امروز برابر است با :1403-02-01
طراحی داخلی اتاق خواب کودک

طراحی داخلی اتاق خواب کودک چالش خانواده ها

مجله چرخونکی : طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودکان اهمیت خیلی زیادی برای والدین آن ها دارد زیرا فرزندان آن ها وقت زیادی از روز خود را در آن می گذرانند که تاثیر خیلی زیادی در روحیه آنها و خلقیات آنها خواهد داشت.پس بهتر است که طراحی اتاق فرزندان شما طوری باشد که اتاق فرزندتان با سن و روحیات آنها تناسب داشته باشد تا از قرار گرفتن در آن اتاق احساس امنیت و آرامش و شادابی داشته باشند.

وظیفه پدر و مادر است که بتوانند دکوراسیون اتاق خواب کودک را طوری طراحی کند که هم مورد علاقه فرزندشان باشد و او را تشویق کند بخشی از روز را در اتاقش بگذراند، هم به اندازه کافی کاربردی و امن باشد. اگر شما در شرف گرفتن این تصمیمات هستید باید آگاه باشید که چندان قانون مشخصی در چیدمان اتاق خواب کودک وجود ندارد به جز توجه به ویژگی های شخصیتی و توجه به سلایق خاص خود کودک.

رعایت این نکات در طراحی اتاق خواب کودک مهم است

رنگ در دکوراسیون اتاق خواب کودک

کودکان می خواهند که رنگ دیوارهای اتاقشان از رنگ هایی باشد که بیشتر به چشم می آیند. شاید این ایده زودگذر و برای شش ماه باشد. در واقع شما می خواهید رنگی باشد که با رنگ دیگر قسمت های منزلتان مطابق نباشد. با توجه به سرعت رشد کودکان طراحی اتاق خواب آنان می تواند امری چالش برانگیز باشد.

ترکیب رنگ تخت با، فرش و قفسه به همراه رنگ میز که یک تناژ رنگی زیبا داشته باشد و از رنگ هایی باشد که هیجانی برای کودکان ایجاد می کند، می تواند مناسب باشد. رنگ آمیزی دیوارهای اتاق و استفاده از طرحی ساده متناسب با شخصیت کودک شما می توانند، به زیبایی اتاق بیافزایند.

در مورد رنگ‌آمیزی اتاق کودک هم نکاتی وجود دارد. دیوارهایی که دارای رنگ ملایم باشند احساس صلح و آرامش را به کودک القا می کنند در حالیکه رنگ‌های جسورانه‌تر و تندتر می‌ توانند نشان‌ دهنده سطحی بالاتری از انرژی باشند.

اسباب‌ بازی‌ها

اسباب‌بازی‌های کودکان معمولا رنگارنگ هستند و شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند. با استفاده از اسباب‌بازی‌های کودک به‌عنوان تزئینات اتاق، هم در هزینه و هم در فضای اتاق صرفه‌جویی خواهید کرد. البته در نوع چیدن آنها باید کمی سلیقه به‌ خرج دهید.اسباب‌بازی‌های بزرگ را با قلاب آویزان کنید و اسباب‌بازی‌های کوچک‌تر را در قفسه‌ها قرار دهید.

خلاق باشید

اتاق کودک باید فضاهایی داشته باشد که وسایلش را در آنها بگذارد. جاهای مختلفی از اتاق را در نظر بگیرید و هر بخش را به یکی از وسایلش (اسباب‌بازی، لباس، کتاب و نظایر آن) اختصاص دهید. این فضاها باید طوری انتخاب شوند که در دسترس کودک باشند. به او آموزش دهید پس از هر بار استفاده از وسایلش آنها را به جای خود برگرداند. نحوه‌ی سازمان‌دهی وسایلش را به او یاد بدهید.

حداکثر استفاده از فضا

در یک اتاق خواب کوچک، با قفسه بندی سرتاسری دیوارها و جایگذاری درست مبلمان و وسایل می توانید حداکثر استفاده را از فضا ببرید. طبقه بندی سرتاسری کمک می کند کودک به اسباب بازی های روزمره و مورد نیازش دسترسی داشته باشد و لوازم اضافی و یا پرخطر هم از دسترسش دور نگاه داشته شود.

باید تختخواب را طوری به دیوار بچسبانید که تاج تخت به گوشه دیوار بچسبد. قرار دادن مبلمان در کنار دیوار نه تنها فضای خالی اتاق را بیشتر می کند و جای کافی برای بازی را در اختیار کودک قرار می دهد بلکه با بستن فضاهای کوچک خالی پشت تخت و کمد کودکان دیگر از تاریکی و وجود هیولاهای احتمالی پشت تخت و کمد نخواهند ترسید.

دیوارپوش

برای دیوار چهار گزینه پیش رو دارید، رنگ آمیزی، نقاشی دیواری که خودتان هم اگر کمی ذوق داشته باشید می توانید از پسش بر بیایید، برچسب های طرح دار دیواری و کاغذدیواری. کاغذ دیواری اما معمولا گزینه مناسبی نیست چون کودکان عادت به نقاشی کردن دیوار دارند و اگر قابل شستشو نباشد یا دوام کمی داشته باشد، خیلی زود آسیب می بیند.

کفپوش

برای کفپوش فقط خودتا را به یک قالیچه با طرح کودکانه محدود نکنید. می توانید یک قالیچه، فرش یا موکت ساده داشته باشید و از تشکچه های کوچک با طرح هایی که نقشه ای برای بازی هستند استفاده کنید. نمونه هایی که طرح جاده، مار و پله و نظایر آن دارند و خودشان بخشی از بازی هستند و شادی به اتاق می آورند.

بازتاب شخصیت

کودکان و بزرگسالان به طور متفاوت به اتاق خواب فکر می کنند در حالی که برای بزرگسالان اتاق خواب تنها جایی هست که در آن استراحت می کنند اما برای کودکان اتاق خواب های آن ها پناه گاه آن ها است بچه ها می خواهند اتاق خواب آن ها بازتاب هر چیزی باشد که دوست دارند.

به همین دلیل است که دکوراسیون اتاق کودک باید شخصیت آن ها را به نمایش بگذارد نه خودتان اگر مکان آرام و ساده ای را دوست دارید کودک رنگ های روشن را دوست دارد سلیقه خود را به کودک تحمیل نکنید پیدا کردن تعادل مناسب بین سلیقه کودک و خودتان کلید تزیین اتاقی است که آن ها در هر سنی دوست خواهند داشت. این اتاق خواب نمونه کاملی از انعکاس منافع کودک به روشی شیک است.

اشتراک گذاری