امروز برابر است با :1403-05-06
لاتاری گرین کارت آمریکا چیست

زمان اعلام نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا

زمان اعلام نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا که نتایج برنامه‌ لاتاری (Diversity Immigrant Visa Program) سالانه اعلام می‌ شود و معمولاً اعلام نتایج در دوره‌ هایی مشخص از سال صورت می‌ گیرد.

اما دقیقاً زمان اعلام نتایج هر دوره قبل از اعلام توسط وزارت امور خارجه آمریکا (U.S. Department of State) اعلام نمی‌ شود. به طور کلی، نتایج برای دوره‌ هایی از میانه سال تا اواخر سال اعلام می‌ شوند. برای اطلاعات دقیق‌ تر، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست

لاتاری گرین کارت آمریکا یا Diversity Immigrant Visa Program (DV Program) گفته می شود که این برنامه توسط وزارت امور خارجه آمریکا اداره می‌ شود و هر ساله یک تعداد محدودی گرین کارت از طریق یک قرعه‌ کشی به افرادی که شرایط مشخصی را دارند، اختصاص می‌ دهد.

برنامه گرین کارت به افراد از کشورهایی که نسبتاً تعداد کمی مهاجرت به ایالات متحده آمریکا دارند، امکان مهاجرت به ایالات متحده را می‌ دهد. این برنامه اهدافی از جمله تنوع فرهنگی و افزایش تعداد مهاجران از سراسر جهان به ایالات متحده را دنبال می‌ کند.

برای شرکت در لاتاری گرین کارت، افراد باید مطابق با الزامات مشخصی مانند داشتن تحصیلات حداقلی و/یا تجربه‌ کاری مشخص، وارد فرآیند درخواست در قرعه‌ کشی برنامه گرین کارت شوند. افرادی که برنده قرعه‌ کشی می‌ شوند، می‌ توانند درخواست برای دریافت اقامت در ایالات متحده را ارسال کنند، البته در صورتی که مطابق با سایر شرایط و معیارهای مربوطه باشند.

زمان اعلام نتایج لاتاری 2025 آمریکا

طبق اعلام سایت رسمی وزارت امورخارجه آمریکا، نتایج لاتاری 2025 و وضعیت برندگان این دوره، پانزدهم اردیبهشت ماه 1403 یا چهارم ماه مِی 2024 منتشر خواهد شد.

قرعه کشی لاتاری 2025 آمریکا از میان متقاضیانی که در بازه ی زمانی مهر و آبان 1402 اقدام به ثبت نام نموده اند، انجام می شود.

نتایج برندگان لاتاری 2025 و جواب لاتاری، فقط با داشتن رسید ثبت نام از سایت E-DV قابل استعلام خواهند بود. امکان استعلام جواب لاتاری 2025 از چهارم ماه مِی 2024 فعال می شود و تا پایان سال مالی 2025 به پایان می رسد.

تا قبل از بازه زمانی ذکر شده، امکان چک کردن نتیجه لاتاری و یا بازیابی رسید ثبت نام لاتاری در سایت نتایج لاتاری وجود ندارد.

ثبت نام کنندگان با موسسه ایرانیان لاتاری می توانند رسید ثبت نام خود را از طریق پنل کاربری سایت ایرانیان لاتاری مشاهده و دانلود نمایند.

نحوه مشاهده نتایج لاتاری آمریکا

همان طور که در بخش قبل توضیح دادیم، ثبت نام لاتاری به صورت آنلاین و از طریق وب سایت رسمی وزارت امور خارجه آمریکا امکان پذیر است.

نحوه مشاهده نتایج لاتاری آمریکا

مشاهده جواب ثبت نام لاتاری هر دوره نیز تنها از طریق همین سایت ممکن خواهد بود.

موسسه ایرانیان مهاجر همراه که سالهاست با نام «ایرانیان لاتاری» همراه شماست، هر ساله پذیرای بسیاری از متقاضیان شرکت در قرعه کشی گرین کارت آمریکاست.

اگر شما نیز مراحل ثبت نام خود را به موسسه ایرانیان لاتاری سپرده اید، لازم است بدانید که تا اعلام نتایج در کنار شما خواهیم بود!

