امروز برابر است با :1403-02-06
برون سپاری منابع انسانی

5 استراتژی برون سپاری منابع انسانی برای کسب و کارهای جدید

مجله چرخونکی : برون سپاری منابع انسانی چیست؟ منابع انسانی بدون شک رگ حیات یک سازمان است که اغلب به عنوان یک کارکرد غیرقابل جایگزین برای کسب و کارهای کوچک جدید در نظر گرفته می شود. اما این دپارتمان وظایف بسیار زیادی برای انجام دادن تنها چند متخصص داخلی دارد. اینجاست که خدمات برون سپاری منابع انسانی در کسب و کارهای کوچک می تواند گزینه مناسبی برای سازمان هایی باشد که می خواهند بار را کنار بگذارند.

برون سپاری منابع انسانی عبارت است از داشتن یک قرارداد قراردادی با یک ارائه دهنده خدمات خارجی، که به عنوان شرکت برون سپاری منابع انسانی شناخته می شود، تا برخی یا همه وظایف منابع انسانی سازمان را انجام دهد.

مزایای راه حل های برون سپاری منابع انسانی

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، ممکن است از قبل از فشاری که این نقش را به همراه دارد، بدانید.شرکت های برون سپاری منابع انسانی می توانند طیف وسیعی از مزایای را برای شما به ارمغان بیاورند که به شرح زیر است:

صرفه جویی در هزینه

کسب و کارهای کوچک جدید با بودجه محدودی کار می کنند، زیرا درآمد زمان می برد. راه حل های برون سپاری منابع انسانی می تواند مقرون به صرفه تر از استخدام یک تیم داخلی باشد. شرکت های برون سپاری منابع انسانی می توانند صرفه جویی در مقیاس، هزینه های سربار کمتر و هزینه های نیروی کار را کاهش دهند.

تخصص و منابع

شرکت های برون سپاری منابع انسانی معمولا دارای تیمی از کارشناسان با دانش و منابع تخصصی هستند. آنها در زمینه ها آگاه هستند. انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری: برون‌سپاری خدمات منابع انسانی به کسب‌وکارهای جدید این امکان را می‌دهد که عملیات منابع انسانی خود را بر اساس نیازهای خود افزایش یا کاهش دهند. این می تواند به ویژه برای مشاغلی که نوساناتی را در تقاضای منابع انسانی خود تجربه می کنند مفید باشد.

تمرکز بر عملیات اصلی

راه حل های برون سپاری منابع انسانی می تواند زمان و منابع را برای کسب و کارهای جدید آزاد کند تا بر عملیات اصلی و اهداف استراتژیک خود تمرکز کنند. این می تواند به آنها کمک کند تا فرهنگ شادی را ایجاد کنند و سریعتر و کارآمدتر گسترش دهند.

انطباق

شرکت های برون سپاری منابع انسانی می توانند به کسب و کارهای جدید کمک کنند تا با قوانین و مقررات استخدامی مطابقت داشته باشند. این می تواند خطر مجازات های قانونی و مالی را کاهش دهد.

این شرکت‌ها همچنین می‌توانند در مورد مسائل پیچیده منابع انسانی، مانند روابط کارکنان و مدیریت مزایا، راهنمایی‌هایی ارائه دهند که همگی پیامدهای مهمی برای سازمان دارند.

استراتژی های منابع انسانی برای شرکت ها

راه حل های برون سپاری منابع انسانی می تواند یک استراتژی موثر برای کسب و کارهای جدیدی باشد که به دنبال ساده سازی عملیات خود، کاهش هزینه ها و تمرکز بر شایستگی های اصلی خود هستند. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که مشاغل و کارآفرینان جدید می توانند اجرا کنند:

1- انجام تجزیه و تحلیل عملکردهای منابع انسانی فعلی

قبل از کار با شرکت های برون سپاری منابع انسانی، باید تجزیه و تحلیل کاملی از فرآیندهای منابع انسانی فعلی خود انجام دهید. مناطقی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید و تعیین کنید کدام وظایف را می توان برون سپاری کرد. استخدام، استخدام، حقوق و دستمزد، مدیریت مزایا و روابط کارکنان باید حوزه های تمرکز شما باشد.

همچنین باید ارزیابی کنید که هر یک از عملکردهای منابع انسانی در حال حاضر چقدر خوب عمل می کنند. این شامل بررسی عواملی مانند زمان و هزینه، دقت داده ها و اطلاعات، سطح رضایت کارکنان و رعایت مقررات و قوانین مربوطه است.

