امروز برابر است با :1403-02-15

آیا این ماسک کره ای راز داشتن پوست شیشه ای است؟

اینترنت مملو از یک راز جدید زیبایی کره ای است: یک ماسک آرد برنج که نوید بخش (پوست شیشه‌ای) است پوستی شبنم‌ دار و بدون منافذ که کره‌ ای‌ ها به آن معروف هستند.

برای این ماسک کره ای به دو قاشق غذا خوری آرد برنج، دو قاشق غذا خوری ماست یا شیر خام و یک قاشق غذا خوری عسل نیاز دارید. آن را خوب مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و بشویید. شما می توانید به طور جدی تفاوت را تنها بعد از دو هفته ببینید.

آرد برنج به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد، منافذ را باز می کند و بافت پوست را بهبود می بخشد. از طرف دیگر، ماست حاوی اسید لاکتیک است که باعث لایه برداری ملایم می شود و به از بین بردن هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند. علاوه بر این، عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند و آن را هیدراته و انعطاف پذیر نگه می دارد.

علاوه بر این، به ویژه برای پوست های چرب مفید است. ماسک ویروسی به طور موثر چربی و درخشندگی را کاهش می دهد. همچنین تحریک و قرمزی را تسکین می دهد و اثری آرام بخش دارد. این ماسک با محتوای ضد میکروبی و اسید لاکتیک ممکن است به بهبود پوست مستعد آکنه کمک کند.

علیرغم مزایای بالقوه آن، متخصصان پوست توصیه می کنند احتیاط کنید.

ویژگی های لایه برداری آرد برنج و ماهیت اسیدی ماست ممکن است برای برخی از انواع پوست بسیار خشن باشد. آزمایش پچ برای جلوگیری از تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک، به ویژه برای افرادی که پوست حساس دارند، ضروری است.

کارشناسان همچنین هشدار می دهند که دستیابی به (پوست شیشه ای) یک رویکرد کلی نگر است. در حالی که ماسک صورت می تواند فواید خاصی را برای پوست سالم ارائه دهد، به ویژه آبرسانی، لایه برداری و کنترل چربی، اما جایگزین درمان های حرفه ای پوست، روتین مراقبت از پوست و تغذیه مناسب نمی شود. برای راهنمایی شخصی با یک متخصص پوست مشورت کنید. به یاد داشته باشید که یکنواختی و یک روال مراقبت از پوست به خوبی گرد آوری شده، بهترین گزینه برای داشتن پوستی درخشان است.

اشتراک گذاری