امروز برابر است با :1403-01-10
سرویس خواب عروس

در انتخاب سرویس خواب عروس چه نکاتی رعایت شود؟

مجله چرخونکی : زمانیکه صحبت از انتخاب و خرید سرویس خواب عروس و داماد به میان می آید بایستی به آیتم های مهمی توجه کنیم تا بتوانیم با تجربه خریدی هوشمندانه تا سالها لبخندی از رضایت بر لبانمان نقش ببندد.

معمولاً سرویس خوابی که برای جهیزیه عروس خریداری می شود،، شامل یک تخت دو نفره، دو عدد پاتختی، میز آرایش همراه آینه و صندلی ، یک درآور، تشک خوشخواب و روتختی می باشد. با توجه به تعداد زیاد این لوازم شکی نیست که انتخاب طرح و نحوه ی چیدمان سرویس خواب، نقش اصلی را در تزیین دکوراسیون کلی اتاق به عهده دارد.سرویس خواب عروس به رنگ سفید جزء پرطرفدارترین انتخاب ها برای زوج های جوانی است که می خواهند زندگی مشترک خود را شروع کنند.

رنگ سفید زیبا و آرامش بخش است و برای عروس و داماد می تواند بیانگر خوشبختی و داشتن یک زندگی شاد باشد.رنگ سفید برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است و باعث بزرگ تر نشان دادن فضا می شود و سفید همچنین با هر رنگ و سبکی به خوبی هماهنگ می شود ، هرچند این رنگ در سبک مدرن به علت داشتن نمای ساده تر و آرام کاربرد بیشتری دارد.

این نکات را در خرید سرویس خواب عروس رعایت کنید

انتخاب سبک دکوراسیون اتاق خواب عروس

به طور یقین اولین اقدامی که بایستی انجام شود انتخاب سبک دکوراسیون است. هر یک از ما آدم‌ ها سبک و سیاق خاص خودمان را داریم و دلمان می خواهد اتاق خوابمان را به سلیقه خود دیزاین کرده تا با بودن در آن احساس خوشایندی را تجربه کنیم. به همین دلیل قبل از دست به کار شدن، ابتدا سبک دکوراسیون اتاق خوابتان را انتخاب کنید. دلتان می خواهد اتاقتان به سبک کلاسیک باشد، مدرن و یا امروزی؟

چه جنسی انتخاب کنیم؟

مهم‌ترین عاملی که در انتخاب سرویس خواب نقش مهمی دارد جنس آن است و قیمت سرویس خواب رابطه مستقیمی با جنس آن دارد. سرویس خواب ها از جنس فلز، چوب، ام دی اف و ملامینه ساخته می‌شوند که هرکدام مزایا و معایبی دارند.

از لحاظ کیفیت سرویس خواب چوبی بالاترین کیفیت را دارد ولی هم سنگین است و هم گران. سرویس خواب‌های فلزی استحکام کافی دارند و قیمت پایین‌تری دارند و بیشتر به‌عنوان سرویس خواب نوجوان استفاده می‌شوند. این سرویس خوابها اگر در معرض رطوبت قرار بگیرند زنگ می‌زنند.

امروزه ام دی اف و ملامینه جایگزین خوبی برای چوب می‌باشند و مورد استقبال مردم هم قرار گرفته‌اند. ام دی اف قیمت و کیفیت بالاتری نسبت به ملامینه دارد ولی ملامینه به دلیل سبک بودن و قیمت مناسب آن رایج شده است.

رنگ و طرح سرویس خواب

می توانید به دو شیوه رنگ سرویس خواب را انتخاب کنید. یک روش استفاده از رنگ های هم گروه و با تنالیته رنگی یکسان است که در این روش، بهتر است رنگ سرویس خواب عروس با رنگ پرده، مبل و فرش مورد استفاده در اتاق هم خوانی داشته باشد. روش دیگر استفاده از رنگ متضاد است مثلاً سفید و سیاه یکی از بارزترین نمونه های انتخاب رنگ های متضاد است و یا یک رنگ تیره در مقابله یک رنگ روشن به کار برده می شود.

نقش و طرح سرویس خواب عروس نیز در خرید آن اثرگذار است، زیرا همان طور که قبلاً گفته شد، طرح باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی که به دکور اتاق خواب عروس و داماد می دهد، با بقیه جهیزیه ی عروس هم خوانی داشته باشد. سرویس خواب های چوبی که، از چوب گردو، راش یا سایر چوب ها رایج ساخته می شوند، جزء لوکس ترین و گران ترین سرویس خواب های عروس و داماد محسوب می شوند. زیرا این سرویس خواب ها دارای طرح های هنرمندانه ای هستند که فقط روی چوب قابل اجرا می باشد.

کیفیت یک معیار مهم است

تمیز بودن و ظرافت سرویس خواب عروس از نکات مهمی است که خود بیانگر کیفیت کار بوده و باید هنگام خرید به آن دقت شود. این نکته در محصولاتی که از ورق های مصنوعی مانند ام دی اف و ملامینه تهیه می شوند از روی برش ها و لبه قسمت های برش خورده به راحتی قابل تشخیص است.

اگر ورق ها به شکل نامطلوب و توسط افراد غیر متخصص برش بخورند و یا دستگاه برش از کیفیت خوبی برخوردار نباشد آنگاه لبه های قسمت های برش خورده صاف نبوده و بنا بر میزان بی کیفیتی دارای قسمت های لب پر شده ریز و درشت خواهد بود.

سرویس خواب کلاسیک عروس

اگر طرفدار سبک کلاسیک و سنتی هستید می توانید از سرویس خواب هایی استفاده کنید که دارای تزیینات و طرح های زیادی در قسمت بدنه و قاب خود هستند . این مدل جز زیباترین طرح های کلاسیک سرویس خواب برای عروس و داماد است و برای اتاق خواب هایی با سبک کلاسیک و بزرگ گزینه ی بسیار مناسبی است . برای دکوراسیون اتاق خواب می توان رنگ مورد نظرتان را با رنگ های مختلف دیگر مانند بژ ست کرد که ظاهری زیبا و چشمگیر متناسب با سبک کلاسیک به اتاق خواب می دهد.

سرویس خواب مدرن

اگر می خواهید ترکیبی از سبک های متفاوت را در سرویس خواب خود داشته باشید سرویس خوابی را انتخاب کنید که وسیله های تزیینی کمتری داشته باشد و دارای کشوهای میز و پا تختی ساده باشد . این نوع سرویس خواب برای سبک مدرن بسیار مناسب است و جای کمتری می گیرد . کشوی دراور نیز ارتفاع زیاد با طول و ضخامت کمی دارد که علاوه بر جا دادن وسایل زیاد فضای کمی اشغال می کند و برای اتاق خواب کوچک مناسب می باشد . برای انتخاب روتختی بهترین رنگ ترکیب رنگ های ملایم مانند آبی کمرنگ است که زیبایی بسار زیادی دارد.

اشتراک گذاری