امروز برابر است با :1403-02-01
انتخاب لباس داماد

نکات جالب برای لباس داماد + آقا داماد خوش تیپ باش!

مجله چرخونکی : بسیاری معتقد هستند که در شب عروسی همه توجه‌ها به سمت عروس خانم است اما این دلیل نمی‌شود شما لباس دامادی شیکی نخرید و یا در آن شب ندرخشید.خرید کت و شلوار برای داماد به اندازه انتخاب لباس عروس اهمیت دارد . انتخاب سبک مناسب کت و شلوار برای داماد موجب می شود که او در این شب مهم زندگی اش بدرخشد پس هنگام انتخاب کت و شلوار به سبک آن دقت کنید.

در حال حاضر در بازار نمونه های مختلفی از کت و شلوارهای دامادی عرضه شده است که انتخاب را برای خریدار آسان می نماید. هر فرد می تواند متناسب با سلیقه و نیاز خود کت و شلوارهای دامادی مناسب را دریافت کند. یک کت و نیز شلوار دامادی استاندارد باید از ویژگی های مختلفی برخوردار باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

ویژگی های لباس داماد در چیست؟

رنگ مناسب برای کت و شلوار دامادی

ترکیب رنگ مشکی و کت و شلوارهای کلاسیک از شما یک جنتلمن خواهد ساخت به شرط اینکه به جزئیات دیگر استایل تان مانند، کفش، پیراه کت شلوار و… نیز به خوبی دقت کنید که در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت. ناگفته نماند همانطور که مدل کت و شلوار تان نیز ممکن است قدیمی شود، رنگ ها نیز این خاصیت را دارند.

به طور مثال سه سال گذشته، کت و شلوارهای شکلاتی بسیاب محبوب شده بودند، اما امروزه پوشیدن این رنگ از کت و شلوار ها، نشانی از استایل دمده می باشد. بنابراین در انتخاب رنگ نیز بهترین گزینه برای شما رنگ مشکی می باشد. اما اگر احساس می کنید که رنگ مشکی برای شما گزینه مناسبی نمی باشد، می توانید از رنگ های ذغالی یا سرمه ای استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ سفید نیز برای کت و شلوار دامادی مرسوم می باشد اما این کت و شلوارها یکبار مصرف خواهند بود و در مراسم دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت.

تمرکز بیشتر به کت

در زمان خرید کت و شلوار داماد، تمرکز اصلی باید بر روی کت باشد و در مرحله اول باید کت دقیقاً متناسب با سایز و اندازه داماد باشد و در مرحله بعد شلوار انتخاب شود. دلیل اهمیت بیشتر به کت این است که شلوار را به راحتی می توان تنگ یا گشاد کرد ولی در کت چنین امکانی وجود ندارد و در ابتدا باید به سایز آن دقت زیادی شود.

توجه به سرشانه

کت و شلوار مناسب داماد، کت و شلواری است که قسمت سرشانه آن کاملاً بی عیب و نقص باشد و هیچ گونه چین خوردگی در آن وجود نداشته باشد. چون که سر شانه جزء قسمت هایی از کت و شلوار است که نمی توان آن را دستکاری و کوتاه بلند کرد. ولی قسمت های دیگر، مانند آستین و قد کت را می توان تا حدی تغییر داد.

آستین کت

آستین کت و شلوار های رسمی و دامادی به گونه ای هستند که پیراهن زیرین آن باید حداکثر به اندازه 1.5 سانت از زیر آستین کت بیرون بزند. توجه به نکته جزئی و در عین حال بی اهمیت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی کت و شلوار دارد.

توجه به قد شلوار

برای خرید شلوار مناسب و اندازه باید به این نکته دقت شود که هر چه شلوار تنگ تر باشد، قد کوتاهی دارد و هر چه گشاد تر باشد، قد آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

ست بودن کفش و جوراب

علاوه بر اهمیت کت و شلوار، توجه به ست بودن رنگ جوراب و کفش داماد ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و داماد در زمان خرید حتماً باید این نکته مهم و حیاتی را مدنظر قرار دهد.

جنس کت و شلوارهای دامادی

در بین ویژگی های کت و شلوارهای دامادی می توان به جنس این پوشاک اشاره نمود. برای تهیه کت و نیز شلوار دامادی از انواع الیاف استاندارد و با کیفیت استفاده می شود. از این رو در بازار انواع کت و شلوارهای دامادی از بهترین جنس و با بهترین کیفیت موجود می باشد.

پیراهن مردانه

خیلی صریح و ساده. یک پیراهن سفید بهترین انتخاب برای شب عروسی است. البته سایه‌های ضعیفی از آبی و کرم رنگ هم تا زمانی که با لباس عروس در منافات نداشته باشد، مناسب خواهد بود. نوع یقه پیراهن مردانه را براساس اینکه می‌خواهید کراوات انتخاب کنید یا پاپیون متفاوت خواهد بود.

کفش مردانه چرم

سعی کنید کفش دامادی شما جوری باشد که با کت و شلوار هم خوانی داشته باشد ولی کاملا مشابه برادر، پدر و باقی افرادی که می‌بیند، کفش نپوشید.

کت و شلوار دامادی متناسب برای افراد لاغر

برای کسانی که لاغر هستند هر مدلی می تواند برازنده شان باشد. اما نکته مورد توجه این میباشد که کت و شلواری را انتخاب کنند که دقیقا اندازه شان باشد. برای این افراد کت های دو لبه و 6 دکمه زیاد متناسب می باشد.

کت و شلوار دامادی متناسب برای افراد درشت اندام

برای کسانی که بدنی تنومند دارند کت هایی با یقه آرشال که دو لبه پایینی کت روی هم قرار نمی بگیرد زیاد متناسب می باشد. قد کت میبایست هم سطح نوک انگشتان دست باشد. هم چنین کسانی که صورتی عریض یا گردنی پهن دارند میبایست به نوع کراوات و یقه لباس هم توجه کنند که سفت و تنگ بسته نشده باشد.

لباس دامادی به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از سبک هایی است که همه افراد می توانند آن را انتخاب کنند و در مجلس عروسی شان بپوشند. همچنین این سبک کت و شلوار برای میهمانی های خانوادگی و دوستانه نیز مناسب است.

ویژگی های لباس ساقدوش داماد

یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های لباس ساقدوش داماد و عروس هماهنگ بودن آن با لباس زوجین است هماهنگ بودن به منظور یک شکل بودن لباس ساقدوش ها با لباس داماد نیست بلکه ست لباس ساقدوش ها باید به گونه ای باشد که تیپ و ست کت و شلوار داماد را تکمیل کرده و به این صورت داماد را نسبت به بقیه حاضرین برجسته نشان دهد بنابراین سعی کنید لباس های ساقدوش ها را از یک فرم انتخاب کنید به صورتی که در عین متفاوت بودن لباس آنها با لباس داماد، تکمیل کننده ست لباس داماد باشند در غیر اینصورت شخصیت و نقش داماد کم رنگ خواهد شد.

اشتراک گذاری