امروز برابر است با :1403-02-06
زندگی شادتر و پربارتر

چگونه زندگی پربارتر و شادتری داشته باشیم + نکات مثبت

مجله چرخونکی : به ما می گویند: “شما لیاقت شاد بودن را دارید.” حتی می گویند شادی حق خدادادی ماست.اما آیا خوشبختی همان چیزی است که ما می خواهیم یا روح ما به دنبال چیزی عمیق تر است؟ نکته در مورد شادی این است که می آید و می رود.شما می توانید یک دقیقه خوشحال باشید و دقیقه بعد،خیر.

چیزی در لحظه می تواند به شما احساس خوشبختی بدهد، اما وقتی لحظه می گذرد و متوجه می شوید که زندگی شما فاقد هدف و معنا است، شادی از بین می رود. نوع خاصی از احساس با برآورده شدن به وجود می آید. تنها زمانی که رضایت به زندگی ما وارد شود، واقعاً خوشحال می شویم.

تحقق چیست؟

پس میتوانیم بگوییم که تحقق عبارت است از «احساس لذت و رضایت زیرا از زندگی خود راضی هستید».اگر با معنا و هدف زندگی می کنید و از روند زندگی خود راضی هستید، یک زندگی رضایت بخش دارید.

تحقق از درون می آید.

تا زمانی که در درون خود احساس رضایت نکنید، هیچ چیز بیرونی هرگز شما را راضی یا خوشحال نمی کند.برآورده شدن از حساب بانکی، اندازه خانه، کمد لباس، ماشین، سرگرمی ها، ماجراجویی ها، محبوبیت یا موقعیت اجتماعی شما حاصل نمی شود.

شما می توانید با حقوق ماه به ماه زندگی کنید، اما همچنان زندگی رضایت بخشی داشته باشید.به نظر می رسد همه چیز اشتباه پیش می رود، اما شما می توانید احساس رضایت کنید.دنیا می تواند علیه شما باشد، اما شما از زندگی خود راضی هستید.

چگونه؟ داشتن هدف برای زندگی مهمتر است

از سوی دیگر، شما می توانید جزو ثروتمندترین افراد کشور باشید و از تعطیلات طولانی در زیباترین و عجیب ترین مکان ها لذت ببرید، اما همچنان احساس پوچی و ناکامل کنید.

تحقق از کجا می آید؟

وقتی با این اعتقاد که زندگی شما هدفمند است و باعث ایجاد تغییر می شوید، می سوزید، هر چه ممکن است، زندگی یا مرگ، سلامتی یا آسیب، شما راضی شده اید.افراد موفق با به چالش کشیدن خود برای رشد، کمک به دیگران، زندگی در لحظه حال، زندگی نکردن با حق و وصل شدن به هدفی بزرگ‌تر از خود، به رضایت می‌رسند.

برای راضی بودن، از جایی که هستید راضی نباشید. از زندگی خود برای ایجاد تغییر استفاده کنید.تحقق، رسیدن به حالتی نیست که همیشه در آن احساس سرگیجه یا شادی داشته باشید. شما فقط باید حس رضایت را به دست آورید زیرا با هدف زندگی می کنید و برای رسیدن به یک هدف مهم تلاش می کنید.

بنابراین، از آنجا که تحقق یک فرآیند درونی است، شما باید برای رسیدن به آن احساس رضایت، تلاش کنید و اقدامات ناخوشایند انجام دهید. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید کارهای خاصی را به طور منظم انجام دهید تا تحقق واقعی ایجاد کنید، مانند:

  • با کار داوطلبانه به جامعه برگردید
  • اطراف خود را با خانواده و دوستان احاطه کنید
  • انتخاب کنید که روزانه با ذهنیت مثبت تری زندگی کنید
  • به جای مشکلاتت، نعمت هایت را بشمار
  • کارهایی که از آنها لذت می برید را بیشتر انجام دهید
  • عادات سالمی را ایجاد کنید که باعث شادی شما می شود
  • کنجکاو شوید: همیشه در حال یادگیری و رشد باشید

چگونه تحقق زندگی ما را شکل می دهد؟

این به زندگی شما معنای بیشتری می دهد. همه چیز در لحظه ای تغییر می کند که شما این حقیقت را که زندگی شما اهمیت دارد را در آغوش می گیرید. هر روز ارزش و معنای زندگی خود را تصدیق کنید و اینکه کاری که انجام می دهید در زندگی مردم تفاوت ایجاد می کند، مهم نیست که چقدر کوچک است.

برآورده شدن از چیزی که به دست می آورید نیست، بلکه از آنچه می دهید حاصل می شود.روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنید زندگی با هدف باعث شفافیت می‌شود و به شما امکان می‌دهد بر روی آنچه مهم‌تر است تمرکز کنید.شما می دانید به کجا می روید و برای رسیدن به آنجا برنامه ریزی می کنید.

تمرکز بر آنچه برای شما مهم است به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید. شما عمدا و با نیت زندگی می کنید.اعتماد به نفس را افزایش می دهد. اجازه دادن به دیگران و نظرات آنها برای کنترل زندگی شما باعث از بین رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس شما می شود.

اما وقتی یک زندگی رضایت بخش خلق می کنید، بدون توجه به اینکه دیگران چه فکری می کنند، خود را دوست خواهید داشت و می پذیرید.اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و در مسیر باقی خواهید ماند.

لذت بیشتری را تجربه کنید

برآورده شدن باعث ایجاد شادی و رضایت بیشتر از زندگی می‌شود و باعث می‌شود که شما احساس تمرکز و رضایت داشته باشید و باعث می‌شود که آرامش و انرژی مثبت از خود ساطع کنید. و دیگر نگران آنچه دیگران فکر می کنند یا مقایسه خود با دیگران، که یکی از موثرترین راه ها برای رسیدن به رضایت است، دست نمی کشید.

خودت را به چالش بکش

زندگی مربوط به رشد و پیشرفت است. هیچ زمین بی طرفی وجود ندارد یا در حال رشد هستید یا میمیرید. بنابراین باید خود را به چالش بکشید تا مهارت های خود را بهبود بخشید، دانش خود را گسترش دهید و به اهداف جدید برسید.

به یاد داشته باشید، تحقق مستقل از شرایط بیرونی است. با قدردانی و هدف زندگی کنید. از زندگی خود استفاده کنید تا این دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنید، حداقل شاید برای کسی حتی از خودتان شروع کنید، تا زندگی شما هر روز رضایت بخش تر شود.

اشتراک گذاری