زمان اعلام نتایج لاتاری و مطلع شدن از جواب لاتاری از طریق راه های ارتباطی موسسه ایرانیان لاتاری به طور عمومی اطلاع رسانی خواهد شد، اما؛ متقاضیان محترمی که ثبت نام خود را به ایرانیان لاتاری سپرده اند لازم است منتظر باشند تا پس از انتشار نتایج، پیامک اعلام نتایج لاتاری را از سوی موسسه دریافت نمایند.

اگر نام شما در بین برندگان خوش شانس لاتاری 2025 باشد، باید در اسرع وقت نسبت به شروع مراحل کاری برندگان لاتاری اقدام کنید؛

زیرا در صورت برنده شدن، فرصت مناسب برای پرکردن فرم DS-260 و ادامه روند اخذ ویزا برای برندگان لاتاری نباید از دست برود.

مدارک لازم برای مشاهده نتایج لاتاری آمریکا

برای چک کردن نتیجه ثبت نام لاتاری آمریکا، باید به رسید ثبت نام خود دسترسی داشته باشید.

رسید ثبت نام لاتاری، صفحه ای است که در انتهای فرم آنلاین در سایت DVProgram نمایش داده می شود؛

و در این صفحه، نام خانوادگی، نام، یک کد 16 کاراکتری (کانفرمیشن نامبر) و تاریخ تولد میلادی نفر اصلی ثبت نام کننده، نمایش داده می شود.

صفحه تاییدیه ثبت نام لاتاری یا صفحه رسید ثبت نام لاتاری آمریکا، باید ذخیره یا پرینت شود؛ و یا

اطلاعات آن یادداشت شده و تا زمان اعلام نتایج لاتاری آمریکا نگهداری شود.

اطلاعات رسید ثبت نام لاتاری آمریکا فقط یکبار و در پایان ثبت نام نمایش داده می شود، و پس از بستن صفحه، امکان مشاهده مجدد آن وجود ندارد. در صورتی که صفحه تاییدیه ثبت نام لاتاری ذخیره نشده باشد، امکان بازیابی آن فقط پس از باز شدن سایت لاتاری برای اعلام نتایج وجود خواهد داشت.

آن دسته از افرادی که ثبت نام خود را به موسسه ایرانیان لاتاری سپرده باشند، می توانند از طریق پنل کاربری، به رسید ثبت نام خود دسترسی داشته باشند.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره برای مشاهده نتایج و برندگان می‌ توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه ایرانیان لاتاری با شماره های 02191031642 و  02128421057 تماس حاصل فرمایید.

نتایج لاتاری

چطور از برنده شدن در لاتاری آمریکا مطلع شویم؟

پس از اعلام نتایج لاتاری آمریکا، با مراجعه به سایت DVProgram و وارد کردن اطلاعات رسید ثبت نام، می توان نتیجه ثبت نام لاتاری گرین کارت را مشاهده کرد.

افرادی که در قرعه کشی انتخاب نشده باشند، با یک پیغام یکسان روبرو خواهند شد:

” Based on the information provided, the Entry HAS NOT BEEN SELECTED for further processing for the Electronic Diversity Visa program at this time. “

اما افرادی که در بین برندگان لاتاری آمریکا باشند، با یک نامه با سربرگ وزارت امورخارجه ایالات متحده روبرو می شوند که در بالای نامه، نام و نام خانوادگی برنده درج شده است.

افرادی که ثبت نام لاتاری 2025 آمریکا را با موسسه ایرانیان لاتاری انجام داده اند، فقط کافیست تا پس از اعلام نتایج منتظر دریافت پیامک اعلام نتیجه لاتاری از سوی ایرانیان لاتاری باشند.

جمع بندی

چک کردن نتیجه لاتاری 2025 آمریکا، از تاریخ 15 اردیبهشت 1403 امکان پذیر خواهد بود و تا قبل از آن تاریخ امکان چک کردن جواب لاتاری وجود ندارد. پس از باز شدن سایت، باید تمامی اطلاعات را دقیقا طبق رسید ثبت نام وارد کنید، در غیر این صورت نتیجه ثبت نام نمایش داده نخواهد شد.

آن دسته از متقاضیانی که ثبت نام خود را به ایرانیان لاتاری سپرده اند، برای دانلود رسید ثبت نام لاتاری و ورود به پنل کاربری خود اینجا کلیک کنند. نتیجه ثبت نام لاتاری 2025 نیز برای این عزیزان از طریق موسسه چک شده و توسط پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری