امروز برابر است با :1403-02-25

نکات مهم هنگام خرید کولر تابلو برق

کولر تابلو برق از جمله تجهیزات بسیار مهم در صنایع مخابراتی و صنعتی است. همانطور که از نام این تجهیزات مشخص است، کولر تابلو برق یک کولر جهت خنک کردن و سرمایش تابلو برق است. این کولرها با خنک کردن تابلو برق‌ها و پنل‌های مخابراتی از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرده و سبب کارکرد و راندمان بالای آنها می‌شوند. حال برای خرید کولر تابلو برق باید به یک سری موارد توجه کرده تا بتوان بهترین کولر تابلو برق را خریداری کرد. در ادامه مطلب به بررسی این موارد پرداخته و با کولرهای تابلو برق بیشتر آشنا خواهیم شد.

کولر تابلو برق چیست؟

کولر تابلو برق یا کولر گازی تابلو برق، یک وسیله کاربردی برای خنک کردن انواع تابلو برق است. این کولرها به تهویه و خنک کردن تابلو برق‌ها، پنل‌های مخابراتی و تابلوهای صنعتی می‌پردازند و از داغ شدن و آسیب دیدگی بیش از حد آنها جلوگیری می‌نمایند. خصوصیتی که کولرهای تابلو برق دارند این است که مصرف پایینی دارند و از این طریق سبب صرفه جویی و کاهش هزینه‌های مربوط به برق می‌شوند. برای همین افرادی که از بابت این موضوع نگرانی دارند، خیالشان راحت بوده و میتوانند از این سیستم‌ها به راحتی استفاده نمایند.

اگر برایتان سوال است که عملکرد کولر تابلو برق به چه صورت است، باید بگوییم که این دستگاه‌ها بر اساس سیکل تبرید تراکمی بخار کار می‌کنند و از کمپرسورهای تراکمی برخوردار می‌باشند. نوع کمپرسورهایشان هم اغلب از نوع سیلندر پیستونی یا روتاری است. کمپرسور نقش مهمی در این تجهیزات دارد و باید از عملکرد کاملا صحیحی برخوردار باشد. در غیر این صورت در روند سیکل تبرید تراکمی مشکل ایجاد شده و کولر عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد.

نقش کولر تابلو برق در صنعت

اگر بخواهیم به نقش و فایده استفاده از کولرهای تابلو برق اشاره کنیم، بهتر است کمی به تابلو برق‌ها و باکس‌های کنترل صنعتی نگاهی داشته باشیم. این تابلوها و پنل‌های مخابراتی همگی دارای یک سری قطعات برقی و الکترونیکی هستند که نسبت به گرما و حرارت بسیار حساس می‌باشند. برای همین اگر در محیط‌های گرم قرار بگیرند یا برای مدت طولانی کار کنند، ممکن است دچار مشکل شوند. از این رو جهت خنک کردن و تهویه این پنل‌ها و باکس‌ها از کولرهای تابلو برق استفاده می‌شود. در واقع به کارگیری این تجهیزات سرمایشی سبب می‌شود تا تابلو برق‌ها به شرایط مطلوب و پایداری برسند و از داغ شدن بیش از حد قطعاتشان جلوگیری شود. علاوه بر این با وجود کولر تابلو برق از نفوذ گرد و غبار به داخل تابلوها جلوگیری شده و قطعات از نفوذ آلاینده‌ها به خوبی حفظ می‌شوند. بنابراین نقش کولر تابلو برق بسیار مهم است و میتواند سبب جلوگیری از بسیاری از مشکلات شود.

مزایای استفاده از کولر تابلو برق

در رابطه با مزایای استفاده از کولرهای تابلو برق میتوان به چند مورد اشاره کرد:

  • تهویه و خنک کاری تابلو برق‌ها و کلیه قطعات آن
  • جلوگیری از نفوذ هرگونه آلودگی و گرد و غبار به داخل باکس تابلو برق
  • افزایش طول عمر قطعات الکتریکی و ادوات داخلی تابلو برق
  • جلوگیری از خراب شدن تابلو برق و توقف خطوط تولید
  • کاهش احتمال آتش سوزی با جلوگیری از داغ شدن بیش از حد قطعات

نکات مهم هنگام خرید کولر تابلو برق

 

اگر قصد دارید برای تابلو برق‌های خود از کولر گازی استفاده کنید، باید به یک سری نکات پیش از خرید کولر تابلو برق توجه داشته باشید. در این بخش به موارد مهم در این زمینه اشاره میکنیم:

  1. توجه به ظرفیت کولر تابلو برق

کولرهای تابلو برق از ظرفیت‌های متفاوتی برخوردار هستند که هنگام خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. ظرفیت کولر تابلو برق هم بر اساس عوامل مختلفی سنجیده می‌شود. در این رابطه کارشناسان به عواملی چون نصب تابلو برق، اقلام و تجهیزات الکترونیکی موجود در تابلو برق، شرایط آب و هوایی و غیره توجه می‌کنند. با توجه به این موارد میتوان بهترین ظرفیت کولر تابلو برق را در نظر گرفته و مناسبترین آن را خریداری کرد. خوب است اشاره شود که کولرهای تابلو برق در ظرفیت‌های کمتر از 5 کیلو وات، به صورت تک فاز طراحی می‌شوند.

