امروز برابر است با :1403-01-31
انتخاب سرویس خواب کودک

راهنمای انتخاب سرویس خواب کودک + ترفندها

مجله چرخونکی : سرویس خواب کودک فقط قرار نیست که زیبایی داشته باشد بلکه باید یک سری استانداردهای را در مورد سرویس خواب کودک و نوجوان وجود دارد. که باید در نظر داشته باشید تا یک خرید مناسبی را انجام دهید. رعایت این استاندارها اصلاً سخت نمی‌باشد و شما با رعایت نکات ساده می‌توانید یک سرویس خواب مناسب را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید.

این نکات برای انتخاب سرویس خواب کودک و نوجوان راهگشای شماست

تاثیر رنگ ها در سرویس خواب های اتاق کودک و نوجوان

کودکان شما به اتاق خود به چشم جهان و تمام دنیا نگاه می کنند پس بهتر است در اتاق کودک خود از رنگ های شاد بیشتر استفاده کنید تا باعث شوید اتاق کودک شما شادتر و دلباز تر و جذاب تر به نظر برسد و به علت تأثیر مستقیم این رنگها در روحیه فرزندتان سعی کنید از روانشناسی رنگ ها در به کار بردن آنها در اتاق کودک استفاده کنید.

دادن حق انتخاب به کودک

به دلیل اهمیت سرویس خواب کودک در فضاسازی و حس و حال اتاق، کودکان خود باید نه تنها در انتخاب سرویس خواب بلکه در انتخاب سایر اثاثیه موجود در اتاق نظیر میز تحریر، کتابخانه، دراور، کمد کودک و غیره نظر بدهند و تمامی این وسایل بر اساس سلیقه آن‌ها انتخاب شود.

بدین ترتیب فضای اتاق برای کودک دوست‌داشتنی شده و کودک در اتاق احساس آرامش کرده و خواب خوبی خواهد داشت.
جنس سرویس خواب نوزادیکی از دغدغه‌های هر پدر ‌و‌ مادری انتخاب و خرید سرویس خواب نوزاد است. زیرا هم باید قیمت مناسبی داشته و هم از کیفیت خوبی برخوردار باشد. معمولا این کار قبل از تولد نوزاد انجام گرفته و والدین طبق سلیقه خود اتاق نوزاد را می‌چینند.

چون نوزاد تا سن دو یا سه سالگی در تخت خود می‌خوابد و خواب و آرامش نوزاد مهم‌تر از هرچیزی است، بنابراین انتخاب سرویس خواب نوزاد حائز اهمیت است. اکثر شرکت‌های معتبر تولیدکننده سرویس خواب نوزاد و دکوراسیون اتاق کودک، سیسمونی‌های نوزاد را به جای جنس (ام دی اف)، از جنس نئوپان یا چوب خالص استفاده می‌کنند.

بنابراین توصیه می‌شود موقع خرید سرویس خواب اتاق نوزاد، از محصولاتی که جنس چوبی دارند استفاده شود. جنس ملحفه‌ها باید نخی و ضد آلرژیک باشد.

سرویس خواب دختر

در انتخاب سرویس خواب نوزاد دختر بهتر است از رنگ‌هایی مثل صورتی، سرخ ابی، بنفش، قرمز و … همراه با رنگ سفید انتخاب کرد. سرویس خواب دختران اکثرا توناژ سفید دارند که با رنگ‌های گرم و شاد ترکیب می ‌شوند.

سرویس خواب پسر

در انتخاب سرویس خواب پسران هم بیشتر از رنگ های سفید و آبی استفاده میشود. ترکیب رنگ هایی از جمله سفید و سبز، سفید و قهوه ‌ای تیره، سفید و قهوه‌ ای روشن و … هم میتواند مناسب انتخاب سرویس خواب پسران باشد.

انتخاب تخت از نوزادی تا نوجوانی

به طور کلی ابعاد یک سرویس خواب نوزاد و کودک یک استاندارد کلی دارد که دارای ابعاد 70×130 یا 70×135 سانتی متر است که نوع مرسوم آن انداره 130 می‌باشد. به طور معمول از تخت چند منظوره برای اتاق کودک با نوزاد استفاده می‌شود.

این تخت‌ها ابتدا برای نوزاد و سپس برای سن‌های کودک و نوجوان قابل استفاده می‌باشد. سرویس خواب نوزاد دارای لبه‌های بلندی هستند که با بالا رفتن سن کودک می‌توانید این لبه‌ها را بردارید.

مقاومت تخت خواب نوزاد

اکثر سرویس خواب‌های نوزاد فانتزی ساخت می‌شوند اما علاوه بر ظاهر باید به مقاومت آن نیز توجه کنید. یک تخت خواب باید از مقاومت و ایمنی کافی برخوردار باشد تا آسیبی به کودک وارد نشود. همچنین قطعات و بست‌های که به آن متصل می‌شوند نیز تز کیفیت و مقاومت مطلوبی برخوردار باشند تا در هنگام ضربه دچار شکستگی نشوند.

