امروز برابر است با :1403-02-04
کمک فناوری در فرآیند استخدام

چگونه فناوری فرآیند غربالگری در استخدام را تغییر داده است

مجله چرخونکی : فناوری توسعه یافته و بهبود یافته است تا استخدام کارآمدتر و مؤثرتر شود. بخشی از این کاهش هزینه های منابع انسانی و صرفه جویی در زمان است. در نتیجه غربالگری استخدام نسبت به قبل کار فشرده‌تر شده است. این مقاله بررسی خواهد کرد که چگونه فناوری روند بررسی ها را در استخدام تغییر داده است.

بیایید برخی از مزایای تاثیر فناوری بر استخدام را با هم مرور کنیم

بررسی رزومه آسان تر

امروزه اکثر داوطلبان شغل درخواست های خود را به صورت آنلاین ارسال می کنند. کارکنان منابع انسانی از سیستم های بررسی رزومه خودکار برای ارزیابی کارآمدتر نامزدها استفاده می کنند. زمان بیشتری برای صحبت با کارمندان بالقوه باقی می گذارد.
هنگامی که یک استخدام کننده زمان بیشتری برای ایجاد ارتباط با مصاحبه شوندگان داشته باشد، فرآیند استخدام بسیار روانتر انجام می شود.
استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام متقاعد شده‌اند که فناوری مدرن می‌تواند با آسان‌تر کردن بررسی رزومه از تعصب جلوگیری کند. فناوری ردیابی خودکار از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند که منجر به کارایی بالاتر در ارزیابی متقاضیان می‌شود.

ارزیابی های زمان واقعی

یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به مدیران استخدام اجازه می دهد تا مشکلات احتمالی را شناسایی کنند. آنها به استخدام کنندگان کمک می کنند تا با اطمینان از دسترسی بی وقفه به پایگاه های داده مربوطه، به روز بمانند. فناوری می تواند به کاربران کمک کند اسناد شناسایی را با سایر اطلاعاتی که یک نامزد شغل یا کارمند فعلی ارائه کرده است مقایسه کنند.

تایید آسان و سریع داده ها

کسب و کارها می توانند از قدرت فناوری برای تأیید آسان و سریع داده های ارائه شده استفاده کنند. این فرآیند یکپارچه و ساده است و اکثر شرکت ها این کار را به شرکت های بررسی پیشینه برون سپاری می کنند. شرکت درخواستی در مورد یک نامزد شغلی یا یکی از کارکنان فعلی به ارائه‌دهنده بررسی سوابق ارسال می‌کند و ارائه‌دهنده سوابق شغلی آنها را پیدا می‌کند.

فناوری زمان لازم برای انجام یک فرآیند غربالگری را محدود کرده است. این برای شرکت های بزرگ مفید است زیرا آنها صدها رزومه برای بررسی در یک دوره کوتاه دارند. حداکثر چند ساعت طول می کشد تا یک غربالگری کامل انجام شود.

به اشتراک گذاری و حفاظت از داده ها

شرکت ها باید هنگام بررسی رزومه و سابقه شغلی ، اطلاعات نامزدهای شغلی و کارکنان فعلی را به اشتراک بگذارند، اما همزمان موظفند از آن محافظت کنند. باید مسولانه آن را در میان بگذارند . با جدیدترین فناوری بسیار ایمن، خطر افتادن این داده ها به دست افراد نادرست حداقل تا اصلاً وجود ندارد.
با این حال، فناوری به خودی خود از تهدیدها جلوگیری نمی کند. این فقط رعایت الزامات امنیتی را تضمین می کند. این شرکت باید یک برنامه پیشگیری از ریسک داشته باشد.
به عنوان مثال، سازمان‌های دولتی موظف به انجام غربالگری کامل همه کارکنان جدید هستند. برای برخی از آنها، بررسی های بسیار دقیق مورد نیاز است. حتی فناوری پیشرفته نمی تواند جایگزین یک سیاست ثابت باشد.

نتایج با کیفیت بالاتر

فناوری پایه نتایج قابل اعتمادی را تضمین نخواهد کرد. ارزان تر خواهد بود، اما شما خطر از دست دادن اطلاعات ضروری در مورد هدف جستجوی خود را دارید.

فرآیند غربالگری کوتاهتر

شرکت‌هایی که از قدرت فناوری غربالگری استخدام استفاده می‌کنند، می‌توانند یک فرم درخواست را در وب‌سایت خود در دسترس قرار دهند. پس از اینکه متقاضی آن را پر کرد، سرویس بررسی یک کپی دریافت می کند و اطلاعات مورد نیاز را به طور خودکار وارد می کند. سپس، مدیر استخدام فقط باید وضعیت تأیید را بررسی کند. نتایج بررسی به صورت آنلاین نیز قابل دسترسی است.

تمرکز مربوطه

کارکنان منابع انسانی وظیفه دارند داده های مربوط به سابقه شغلی، شناسایی، مراجع، سابقه تحصیلی و غیره را و از منابع بی شماری پردازش کنند. فناوری به آن‌ها اجازه می‌دهد روی آنچه مهم است تمرکز کنند. فناوری به آنها کمک می کند تا داده های متقاضی را تجزیه و تحلیل و تفسیر کنند و بینش بهتری را به دست آورند و از خطر تکرار ها جلوگیری کند.

بهبود شرایط کاری

بهبود شرایط شغلی مزیت مهم فناوری در استخدام است. کیفیت نامزدها بالاتر است و مدیران استخدام می توانند منابع ذخیره شده را در زمینه های دیگر سرمایه گذاری کنند. نظارت مستمر یک رویکرد قابل اعتماد برای پیشگیری از خطر است. کارمندانی که می‌دانند کارفرمایشان در حال بررسی آنهاست ممکن است کمتر آسیب ببینند، حتی به صورت تصادفی.

اولویت شماره یک سرعت است

در اکثر موارد مربوط به بررسی رزومه ، به موقع بودن این روش حیاتی است. با ظهور هوش مصنوعی، شرکت‌های مهم به محیط دیجیتال و استفاده کم از قلم و کاغذ روی آورده‌اند و از این رو فرصت‌های جدیدی برای کار و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده‌ها در مدت زمان کوتاه ایجاد می‌کنند. به عبارت دیگر، بررسی‌های استخدام اکنون مختصرتر و دقیق‌تر هستند و وظایف با سرعتی تکمیل می‌شوند.

اشتراک گذاری