  1. نوع فیلتر کولر تابلو برق

در اغلب کولرهای تابلو برق از فیلتر استفاده می‌شود. چرا که ورود گرد و غبار به داخل باکس تابلو برق سبب آسیب به بسیاری از قطعات آن می‌شود. برای همین وجود فیلتر در این کولرها باعث می‌شود تا از ورود آلودگی به این تابلوها جلوگیری شود و قطعات در معرض آسیب‌های ناشی از آلاینده‌ها قرار نگیرند.

  1. امکان رطوبت گیری کولر تابلو برق

برخی اذعان دارند که کولرهای تابلو برق میتوانند عمل رطوبت گیری را نیز انجام دهند. در این رابطه باید اشاره شود که اگر تغییراتی در ساختار کولر تابلو برق صورت بگیرد، میتوان قابلیت رطوبت گیری را هم به آن اضافه کرد. پس اگر نیاز به یک کولر تابلو برق با امکان رطوبت گیری دارید، حتما به این موضوع هنگام خرید توجه داشته باشید.

  1. امکان کنترل از راه دور کولر تابلو برق

برخی از سازندگان کولرهای تابلو برق، آنها را به صورتی طراحی می‌کنند که از راه دور نیز قابل کنترل باشند. این یعنی میتوان از راه دور و با استفاده از ریموت کنترل، به کنترل کولر تابلو برق پرداخته و به اعمال تنظیمات بر روی آن پرداخت. این موضوع باعث می‌شود تا کنترل کولرها به راحتی صورت بگیرد و با آسودگی و راحتی بیشتری همراه باشد.

  1. توجه به نوع کولر تابلو برق

کولرهای تابلو برق انواع مختلفی دارند و در مدل‌های متفاوتی تولید می‌شوند. در این رابطه هم میتوان به کولرهای پنجره‌ای، چند تکه، دو تکه، دیواری و سانتریفیوژی اشاره کرد که موقع خرید باید مورد توجه قرار بگیرد.

  1. خرید کولر تابلو برق از مراکز معتبر

جدا از اینکه کولرهای تابلو برق نقش مهمی در صنعت و حفظ تجهیزات الکترونیکی دارند، خرید آنها مستلزم پرداخت هزینه زیادی است. برای همین اگر در خرید آنها به موارد اشاره شده توجهی نشود و یک کولر تابلو برق ناکارآمد خریداری شود، خسارات زیادی به افراد وارد می‌شود. برای همین اگر قصد دارید به خرید این کولرها بپردازید، حتما به سراغ مراکز معتبر در این زمینه بروید.

خرید کولر تابلو برق از شرکت سرما پویش

در صورتی که قصد دارید از کولر تابلو برق برای تجهیزات صنعتی خود استفاده کنید، میتوانید از شرکت سرما پویش به این منظور کمک بگیرید. سرما پویش از جمله شرکت‌های فعال و با سابقه در ایران است که در زمینه تولید کولر تابلو برق و دیگر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی فعالیت دارد. این شرکت در کنار تولید انواع کولر تابلو برق، به تعمیرات کولرهای تابلو برق ریتال هم می‌پردازد. بنابراین با خرید کولرهای تابلو برق از این مجموعه، خیالتان از بابت سرویس یا تعمیر آن هم آسوده خواهد بود. کارشناسان این مجموعه شما را در انتخاب کولر تابلو برق با ظرفیت مناسب یاری کرده و مشاوره‌های لازم را پیش از خرید به شما ارائه می‌کنند.

جمع بندی

کولر تابلو برق وسیله‌ای است که تجهیزات الکترونیکی داخل باکس تابلو برق را خنک می‌کند. برای همین نقش مهمی در عملکرد تابلو برق‌ها و تابلوهای صنعتی دارد و میتواند سبب افزایش راندمان کار آنها شود. حال برای اینکه بتوان از بهترین عملکرد کولرهای تابلو برق بهره مند شد، باید به یک سری نکات هنگام خرید آنها توجه کرده و حتما کولر را از مراکز معتبر خریداری کرد. با توجه به موارد و نکات اشاره شده در متن میتوانید بهترین کولر تابلو برق را خریداری کنید و از عملکرد و راندمان بالای آن به خوبی بهره مند شوید.

اشتراک گذاری