امروز برابر است با :1403-02-01
چرا کسی شما را استخدام نمیکند

7 دلیل که چرا هیچکس شما را استخدام نمی کند !

مجله چرخونکی : شما تازه از کالج خارج شده اید و برای چندین موقعیت درخواست داده اید. به امید شنیدن پاسخ از یک یا چند نفر. شما چند مصاحبه انجام داده اید و فکر کرده اید که آنها خوب پیش رفتند، اما همین اتفاق می افتد، هیچ پاسخی وجود ندارد. شما به خودتان می گویید: “هیچ کس نمی خواهد من را استخدام کند”، اما این درست نیست.

چیزی در درخواست یا مصاحبه شما می تواند نشان دهد که شما دقیقاً استخدام پذیر نیستید. بنابراین وقتی استخدام‌کنندگان با آن برخورد می‌کنند یا با شما مصاحبه می‌کنند، از پتانسیل شما متقاعد نمی‌شوند. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا هیچکس شما را استخدام نمی کند و چگونه شانس استخدام خود را افزایش دهید.

هفت دلیل استخدام نشدن شما

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که چرا استخدام کنندگان برنامه شما را به اندازه کافی امیدوارکننده برای استخدام شما نمی دانند. در زیر به هفت مورد بحث خواهیم کرد:

1. رزومه شما به اندازه کافی قوی نیست

این باید بی‌معنا باشد، اما مهارت‌های ضعیف در نوشتن رزومه می‌تواند باعث ایجاد یا شکست شغلی شما شود. استخدام کنندگان تعداد زیادی رزومه را بررسی می کنند و تنها با یک نگاه به رزومه آنها می دانند که از یک نامزد چه می خواهند.

2. شما برای موقعیت مناسب درخواست نمی کنید

درخواست هراس یک چیز است. اینجا جایی است که متقاضیان بدون نگاه کردن به شرح شغل به درستی برای یک موقعیت درخواست خواهند کرد. رزومه ها بر اساس آن تنظیم نشده اند، و از آنجایی که بسیاری از کارفرمایان از نرم افزار ردیابی استفاده می کنند، حتی به جدول استخدام کنندگان هم نمی رسند.

3. شما به اندازه کافی پرشور نیستید

وقتی برای موقعیتی درخواست می دهید و باید یک نامه پوششی بنویسید، آنجاست که می توانید اشتیاق خود را بیان کنید. اگر کمتر مشتاق و عمومی به نظر می رسید، نه رزومه و نه نامه شما کارفرمایان را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

4. شما به اندازه کافی تحقیق نکرده اید

وقتی برای موقعیتی در یک سازمان یا شرکت درخواست می دهید، باید در مورد شرکت تحقیق کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که رزومه شما را به عنوان فردی ناآگاه و بی توجه نشان دهد.

5. شما تجربه کافی ندارید

این یکی از دلایل اصلی عدم استخدام شما است. وقتی برای یک موقعیت درخواست می دهید، نیاز به تجربه زیادی وجود دارد، چه در دوره زمانی و چه در سطح مهارت. اگر هیچ تماسی را ملاقات نکنید، تماسی دریافت نخواهید کرد.

6. مهارت های مصاحبه شما پایین تر است

اگر روند درخواست شما در مصاحبه های شغلی متوقف شود، احتمالاً مهارت های مصاحبه ضعیفی دارید. استخدام کنندگان مصاحبه را در فرآیند استخدام مهم می دانند، بنابراین اگر آن را قبول نکنید، استخدام نخواهید شد.

7. زمان شما خاموش است

دقیقاً فصل استخدام وجود ندارد، اما اگر در طول فصل تعطیلات یا پایان سال برای شغل درخواست می‌دهید، این احتمال وجود دارد که پاسخی از کارفرمایان نگیرید.

چگونه شانس استخدام خود را افزایش دهید

اکنون که علت عدم استخدام شما را بررسی کردیم، بیایید راه هایی را بررسی کنیم که می توانید شانس خود را افزایش دهید.

رزومه خود را اصلاح کنید

رزومه شما اولین چیزی است که استخدام کنندگان با آن مواجه می شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که برای آنها جذابیت دارد. الگوها را به صورت آنلاین مرور کنید، از آنها الهام بگیرید و پس از اتمام، چک‌کننده‌های املا و دستور زبان را اجرا کنید. همچنین، آن را توسط دوستان یا خانواده خود برای بازبینی، ایده ها و/یا توصیه ها اجرا کنید.

در هنگام درخواست مراقب باشید

هنگام درخواست، شرح شغل و الزامات را به دقت بخوانید. سپس، حتما رزومه خود را مطابق با نیازهای ذکر شده تنظیم کنید و قبل از ارسال ایمیل های خود را دوباره چک کنید.

تحقیقات خود را انجام دهید

درباره شرکت تحقیق کنید و در مورد اهداف، دستاوردها، استراتژی و ارزش های آن اطلاعات کسب کنید. در مورد برخی از بازیکنان کلیدی و البته در مورد موقعیت خود اطلاعاتی کسب کنید.

مهارت های مصاحبه خود را بهبود بخشید

احساس عصبی بودن در مصاحبه های شغلی طبیعی است، اما از قبل آماده باشید. در خانه در آینه تمرین کنید، آموزش‌ها را تماشا کنید، یا اینکه دوستی وانمود کند که با شما مصاحبه می‌کند. در روز مصاحبه، لباس مناسب بپوشید، به موقع به آنجا برسید، با اعتماد به نفس پاسخ دهید و نگرش مثبت خود را با یک وضعیت خوب حفظ کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مقاله برای شما آموزنده بوده باشد و امیدواریم بتواند به شما کمک کند به زودی نقش بعدی خود را در یک شرکت تضمین کنید. به خاطر داشته باشید که به خاطر استخدام نشدن خود را تحقیر نکنید. استراتژی جستجوی خود را اصلاح کنید و آن شغل را پیدا کنید! سازمان‌هایی را که می‌خواهید برای آنها درخواست بدهید فهرست کنید، سپس آنهایی را که واقعاً به شما علاقه دارند فهرست کنید.

اشتراک گذاری