امروز برابر است با :1403-02-20

این نوشیدنی به غلبه بر نفخ و هضم بهتر غذا کمک می کند

دور هم جمع شدن همه چیز در مورد رسیدن به دوستان و خانواده، حال و هوای خوب، و غذای خوب است. و در چنین رویداد هایی است که بسیاری از ما تمایل به خوردن تنقلات، یا غذاهای فرآوری شده، شام سنگین (و دیرهنگام) و شستن آن با لیوان های نوشابه داریم در حالی روز بعد با احساس کم آبی و نفخ از خواب بیدار می شویم. خوب، اگر پس از خواندن این مطلب سر تکان می دهید و جزو کسانی هستید که به دنبال راه حلی برای غلبه بر این احساس هستید، بخوانید.

یک ترفند وجود دارد تنها چیزی که برای نوشیدن نیاز دارید، آب با انار، بادیان ستاره ای و نعناع است. انار آنتی اکسیدان دارد، در حالی که بادیان ستاره ای ممکن است به هضم غذا کمک کند. نعناع به تازه شدن نفس و تسکین ناراحتی معده کمک می کند.

این معجون به شما کمک می کند نفخ نکنید، در حالی که به هیدراته شدن بدن نیز کمک می کند.

اما آیا این معجون واقعاً کار می کند؟

انار، انیسون ستاره دار و آب نعناع به دلیل ویژگی های متمایز خود می توانند به هضم بعد از غذا کمک کنند. پانژنیکاژین ها که در انار به وفور یافت می شوند و به مبارزه با التهاب و محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند، آنتی اکسیدان هستند. همچنین دارای فیبر است که از حرکات منظم روده پشتیبانی می کند و به هضم خوب کمک می کند.

این آنتی اکسیدان ها، به ویژه پونیکالاگین ها و آنتوسیانین ها، به خنثی کردن رادیکال های آزاد و حمایت از عملکرد کبد، که برای سم زدایی ضروری است، کمک می کند.

به لطف ویژگی های بادشکن ستاره ای، گاز معده، نفخ و سوء هاضمه را می توان کاهش داد. علاوه بر این معجون، حاوی موادی مانند شیکمیک اسید است که ممکن است به عملکرد کبد و روش های سم زدایی کمک کند.

نعناع به دلیل توانایی آن در آرام کردن دستگاه گوارش بسیار ارزشمند است. ماده اصلی نعناع، ​​منتول، می تواند عضلات سازنده دستگاه گوارش را آرام کند و ناراحتی و اسپاسم را کاهش دهد. علاوه بر این، دارای ویژگی های ضد باکتریایی است که ممکن است به مبارزه با باکتری های خطرناک روده کمک کند.

چگونه این معجون را درست کنیم؟

هنگامی که این اجزا با آب مخلوط می شوند، یک نوشیدنی لذت بخش و احتمالا سالم تولید می شود. بادیان ستاره ای به هضم غذا کمک می کند، انار آنتی اکسیدان دارد و نعناع خاصیت آرام بخشی دارد. اگر چه هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که ترکیب این اقلام سم‌ زدایی را بهبود می‌ بخشد، طعم‌ های آن‌ ها به خوبی با هم هماهنگ می‌ شوند و حتی ممکن است به هضم غذا کمک کنند.

ترکیب این سه ماده در آب یک نوشیدنی آبرسان ایجاد می کند که می تواند به دفع سموم، بهبود هضم، و کاهش نفخ و ناراحتی بعد از غذا کمک کند. نوشیدن این معجون همچنین می‌ تواند هیدراتاسیون را افزایش دهد، که برای سلامتی و تندرستی کلی ضروری است.

راه ایده آل برای مصرف این آب این است که به سادگی دانه های انار تازه، غلاف بادیان ستاره ای و برگ نعناع را با آب ترکیب کنید و اجازه دهید برای چند ساعت در یخچال بماند. لذت نوشیدن یک لیوان از این نوشیدنی احیا کننده بعد از یک وعده غذایی سنگین می‌ تواند به کاهش ناراحتی گوارشی و بهبود سلامت کلی کمک کند.

فرآیند سم‌ زدایی بیشتر توسط کبد و کلیه انجام می‌ شود، بنابراین وابستگی انحصاری به نوشیدنی‌ ها برای سم‌ زدایی ممکن است کافی نباشد. خوردن یک رژیم غذایی متعادل و هیدراته ماندن از اجزای ضروری سم‌ زدایی است.

اشتراک گذاری