امروز برابر است با :1403-02-10

آب چغندر یا قهوه قبل از ورزش کدام یک مفیدتر است؟

اگر قبل از رفتن به باشگاه در عصر قهوه می نوشید، این کار را اشتباه انجام می دهید. در حالی که یک فنجان قهوه ممکن است به شما انرژی بدهد، اما در نهایت کیفیت خواب شما را مختل می کند. اگر قصد دارید تا ساعت 11 شب بخوابید، باید قهوه را بعد از ساعت 3 بعد از ظهر حذف کنید زیرا کافئین به مدت هشت ساعت در بدن باقی می ماند که می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد.

چه چیزی را می توان با قهوه قبل از باشگاه جایگزین کرد؟

می توان آب چغندر را به عنوان جایگزین انتخاب کرد. این ماده مملو از نیترات است و می تواند به بهبود جریان خون و رساندن اکسیژن به عضلات شما کمک کند. مانند کافئین مانند یک تقویت کننده قدرت عمل می کند، اما شما را تمام شب بیدار نگه نمی دارد.

در حالی که قهوه می تواند هوشیاری و تمرکز را افزایش دهد، اثر ادرار آور آن ممکن است برای همه ایده آل نباشد، به خصوص قبل از یک فعالیت بدنی شدید. علاوه بر این، کافئین موجود در قهوه، اگرچه در مقادیر متوسط ​​مفید است، اما می‌ تواند منجر به افزایش ضربان قلب و بی‌حالی شود که ممکن است عملکرد و تمرکز تمرین را کاهش دهد.

از طرف دیگر، آب چغندر نیروگاهی از نیترات ها است، ترکیباتی که بدن آنها را به اکسید نیتریک تبدیل می کند. برای افزایش جریان خون، بهبود اکسیژن رسانی به عضلات و در نتیجه افزایش قابل توجه عملکرد ورزشی بسیار مهم است. برخلاف تکان موقت قهوه، آب چغندر افزایش پایداری در استقامت ایجاد می کند و آن را به یک دارایی ارزشمند برای آن تمرینات طولانی و طاقت فرسا تبدیل می کند.

چگونه آب چغندر درست کنیم؟

  • با شستن و پوست کندن یک چغندر متوسط ​​شروع کنید.
  • آن را به قطعات کوچک خرد کنید و با نصف فنجان آب مخلوط کنید تا یکدست شود.
  • مخلوط را صاف کنید تا آب آن گرفته شود و برای طعم و مزه بیشتر و تقویت تغذیه، یک تکه زنجبیل یا کمی آب لیمو اضافه کنید.

بهترین زمان برای مصرف آب چغندر چه زمانی است؟

این معجون ساده که حدود دو ساعت قبل از ورزش مصرف می شود، می تواند کارایی تمرینی شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. فواید آب چغندر فراتر از دوره قبل از تمرین است. محتوای بالای آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی آن از بهبودی سریع‌ تر و کاهش درد عضلانی پشتیبانی می‌ کند.

علاوه بر این آب چغندر به دلیل اثرات کاهش فشار خون برای سلامت قلب و عروق مفید است و آن را نه تنها یک نوشیدنی قبل از تمرین، بلکه گزینه ای برای سلامتی طولانی مدت می کند.

پس آیا قهوه مضر است؟

هنگام در نظر گرفتن یک نوشیدنی قبل از باشگاه، خواص طبیعی و افزایش عملکرد آب چغندر آن را به یک انتخاب برتر تبدیل می کند برای کسانی که به دنبال به حداکثر رساندن استقامت بدنی خود هستند. این بدان معنا نیست که قهوه در یک سبک زندگی سالم جای خود را ندارد، اما برای نیازهای خاص یک ورزشکار یا علاقه‌مند به تناسب اندام، آب چغندر غیرقابل انکار است.

اشتراک گذاری