امروز برابر است با :1403-01-10
طراحی داخلی پذیرایی مدرن

طراحی داخلی پذیرایی مدرن گزینه پرطرفدار این روزها

مجله چرخونکی : طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن به صورت کاربردی باید به فاکتورهایی نظیر نور مناسب و چیدمان صحیح مبلمان و کاربرد مناسب رنگ ها و استفاده از وسایل تزیینی زیبا نظیر پرده و تابلوهای هنری توجه داشته باشید تا بتوانید فضایی متفاوت را برای پذیرایی منزل تان خلق کنید.

در صورتی که شما سبک مدرن را برای خانه خود انتخاب کرده باشید و از مبل های راحتی برای دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کرده باشید می توانید یک محیط خیلی مناسبی برای استراحت و رهایی از تنش های روزمره خود داشته باشید.

نکاتی که در طراحی داخلی پذیرایی مدرن باید رعایت شوند

رنگ اتاق پذیرایی مدرن

یکی از عوامل تأثیرگذار در چیدمان مدرن انتخاب رنگ اتاق پذیرایی است. برای انتخاب رنگ باید به نکات مختلفی توجه کرد. رنگ اتاق پذیرایی باید با سایر المان‌ها هماهنگی داشته باشد، بهتر است ابتدا رنگ وسایل را مشخص کنید سپس بر اساس آنها رنگی مناسب برای دیوارها انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های خنثی و پاستل برای دیوارها بهترین گزینه است چرا که مبلمان و لوازم دکوری مانند بوفه و کمدها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.

هم چنین رنگ دیوارها باید متناسب با نور طبیعی پذیرایی باشد، در صورتی که اتاق از نور طبیعی خوبی برخوردار است، می‌توانید از رنگ‌های تیره استفاده کنید، در غیر این صورت بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضای اتاق تاریک‌تر نشان داده نشود. برای اتاق‌های پذیرایی شمالی و شرقی رنگ‌های گرم و برای اتاق‌های جنوبی و غربی که نور بیشتری دارند باید از رنگ‌های خنک‌تر استفاده کرد تا احساس آرامش در اتاق ایجاد شود.

استفاده از رنگ آبی

شما می توانید در اتاق پذیرایی مدرن خود از تناژهای مختلف و بسیار زیبای رنگ آبی استفاده کنید. رنگ آبی حس پاکیزگی و زیبایی منحصر به فرد دریا را برای شما به ارمغان می‌ آورد. قطعا شما با نگاه کردن به این اتاق پذیرایی مدرن به یاد زیبایی دریا خواهید افتاد و نیز این دکوراسیون حس آرامش دریا را به شما هدیه خواهد کرد.

فرش هایی با رنگ های خیره کننده

اگر نمی‌ توانید دیوارهای خود را به دلیل کمبود فضا تزئین کنید، می توانید از فرش‌هایی با رنگ‌ های خیره کننده و پر رنگ برای طراحی اتاق پذیرایی مدرن خود کمک بگیرید. در اتاقی که دکوراسیون ساد‌ه ای دارد و نیز دیوارها با پنجره‌ها پوشیده شده‌ اند و جایی برای تزئین باقی نگذاشته‌ اند، می­‌توانید از فرش‌ هایی با ترکیب رنگ بسیار زیبا و نیز پر رنگ اشتفاده کنید تا در نگاه اول همه توجه را به فرش زیبای خود جلب کنید و زیبایی و شیک بودن اتاق پذیرایی مدرن خود را در عین سادگی دو چندان سازید.

این ترفند به خصوص در خانه‌های ایرانی جلوه زیبایی پیدا می‌کند و شما می‌توانید از فرش ایرانی در دکوراسیون امروزی و مدرن خود استفاده کرده و از زیبایی منحصر به فرد فرش ایرانی در دکوراسیون خانه خود بهره ببرید.

انتخاب پرده برای اتاق پذیرایی مدرن

وظیفه پرده‌ها در خانه کنترل نور، ایجاد احساس راحتی و حفظ حریم خصوصی است اما در اتاق پذیرایی، زیبایی و شیک بودن پرده بیش از هر چیز دیگری مد نظر است. رنگ پرده پذیرایی باید به گونه‌ای باشد که با سایر المان‌ها تناسب داشته باشد و اگر طرح و رنگ پارچه پرده درست انتخاب شود فضای پذیرایی زیبا و جذاب به نظر می‌رسد.

هر چند در طراحی دکوراسیون مدرن پرده‌هایی با طراحی ساده در نظر گرفته می‌شود و لازم نیست همیشه از پرده‌های پارچه‌ای استفاده شود ولی در صورت تمایل می‌توان رنگ و طرح پارچه پرده را با پارچه مبلمان ست کرد که در این صورت جلوه زیبایی در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایجاد می‌شود.

اجرای کناف سقف

کناف جزو المان های تزئینی می باشد. با اجرای کناف سقف، یک پذیرای شیک و مجلل خواهید داشت. انتخاب کناف به سبک دکوراسیون بستگی دارد. به عنوان مثال طراحی هایی با خطوط صاف و زاویه دار در دکوراسیون مدرن و طرح هایی با خطوط منحنی در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.

کفپوش پذیرایی مدرن

بهتر است در انتخاب رنگ کفپوش، رنگ‌های روشن را انتخاب کنید چون باعث بهتر دیده شدن وسایل منزل و بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق می‌شوند. یکی از پرطرفدارترین انواع کفپوش‌ها که در طراحی اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرامیک است. استفاده از سرامیک رنگ روشن در فضایی که از نور طبیعی کافی برخوردار نیست، می‌تواند فضای اتاق را روشن‌تر نشان دهد.

اشتراک گذاری