امروز برابر است با :1403-02-06
انتخاب آرایش صورت

چه نوع آرایش را برای صورتم انتخاب کنم + نکات کلیدی

مجله چرخونکی : شما اول باید بدانید که چه نوع فرم صورتی دارید تا بتوانید از انواع هایلایترها، برنزرها و کانسیلرها به درستی استفاده کنید. برای مثال اگر صورت کشیده ای دارید، باید بدانید که چگونه از رژ گونه و هایلایتر استفاده کنید که صورت شما گردتر به نظر آید. یا اگر صورت گردی دارید باید بدانید که چگونه با استفاده از برنزر می توانید آن را کشیده تر نشان دهید. تمام این موارد برای متعادل کردن فرم صورت شماست. البته تنها برای آرایش کردن نباید به فرم چهره توجه داشته باشیم.

کرم پودرتان را با در نظر گرفتن نوع پوست باید انتخاب کنید

هر پوستی نیاز های خاص خودش را دارد به طور کلی کرم پودرهای مایع و کرمی که حالتی آبرسان هم دارد بیشتر مناسب پوست های خشک و افرادی که پوست های چرب دارند بهتر است از کرم پودرهای مات و پودری استفاده کنند . اگر پوستتان چرب است و دوست دارید از کرم پودر مایع استفاده کنید بهتر است محصولی را انتخاب کنید که بیس روغنی نداشته باشد.

اگر پوست شما آکنه زیادی دارد بهتر است از کرم پودری استفاده کنید که حاوی سالیسیلیک اسید باشد باشد . ولی اگر از چند محصول حاوی سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پروکساید استفاده میکنید باید مراقبت اضافه کردن محصولات پوستی دیگر به روتین مراقبت خود باشید تا پوستتان بیش از اندازه خشک نشود.

اگر پوست شما ترکیبی از خشک و چرب است از محصولات پودری استفاده کنید که به راحتی روی همه قسمتهای پوست زده میشود و مانند محصولات مایع خطوط زیادی ایجاد نمیکند.

اگر به دنبال کرم پودری هستید که همه کاره باشد ( ضد آفتاب ، آبرسان ، مواد مغذی ، یکدست کننده رنگ پوست ) از کرم های بی بی استفاده کنید . این کرم ها چند کاره مناسب انواع پوست ها هستند.

بسته به تناژ پوست خود رنگهای انتخابی را محدود کنید . برخی از کرم پودرها آندرتون های سرخ و آبی دارند . این کرم پودرها مناسب افرادی هستند که پوستی سرد دارند . برای افرادی که تناژ پوست گرم تری دارند بهتر است از آندرتون های زرد و نباتی روشن استفاده کنند.

افرادی که پوست های خنثی دارند میتوانند رنگهای مختلف را به دلخواه امتحان کنند. اگر پوست شما سبزه است میتوانید از آندرتون های گرم و خنثی استفاده کنید .چقدر دوست دارید پوست خود را پوشش بدهید . اگر پوست شما پر از آکنه است میتوانید از کرم پودرهای غلیظ و یا متوسط استفاده کنید . این حصولات بافت پوست شما را یکدست میکنند.

از طرفی اگر نیازی به پوشش بالا ندارید میتوانید از محصولات سبک تر و یا حتی مرطوب کننده های رنگی استفاده کنید .کرم پودر را اول امتحان کنید. برای اینکه متوجه شوید کدام کرم پودر بیشتر به پوست شما می آید کمی از آن را روی گردن ، قفسه سینه ، صورت و خط فک بزنید.

کرم پودر تابستان و زمستان شما باید با هم فرق داشته باشند . پوست شما به دلیل تابش نور آفتاب در تابستان و زمستان دچار تغییر میشود . به همین دلیل کرم پودر شما باید از لحاظ رنگی در این دو فصل متفاوت باشد . همینطور میتوانید کرم پودری اس پی اف دار برای تابستان و کرم پودری آبرسان و مرطوب را برای زمستان انتخاب کنید . البته اگر پوست شما با تغییر فصول دچار تغییر نمیشود میتوانید از همان کرم پودر همیشگی استفاده کنید.

با توجه به رنگ چشمهایتان سایه مناسب را انتخاب کنید

چشم های قهوه ای نیاز به پالت مخصوصی ندارند ، خوشبختانه همه رنگ ها به شما می آید . شما میتوانید با استفاده از سایه های قهوه ای قرمز و یا متالیک گرمای چشمانتان را بیشتر کنید و یا حتی از رنگ های روشن تری که به همه نمی آید استفاده کنید
کسانیکه چشم های آبی و خاکستری ارند میتوانند از رنگ های گرم مسی و قهوه ای استفاده کنند و یا حتی با رنگ آبی و یا خاکستری دودی ظاهری دراماتیک به چشم های خود بدهند. همینطور شما میتوانید از رنگهای پاستلی و یا صورتی استفاده کنید و اگر چشم هایتان خیلی روشن است از سایه ای که کمی تیره تر از رنگ چشم خودتان است کمک بگیرید.

بهترین رنگ برای چشم های سبز بفنش است . شما میتوانید برای تاثیر بیشتر از رنگ بنفشی که به سیاهی میزند نیز استفاده کنید
چشم های عسلی انتخاب های بیشتری دارند اگر چشم هایتان بیشتر به سبز می زند میتوانید از رنگ های نفش و اگر بیشتر قهوه ای است میتوانید از رنگ های طلایی و قهوه ای گرم استفاده کنید.

رژگونه

رژگونه ای را انتخاب کنید که تکمیل کننده رنگ پوست باشد و آنرا یکنواخت کند. این لوازم آرایش برای هایلایت و پررنگ کردن گونه ها بکار میرود و هیچ وقت نباید ناصاف باشد، بنابراین رژگونه ای نرم با رنگی متناسب با تون پوست خود انتخاب کنید.

افرادی که دارای پوست تیره هستند و تون پوست آنها سرد است باید رژگونه با سایه های گوجه ای انتخاب نموده و چنانچه دارای تون پوست گرم هستند بهتر است از رنگ نارنجی- برنزه سوخته استفاده کنند.

  • اگر رنگ پوست شما زیتونی است، رژگونه های قهوه ای و مسی برای شما مناسب است
  • اگر رنگ پوست متوسط دارید باید از رنگ های هلویی، گل بهی و پوست پیازی استفاده کنید
  • برای افرادی که دارای رنگ پوست بسیار روشن و بور هستند رنگ صورتی ویا رنگ گل رز مناسب است
  • اگر بور هستید و تون پوستی شما گرم است، از رنگ های بژ و استفاده کنید

رژ لب

در مورد رژ لب، خانم هایی که پوست روشن دارند، رژ لب تیره را برای آرایش خود کمی زیاد میدانند و رنگهای شفاف و روشن را ترجیح می دهند و خانمهایی که پوست تیره دارند آسان‌تر طرف رنگهای شاد و تند میروند.

اشتراک گذاری