میز تحریر،آینه و کمد هماهنگ با سرویس خواب

سرویس خواب‌هایی طراحی شده‌اند که در کنار آن‌ها میز تحریر، آینه، کمد و دراور نیز ارائه می‌شود. وجود کمد دارای طبقه بندی برای قرار دادن وسایل کودک باعت نظم دهی به اتاق کودک می‌شود. و این کار باعث می‌شود که کودک از ابتدا نظم و ترتیب را یاد بگیرد و همچنین در استفاده از وسایل دچار سردرگمی نشود و هر وسیله در جای مناسب خود قرار داشته باشد. اگر کودک شما کوچک‌تر از آن است که نیاز به میز تحریر، آینه و دراور داشته باشد می‌توانید در آینده به جای خرید یک سرویس خواب جدید لوازم دیگری به سرویس خواب فعلی اضافه کنید.

سرویس خواب نوزاد دخترانه

همانطور که گفته شد، در دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب دخترانه بیشتر از رنگ‌هایی نظیر صورتی کم‌رنگ استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید مدل دخترانه‌ای برای اتاق خواب نوزادتان طراحی کنید، باید بدانید که نوع چیدمان نقش مهمی در رشد و تربیت فرزندتان دارد.

سرویس خواب اتاق کودک دخترانه باید متناسب با دیگر اشیای موجود در اتاق بوده و با رنگ‌های دیوار نیز تناسب داشته باشد. اگر برای دکوراسیون اتاق خواب کودکتان از رنگ سفید استفاده کرده‌اید، می توانید با استفاده از کوسن های رنگی فضای اطراف را زیباتر کنید .

استفاده از تخت چوبی و صندلی چوبی گزینه‌ی مناسبی برای فرش‌های لاکی هستند. شما می‌توانید رنگ سفید را به راحتی با رنگ‌های متنوع دیگر تلفیق کنید. مبل سفید، کوسن صورتی، تخت سفید، تشک و لحاف صورتی و فرش سفید نمونه‌هایی از این تلفیق رنگ ‌می‌باشند.

سرویس خواب نوزاد پسرانه

برای چیدمان اتاق خواب کودک پسرانه، باید توجه داشته باشید که رنگ و اشیای استفاده شده در آرامش و رشد نوزاد اهمیت خاصی دارند. این نکته را همیشه در نظر بگیرید که سرویس خواب نوزاد و تمام وسایل باید طرح و رنگی داشته باشند که با جنسیت و سن کودک شما متناسب باشند.

معمولا برای اتاق خواب کودک پسرانه، از رنگ‌هایی نظیر آبی کم‌رنگ، طوسی، سفید و یا سبز کم‌رنگ استفاده می‌شود. پس سرویس خواب نیز باید با هر یک از رنگ‌های گفته شده متناسب باشد. استفاده از رنگ‌های سرد و سنگین‌تر در اتاق خواب پسرانه پیشنهاد می‌شود ولی نه در حدی‌که اغراق شود.

زیرا این کار باعث می‌شود فضای اتاق کسل کننده و بی‌روح باشد و دیگر جذابیت و زیبایی اتاق نوزاد را ندارد. بنابراین رنگ‌ها را به‌نحوی در دکوراسیون اتاق نوزادتان استفاده کنید که فضای اتاق شاد باشد. از دکوراسیون ها و تم‌هایی در اتاق خواب نوزادتان استفاده کنید که با بزرگتر شدنش تا دوران کودکی، نیازی به تغییر کل دکوراسیون اتاق خواب او نباشد.

توجه به نقشه و ابعاد اتاق

یکی دیگر از نکات اساسی در راهنمای خرید سرویس خواب کودک در نظر گرفتن نقشه، ابعاد و اندازه‌های اتاق کودک و نیز سایر وسایل و اسباب موجود در اتاق است. برای مثال قرار دادن سرویس خواب کودک کنار منبع نوری مثل یک پنجره یا دریچه کار اشتباهی است و ممکن است در خواب کودک ایجاد اختلال کند. در عوض مکان مناسب برای قرار گرفتن میز تحریر است.

توجه به قد کودک

نکته دیگری که نه تنها در راهنمای خرید سرویس خواب کودک بلکه در خرید و تنظیم تمامی اسباب موجود در اتاق وی تاثیر دارد توجه به اندازه وسایل و قد کودک است. برای مثال در خرید و تنظیم قفسه‌های کمد کودک باید دسترسی کودک به بخش‌های مختلف کمد را در نظر گرفت یا در خرید سرویس خواب، در نظر گرفتن اندازه بلندی تخت اهمیت زیادی دارد.

بنابراین سفارش ساخت کمد و سرویس خواب یک گزینه مناسب تر باشد. علاوه بر نطارت بر کیفیت و قمت ارزانتر می توانید اندازه آنها را کاملا مختص اتاق سفارش دهید. سپهر چوب می تواند نیاز شما در تمامی لوازم دکوراسیون کودک مرتفع کند.

اشتراک گذاری