با تجزیه و تحلیل کامل عملکردهای منابع انسانی فعلی خود، می توانید زمینه های بهبود را شناسایی کنید و تعیین کنید که کدام عملکردها می توانند به طور مؤثر برون سپاری شوند. این می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد برون سپاری خدمات منابع انسانی و انتخاب ارائه دهنده مناسب برای نیازهای تجاری خود کمک کند.

2- تعیین محدوده برون سپاری

در مرحله بعد، باید تعیین کنید که کدام عملکردهای منابع انسانی را می خواهید برون سپاری کنید. برای مثال، می‌توانید با شرکت‌های برون‌سپاری فرآیند استخدام کار کنید تا کارکردهای استخدام و استخدام را برون‌سپاری کنید. تعیین کنید کدام عملکردهای منابع انسانی برای کسب و کار شما حیاتی هستند و کدام یک می تواند بدون تأثیر بر عملیات شما برون سپاری شود. عواملی مانند اندازه کسب و کار، پیچیدگی نیازهای منابع انسانی و سطح تخصص مورد نیاز برای انجام موثر هر کار را در نظر بگیرید.

3- فهرست شرکت های بالقوه برون سپاری منابع انسانی

تحقیق و ارزیابی ارائه دهندگان بالقوه برون سپاری منابع انسانی بر اساس آنها:

  • تجربه،
  • شهرت، آبرو،
  • خدمات ارائه شده،
  • و مقرون به صرفه بودن

هنگامی که نیازهای منابع انسانی کسب و کار خود را شناسایی کردید، در موقعیت بهتری برای شروع جستجوی خود برای ارائه دهندگان بالقوه راه حل های برون سپاری منابع انسانی خواهید بود. به دنبال ارائه دهنده ای باشید که می تواند راه حل های سفارشی متناسب با نیازهای کسب و کار شما را ارائه دهد.

4- اطمینان از ارتباطات و انتظارات واضح

برقراری ارتباط شفاف و تعیین انتظارات برای موفقیت استراتژی برون سپاری منابع انسانی ضروری است. برای این کار، باید یک نقطه تماس اولیه در سازمان خود برای برقراری ارتباط با ارائه دهنده راه حل های برون سپاری منابع انسانی تعیین کنید.

این شخص مسئول موارد زیر خواهد بود:

  • انتقال نیازهای کسب و کار شما،
  • پاسخ دادن به سوالات،
  • و ارائه بازخورد

برای اطمینان از ارتباط منظم و بازخورد، پروتکل های ارتباطی با شرکت ایجاد کنید. همچنین فرکانس و نحوه ارتباط را تعیین کنید و پروتکل‌های واضحی را برای تشدید مسائل یا نگرانی‌ها اعمال کنید.

با اطمینان از ارتباطات و انتظارات واضح با ارائه دهنده خدمات برون سپاری منابع انسانی، می توانید یک رابطه سازنده و موثر برقرار کنید که به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک می کند. با ارتباطات منظم، انتظارات روشن و نظارت بر عملکرد، می توانید اطمینان حاصل کنید که شرکت نیازهای تجاری شما را برآورده می کند.

5- نظارت و اندازه گیری عملکرد

نظارت و اندازه‌گیری عملکرد ارائه‌دهنده راه‌حل‌های برون‌سپاری منابع انسانی برای اطمینان از اینکه آنها نیازهای تجاری شما را برآورده می‌کنند و سطح خدمات مورد انتظار شما را ارائه می‌دهند، حیاتی است. با کمک داده های عملکرد، می توانید تنظیمات لازم را برای بهبود عملکرد ارائه دهنده خدمات و به حداکثر رساندن ارزش سرمایه گذاری خود انجام دهید.

بررسی‌های منظم عملکرد را برای بحث در مورد عملکرد آنها و شناسایی هر زمینه‌ای برای بهبود انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند ارتباط باز برقرار کنید و اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده خدمات نیازها و انتظارات شما را برآورده می کند.

جمع بندی

برون سپاری خدمات منابع انسانی می تواند مزایای بسیاری را برای سازمان شما فراهم کند. کسب و کارها می توانند با کمک راه حل های برون سپاری منابع انسانی، عملیات، هزینه ها و کارمندان خود را بهتر مدیریت کنند. کسب‌وکارهای جدید باید برون‌سپاری منابع انسانی را در نظر بگیرند تا بتوانند افرادی با تخصص مناسب برای شروع عملیات شرکت در بهترین حالت داشته باشند.

اشتراک گذاری