امروز برابر است با :1403-02-06
ماسک زعفران

تاثیر باور نکردنی ماسک زعفران بر زیبایی پوست

مجله چرخونکی : زعفران گران ترین و ارزشمندترین ادویه جهان است .زعفران حتی گران تر از طلا نیزهست، ماسک صورت به روش های مختلفی تهیه می شود ماسک صورت زعفرانی یک راه طبیعی و موثر برای مراقبت از پوست است. این ماسک تنها در عرض چند دقیقه آماده می شود و تهیه آن بسیار ساده و آسان است.این ماسک پوست را خنک و با طراوت میکند.
زعفران رنگ زیبایی به غذا می دهد و دلیل داشتن این رنگ زیبا، رنگدانه ای از کاروتنوئید به نام کروسین است. جالب است بدانید که در جنوب شرقی آسیا، زعفران به عنوان یک ماده مخفی در ماسک های صورت برای دستیابی به پوستی شفاف و براق استفاده می شود.

چگونه زعفران مناسب را برای ماسک انتخاب کنیم؟

از آنجا که زعفران یک ادویه گران است، نسخه های تقلبی زیادی در بازار وجود دارد. برخی از نسخه های زعفران، ارزان تر به فروش می رسند و حاوی مواد افزودنی و رنگ هستند تا به زعفران واقعی شباهت داشته باشند.

اولین نکته ای که باید توجه کنید این است که از خریدن پودر زعفران خودداری کنید، زیرا احتمالاً حاوی مواد افزودنی و رنگ مصنوعی است. وقتی می توانید زعفران واقعی بخرید و پودر زعفران خود را به راحتی درست کنید، نیازی به خرید پودر زعفران تقلبی و بی کیفیت نیست.

از آنجا که زعفران را طلای سرخ می نامند و ادویه ای گران قیمت است، ماسک صورت های درست شده با آن نیز، نوعی درمان ارزشمند و سلطنتی محسوب می شود.

مهم ترین فواید زعفران برای پوست کدامند ؟

  • روشن کننده پوست
  • بهبود آکنه پوستی و جلوگیری از ایجاد آن
  • به تاخیر انداختن روند پیری پوست
  • ترمیم سریع تر زخم ها
  • تسکین مشکلات پوستی
  • کمک به قوام پوست

ماسک زعفران و ماست برای پوست چرب

اگر می خواهید پوست چرب خود را بهتر کنید، باید از ماسک زعفران و ماست استفاده کنید. کمی زعفران را مدتی در ماست خیس کنید.

سپس یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. صبر کنید تا ماست زرد شود. این مخلوط را روی صورت بزنید و بعد با آب سرد بشویید.

ماسک زعفران و توت فرنگی برای پوست های نرمال و معمولی

ماسک زعفران و توت فرنگی، شما باید هر روز از این ماسک استفاده کنید. چند عدد توت فرنگی را بردارید و آن ها را له کنید تا خمیری درست شود.

رشته زعفران را به آن اضافه کنید و بگذارید ماسک مدتی روی آن بنشیند. سپس با آب سرد بشویید. توت فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین و پروتین های خوب است که می توانند به بهبود پوست و درخشان کردن آن کمک کنند.

ماسک زعفران و چوب صندل برای پوست خشک

ماسک زعفران و چوب صندل، این ماسک صورت به بهبود پوست درخشان و زیبا کمک می کند. یک قاشق پودر چوب صندل را با کمی شیر مخلوط کنید. بعد مقداری زعفران به آن اضافه کنید و بگذارید تا حداقل یک ساعت بماند.

این ماسک را روی صورت خود بمالید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند تا خشک شود و با آب سرد بشویید. استفاده از این ماسک صورت برای پوست خشک بسیار خوب است.

ماسک صورت شیر و زعفران برای روشن شدن پوست

ترکیب شیر و زعفران محبوب ترین دستور ماسک زعفرانی برای روشن شدن پوست است. مزایای زعفران برای پوست را در قسمت بالا ذکر کردیم، پیش از پرداختن به نحوه درست کردن این ماسک بیایید با مزایای شیر برای پوست آشنا شویم.

شیر حاوی اسید لاکتیک است، نوعی آلفا هیدروکسی اسید که خاصیت لایه برداری پوست دارد. به پاکسازی سلول های مرده و هر گونه آلودگی از عمق منافذ پوست کمک می کند. به علاوه، شیر دارای خاصیت روشن کنندگی پوست است که باعث از بین رفتن لکه ها، زخم های آکنه و … می شود. جالب است بدانید که برای نرم شدن پوست خشن نیز استفاده از شیر می تواند موثر باشد.

ماسک صورت عسل و زعفران برای روشن سازی پوست

ترکیب عسل و زعفران یک ماسک صورت تمیز کننده و نرم کننده پوست می سازد. ترکیب زعفران و عسل باعث روشن شدن پوست، روشن شدن هرگونه اثر تیره روی پوست و حتی تغییر رنگ پوست می شود.

عسل پوست شما را تمیز و مرطوب می کند. همچنین حاوی خواص ضد باکتری است و پوست شما را از وجود باکتری ها و میکروب های ایجاد کننده آکنه در امان نگه می دارد.

خاصیت روشن کنندگی عسل برای پوست، به شما کمک می کند تا جای زخم ها، لکه های تیره و لکه های پوستی را از بین ببرید.

ماسک صورت ماست، لیمو و زعفران برای رفع آکنه

لیمو، ماست و زعفران همه دارای خواص ضد باکتری هستند که به شما کمک می کند میکروب هایی را که ممکن است باعث آکنه شوند، از بین ببرید.
ماست حاوی اسید لاکتیک، است که در صورت استفاده موضعی به جلوگیری از آکنه و تقویت پوست کمک می کند. جالب است بدانید که ماست دارای خواص ضد باکتری و ضد التهاب است که آن را در برابر آکنه بسیار موثر می کند.

در جلوگیری از ایجاد آکنه تاثیرگذار است و قرمزی آکنه را نیز کاهش می دهد. شاید تعجب کنید، اما ماست می تواند آکنه های دردناک و خارش دار را نیز تسکین دهد.
لیمو هم یک قابض طبیعی است که به سفت شدن منافذ کمک می کند و سبوم لیمو دارای خواص ضد باکتریایی است که باعث پاکسازی پوست، کاهش چربی و جلوگیری از ایجاد آکنه می شود. اسید سیتریک موجود در لیمو باعث روشن شدن پوست و روشن شدن جای زخم و آکنه می شود.

اشتراک گذاری