امروز برابر است با :1403-02-09

تفاوت مبل و کاناپه در چه مواردی است + ویژگی ها

مبل یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون های امروزی است که کارایی بسیارزیادی دارد. البته منظور ما تنها از مبل همین مبلمان معمولی موجود در خانه نیست بلکه اجزای دیگری نظیر تخت، صندلی و میز را نیز شامل می‌شود. مبلمان موجود در بازار با سبک های متفاوتی عرضه می‌شوند که شما می‌توانید بسته به دکوراسیون خود هریک را خریداری کنید.

واژه کاناپه ریشه فرانسوی دارد که به مبلمان دو، سه و یا چهارنفره گفته می‌شود که برای نشستن چند نفر می‌توان ازآن استفاده کرد. درواقع کاناپه یکی از مهم ترین بخش های سرویس مبلمان است که نحوه چیدمان را در منزل شما معین می‌کند. ازاین رو طراحی سبک کاناپه اهمیت بسیارزیادی دارد زیرا در مرکز توجه است.

گاهی در بین فروشنده ها و مردم بجای واژۀ کاناپه از کلمه مبل 3نفره یا مبل 2نفره استفاده می شود. زیاد نگران این موضوع نباشید شاید تنها فرق مبل و کاناپه در همین واژگان باشد. به هرحال این موارد در زمان خرید مبلمان چندان مهم نیست و شما می توانید مبل خود را به هر طریقی که دوست دارید نام گذاری کنید.

در گذشته مرسوم بود که مدل کاناپه با مبل های آن یا اگر بخواهیم این واژه فرانسوی را حذف کنیم بهتر است بگوییم مدل مبل 3نفره با مبل تکنفره از لحاظ شکل و طراحی ظاهر یکسان بود ولی امروزه با پیشرفت در حوزه طراحی داخلی و چیدمان مبلمان، این موضوع دیگر مطرح نیست و نمی توان قانون مطلقی برای آن در نظر گرفت. شما می توانید مبل 3نفره و مبل های تکنفره را بصورت ترکیبی انتخاب کنید.

یک مبل یا کاناپه 3نفره با 4عدد مبل تکنفره کلاسیک. یک کاناپه 3نفره راحتی با 4عدد مبل راحتی تکنفره ساده، منظور بدون لمسه کاری است. همانطور که گفته شد قانون سفت و سختی برای این ترکیب بندی وجود ندارد و بسته به سلیقه و نوع طراحی و چیدمان شما دارد. این اتفاق می تواند توسط یک طراح داخلی انجام گیرد هرچه باشد آنها بر این حوزه تسلط کافی دارند و در مقوله ترکیب بندی استاد هستند.

کاناپه دو یا سه نفره

کاناپه دو نفره و یا سه نفره مختص ست های مبلمان راحتی هستند . یکی از نکات مهم در مورد کاناپه های مبل راحتی، میزان راحت بودن آن است. کاناپه ای انتخاب کنید که بتوانید در زمان تماشای برنامه مورد علاقه‌تان به‌ راحتی بر روی آن دراز بکشید و هم‌زمان نیز خستگیِ ناشی از یک روز کاری را از تن بیرون کنید.

کاناپه تختخواب شو

یکی دیگر از انواع پر مصرف کاناپه ها مخصوصا برای خانه ها و اتاق های کوچک کاناپه های تختخواب شو است. شما می توانید از آن هم بعنوان یک مبل سه نفره و یا دونفره و حتی تک نفره برای اعضای خانواده و در زمان مهمانی استفاده کنید و هم بعنوان یک سرویس خواب یک یا دونفره.

کاناپه کلاسیک

کاناپه ای که در مبلمان کلاسیک استفاده می‌شود، اغلب به صورت سه نفره است. دسته این مدل از کاناپه حالت متکایی دارد و از پارچه ساخته شده است.

کاناپه سلطنتی

این مدل از کاناپه با دسته چوبی و یا منبت کاری شده طراحی می‌شود که زیبایی خاصی را به آن می‌بخشد. این مدل از کاناپه با تشک دوبل طراحی و ساخته می‌شود.

کاناپه تکی

کاناپه تکی انتخاب بسیارخوبی برای ان دسته از منازلی است که فضای محدودی دارند. یعنی شما می‌توانید انواع سبک کاناپه تکی را برای استراحت و یا سایر کارهای روزمره خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری