امروز برابر است با :1403-02-07
ایجاد فضای داخلی عالی

7 مرحله برای ایجاد فضای داخلی عالی توسط خودتان

مجله چرخونکی : آیا می خواهید فضای داخلی اتاق خود را به روز کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ تعجب خواهید کرد، اما اغلب اوقات حتی یک تغییر کوچک، حتی جایگزینی روکش های نیمکت مقطعی گوشه ای می تواند تفاوت ایجاد کند. و اگر به دنبال ارتقاء سطح و تبدیل فضای خود به نقطه ای عالی هستید، هفت مرحله ای که در زیر لیست کرده ایم ممکن است مفید باشد. به خواندن ادامه دهید و خانه خود را آنطور که صلاح می دانید بازسازی کنید!

بیایید شروع کنیم

1. یک موضوع مرکزی ایجاد کنید

اولین چیزی که هنگام ایجاد فضای داخلی خانه باید با از آن شروع کرد، ایجاد یک موضوع مرکزی است. این می تواند هر چیزی باشد. برخی از افراد از چیزهایی که در حراجی خریده‌اند الهام می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر فضای داخلی خود را بر اساس ایده‌ها طراحی می‌کنند.

جدای از آن، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید به چه چیزی برسید و چقدر پول برای خرج کردن دارید. ایجاد تمی که شما و خانواده‌تان آن را دوست داشته باشید، یک پروژه آخر هفته نیست، بنابراین باید وقت خود را صرف تصمیم‌ گیری کنید که کدام موضوع تأثیر زیادی بر خانه شما می‌گذارد.

2. رنگ ها را با هم ترکیب و مطابقت دهید

رنگ های خنثی هرگز از مد نمی افتند. بنابراین، تقریباً هر فضای داخلی کلاسیک دارای سایه های سفید، بژ یا خاکستری است. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید خلاق باشید. اگر می‌خواهید رنگ بیشتری به اتاق نشیمن خود اضافه کنید، می‌توانید دیوارهای خود را با رنگ‌های پر رنگی مانند هلویی، صورتی، زمردی یا سرمه‌ای رنگ کنید که همگی کاملاً با مبلمان کم‌ رنگ ست می‌شوند.

یا می توانید آن را برعکس بازی کنید و به جای بازسازی دیوارهای خود، چند روکش جدید تهیه کنید که به سرعت مبلمان شما را به روز می کند. نکته جالب در مورد روکش ها این است که هزینه زیادی ندارند و به راحتی قابل تعویض هستند.

3. در مورد مبلمان تصمیم بگیرید

شما به احتمال زیاد موافق هستید که مبلمان نقطه کانونی هر خانه ای است. این سبک و جذابیت را به اتاق می آورد و می تواند حال و هوای کل خانه را ایجاد کند. خرید مبلمان جدید به تنهایی اغلب می تواند برای زیباتر کردن و تغییر سبک خانه شما کافی باشد. اما اگر آپارتمانی اجاره کنید و نتوانید تغییرات اساسی در ساختار خانه خود ایجاد کنید، چه کار می کنید؟

در این صورت، چیزهای کوچک می توانند راه زیادی را طی کنند. می‌توانید مبل یا صندلی‌های آشپزخانه‌تان را با پیچاندن آن‌ها با روکش‌های جدید که می‌تواند هر گونه نشانه‌ای از سایش را پنهان کرده و فضایی شیک به اتاقتان ببخشد، شخصی‌سازی کنید.

4. لایه بسازید

افزودن لایه ها یکی دیگر از راه های عالی برای ایجاد دکوراسیون خانه مورد نظر شما است. حتی اگر از طرفداران سبک مینیمالیستی هستید، ممکن است بخواهید یک فرش زیبا یا مجموعه ای از پرده های سنگین تهیه کنید تا عمق بیشتری به اتاق وارد کنید. از طرف دیگر، می توانید با مواد پوششی آزمایش کنید. به عنوان مثال، روکش‌های مخملی می‌توانند حال و هوای خانه‌داری را به خانه شما ببخشند، و روکش‌هایی با طرح‌های ژاکاردی یا طرح‌های شبکه‌ای می‌توانند به منسوجات خانه شما علاقه بیشتری ببخشند.

5. با تناسب کار کنید

برای ایجاد یک فضای داخلی چشم نواز، می توانید قوانین تناسب را نیز اعمال کنید. البته تناسب یک اصطلاح کاملاً گسترده است، اما ایده این است که چیزها را طوری مرتب کنید که همه آنها درست در اتاق به نظر برسند و مانند انگشت شست زخمی بیرون نریزند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای متعادل کردن فضای داخلی با تناسبات، استفاده مکرر از یک رنگ خاص است. به عنوان مثال، اگر رنگ رایج در دکوراسیون منزل شما نارنجی است، ممکن است بخواهید از رنگ های متنوع نارنجی برای تزئین دیوارها، کف، مبلمان و سایر قسمت های خود استفاده کنید.

در مورد اشکال هم همینطور. اگر تخت یا میز قهوه خوری مربعی دارید، ممکن است بخواهید اشیاء تزئینی مربع شکل بیشتری مانند لوستر، آثار هنری، قاب یا فرش اضافه کنید تا تعادل را در فضای داخلی خود به دست آورید.

6. قابلیت تعادل با سبک

هنگام ایجاد فضای داخلی عالی خود، باید عملکرد را در نظر داشته باشید. خبر خوب این است که تعداد زیادی مبلمان وجود دارد که در عین حال شیک و کاربردی به نظر می رسند و به راحتی می توانید آنها را در خانه خود بگنجانید.

برای اینکه به شما بگوییم، ده‌ها سبد و جعبه ذخیره‌سازی زیبا وجود دارد که می‌تواند به زیبایی فضای داخلی فضای زندگی شما کمک کند. اما علاوه بر آن، هدف عملی آنها نیز ارائه راهی آسان برای مخفی کردن کابل‌ها، ریموت‌ها و سایر وسایل کوچک خانگی است که نمی‌خواهید در معرض دید شما قرار گیرند. وقتی صحبت از مبلمان به میان می‌آید، بهتر است اقلامی را انتخاب کنید که دارای قابلیت ذخیره‌سازی نیز هستند تا فضای بیشتری برای نظم دادن به وسایل داشته باشید.

7. به نقطه شروع برگردید

هنگام تزیین فضای خود، بسیار آسان است که فریب بخورید، به خصوص اگر شما یک طراح نیستید. بنابراین، همیشه ایده خوبی است که به نقطه شروع بازگردید و بررسی کنید که آیا به چشم انداز خود وفادار هستید یا خیر. اطمینان حاصل کنید که همه موارد به خوبی ترکیب می شوند و جریان دارند و کل پروژه دقیقاً شکل مورد نظر شما را به خود می گیرد.

ایجاد فضای داخلی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. این نه تنها فرصتی عالی برای رها کردن خلاقیت و جان بخشیدن به جسورانه ترین ایده های طراحی است، بلکه بهترین زمان برای تقویت پیوند با خانواده یا تیم خود است. علاوه بر این، به هیچ وجه سخت نیست. فقط نکاتی را که با شما به اشتراک گذاشته‌ایم دنبال کنید تا یک تم طراحی جاودانه بسازید که یک جشن واقعی برای چشم همه باشد!

اشتراک گذاری