امروز برابر است با :1403-02-06
طراحی داخلی آشپزخانه ایرانی

طراحی داخلی آشپزخانه ایرانی به سبک روز

مجله چرخونکی : ایرانی‌ها معمولاً از رنگ‌های روشن و نور زیاد در دکوراسیوان آشپزخانه خود استقبال می‌کنند. تا آشپزخانه شان بزرگ و دلباز بنظر برسد. دکوراسیون آشپزخانه شیک برای ایرانیها بخاطر صرف زمان زیاد در آشپزخانه چه هنگام آشپزی و چه هنگام صرف غذا اهمیت دو چندانی دارد.

استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه هم به لحاظ طراحی و تعبیه کابینت‌های زیاد با عمق و ابعاد بزرگ و هم طراحی دو منظوره فضاهایی مثل اپن آشپزخانه هم برای استفاده از میز غذاخوری و هم میزکار و هم گذاشتن وسایل دکوری و … نکاتی است که علاوه بر انتخاب رنگ‌های روشن باید آنها را در زمان طراحی مدنظر قرار داد.

طراحی داخلی آشپزخانه ایرانی سفید

یکی از پرکاربردترین رنگ های روشن برای دکور آشپزخانه، رنگ سفید است. این رنگ پُرنور، درخشان، آرامش دهنده و نشان دهنده تمیزی و پاکی است و از دیرباز در میان ایرانیان محبوبیت خاصی داشته است.

رنگ سفید باعث می شود که آشپزخانه شما بعنوان قلب تپنده منزل، دلباز و بزرگ دیده شود. کابینت های سفید به نسبت دیگر رنگ ها مزایای ویژه ای دارند. از این مزایا می توان به جلوه دادن به نمای آشپزخانه، ایجاد یک ظاهر کاملاً یکپارچه و همچنین سازگار بودن با تمام سبک ها اشاره کرد.

استفاده از کابینت های ام دی اف، چوبی

استفاده از کابینت های ام دی اف، چوبی و یا طرح چوب یکی از شیک ترین ایده های طراحی آشپزخانه های ایرانی به شمار می رود. به علاوه نحوه چیدمان وسایل در آشپزخانه های ایرانی با دقت بسیاری انجام می شود. تصاویر زیر نمونه هایی از این ایده ها را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه ها مورد توجه قرار گرفته است. زیرا علاوه بر زیبایی موجب روشنایی آشپزخانه می شود.

رنگ سفید یک رنگ خنثی است که بعنوان پس زمینه برای بسیاری از رنگها استفاده می شود. این رنگ با ترکیب رنگهای مشکی، طلایی و نقره ای برای آشپزخانه بسیار استفاده می شود. برای کف آشپزخانه های سفید می توانید از رنگ های تیره و طرح چوب استفاده کنید تا دیوارها خود را بهتر نشان دهند.

آشپزخانه ای که کاملاً سفید رنگ است یک محیط خوب و مناسب است برای برای بکارگیری وسایل رنگارنگ و بوجود آوردن تضاد در دیزاین آشپزخانه. استفاده از گیاهان سبز رنگ و شلف و باکس های صورتی و مشکی بخوبی خود را در آشپزخانه های سفید نشان می دهند و یک طراحی جالب و جذاب را شکل می دهند.

طراحی دکوراسیون مدرن آشپزخانه به سبک ایرانی

آشپزخانه های مدرن، جزو سبک های طراحی مینیمال هستند که در عین سادگی و زیبایی، کاربردی می باشند. طراحی تمیز و ظریف و به دور از شلوغی و پیچیدگی از مشخصه های سبک مدرن است که در بین جوانان بسیار طرفدار دارد.

دکوراسیون آشپزخانه های مدرن، پویا هستند و با خطوط روشن و تیز و ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی و ظاهر خوب مشخص می شوند. پیشنهاد می کنیم که برای داشتن دکوراسیونی متفاوت و ایده آل برای آشپزخانه منزلتان، این سبک را انتخاب کنید.

با وجود کابینت های طرح چوب, برخی افراد از مدل های جدید کابینت های گلاس استقبال می کنند. این مدل کابینت ها براق بوده و در رنگ های مختلفی ساخته می شوند. استفاده از این کابینت ها فضای آشپزخانه را جذاب کرده و برای خانه های مدرن و شیک مناسب می باشند.

طراحی آشپزخانه ایرانی به شکل آشپزخانه های کافه و رستوران

طراحی آشپزخانه ایرانی به شکل آشپزخانه های کافه ها و رستوران یک ایده جالب و کارآمد دیگر است. این شکل آشپزخانه تا حدودی شبیه آشپزخانه های تک دیواره است اما با این تفاوت که در اینجا کابینت ها و فضای کانتر دوبرابر شده است.

شکل آشپزخانه کافه ای همانطورکه از اسمش پیداست برای آشپزی و کار دائم بسیار مناسب است و به همین خاطر در کافه ها و رستوران ها استفاده می شود. در این شکل، آشپزخانه باریک اما طویل است و در هر دو طرفش کابینت و کانتر قرار دارد. همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید، در این آشپزخانه ها فضایی برای قرار دادن میز یا جزیره وجود ندارد. همچنین بخاطر اینکه آشپزخانه بسته است ارتباطی با سایر اتاق های خانه ندارد مگر اینکه یک دیوار یا درب ورودی را بردارید.

اشتراک گذاری