امروز برابر است با :1403-02-20

اطلاعات فنی جهت اجاره دیزل ژنراتور

ژنراتور (مولد برق) یکی از ماشین آلات پر کاربرد صنعتی می باشد که به منظور تولید الکتریسیته با بکارگیری سوخت های فسیلی (گازوئیل یا بنزین) مورد استفاده قرار می گیرد. ژنراتور های بنزینی با توان کمتر برای کاربری های محدودتر و دیزل ژنراتور ها با قابلیت تولید توان بسیار بالا تا 3000 کاوا KVA نیز تولید می شوند. دیزل ژنراتور ها در پروژه های معدنی، عمرانی و راهسازی دارای کاربری گسترده ای بوده و قابلیت تامین الکتریسیته مصرفی ماشین آلات راه در مناطق دور افتاده دارند. بسیاری از شرکت های بزرگ به منظور تامین الکتریسیته در شرایط سخت کاری اقدام به خرید دیزل ژنراتور و شرکت هایی با بودجه محدودتر به اجاره دیزل ژنراتور می پردازند.

اجاره انواع دیزل ژنراتور از 3 الی 3000 کاوا

دیزل ژنراتور ها در واقع از دو بخش اصلی شامل یک موتور دیزلی قدرتمند و یک آلترناتور یا دینام تشکیل می شوند. احتراق گازوئیل در موتور دیزلی حرکت میل لنگ بصورت دورانی را در پی داشته و گردش میل لنگ حرکت روتور را در داحل دینام سبب می شود. دیزل ژنراتور ها دارای اطلاعات فنی بسیار گسترده ای هستند که به منظور اجاره یا خرید این ماشین آلات صنعتی می بایست مورد بررسی و توجه قرار گیرند. توان دیزل ژنراتور، آمپر خروجی ژنراتور،  کاوا KVA دیزل ژنراتور و میزان سوخت مصرفی در ساعت از مهمترین فاکتور های فنی هستند که پیش از خرید یا اجاره ژنراتور می بایست مد نظر قرار گیرند.

مفهوم کاوا دیزل ژنراتور

به نقل از حامیان ژنراتور “در اجاره و خرید هر ماشین صنعتی یا از کد های فنی و برند استفاده می شود و یا از مهمترین کمیت که بیانگر قابلیت آن ماشین صنعتی باشد. بعنوان مثال در خرید الکتروموتور از تک فاز یا سه فاز بودن، در خرید الکتروگیربکس از نسبت تبدیل کاهش سرعت و در خرید جرثقیل دستی  از ظرفیت بارگیری مانند 1 تن استفاده می شود. به همین ترتیب در اجاره دیزل ژنراتور ها نیز از کاوا که به اختصار انگلیسی بصورت KVA نمایش داده می شود. استفاده می شود. کاوا در واقع کیلو ولت آمپر می باشد که هر اندازه بالاتر رود دیزل ژنراتور قابلیت تحویل میزان بالاتری از آمپراژ یا به بیان ساده تر برق بیشتری را تولید می کند و قابلیت تغذیه تعداد بیشتری مصرف کننده را دارد.کاوا KVA در اجاره دیزل ژنراتور تابع دو فاکتور اصلی یعنی قابلیت کاری موتور و کیفیت و عملکرد آلترناتور قرار دارد. موتور های دیزلی با حجم بالاتر که اغلب با برند های کاترپیلار، دوبیتس، ولوو پنتا یا کومنز بر روی دیزل ژنراتور ها مورد استفاده قرار می گیرند دارای حجم موتور و در نتیجه توان خروجی مختلفی هستند که با بالا رفتن توان خروجی (بر حسب کیلو وات KW یا اسب بخار hp) کاوای دیزل ژنراتور نیز بالا می رود. به همین منوال آلترناتور دیزل ژنراتور دارای ضریب قدرت PF (Power Factor) ، توان خروجی (اسب بخار hp( و کاوای مخصوص به خود می باشد که کاوای کلی دیزل ژنراتور برابر و یا نزدیک به توان اضطراری آلترناتور آن می باشد. بعنوان مثال در اجاره دیزل ژنراتور 2000 کاوا توان اضطراری آلترناتور 2035 کاوا kva می باشد.”

برند های معتبر تولید کننده دیزل ژنراتور

اغلب برند های بزرگ تولید کننده موتور های دیزلی به تولید دیزل ژنراتور ها نیز می پردازند چرا که یکی از دو بخش اصلی این ماشین آلات صنعتی موتور دیزل می باشد. از شناخته شده ترین برند های تولید کننده دیزل ژنراتور می توان به برند های آمریکایی کومنز CUMMINS و کاترپیلار CAT اشاره نمود که هر دو برند دارای مشخصات فنی بر حسب فوت-پوند در دستگاه آمریکایی هستند. دیزل ژنراتور های کومنز در رینج بسیار وسیعی از توان کاری (تا 250 کاوا KVA) هم به منظور اجاره و هم به منظور خرید در بازار عرضه شده اند.

اشتراک گذاری