌های مشاهده‌ای از دیدگاه‌های منحصربه‌فرد خود برای اظهار نظر درباره زندگی روزمره به روش‌های گاهی اغراق‌آمیز یا پوچ استفاده می‌کنند. کمدین های فیزیکی از طنز فیزیکی و حرکات اغراق آمیز برای تاکید بر جزئیات کوچک یا ایجاد موقعیت های خنده دار استفاده می کنند.

در نهایت، کمدین‌های کمدی روی ساخت سناریوهای طنز و تمسخر چهره‌های عمومی یا رویدادهای گذشته تمرکز می‌کنند. مهم نیست که چه نوع کمدین سورئال، هدف این است که هنجارها را در کنار چیزهای پوچ قرار دهیم که اغلب منجر به خنده می شود.

اشتراک گذاری