امروز برابر است با :1403-02-17

مناقصه | مناقصات : آزمایشگاه های صنعتی ، تست ، کنترل صنعتی ، تله متری

آزمایشگاه های صنعتی :

اين سيستم به منظور مكانيزاسيون كليه روند‌هاي اجرائي در آزمايشگاهائي كه بر اساس اصول ايزو كار مي‌كنند طراحي و پياده‌سازي گرديد است. كليه موارد پايه سيستم به صورت دايناميك در نظر گرفته شده است و مديريت آزمايشگاه مي‌تواند سيستم را كاملاَ منطبق با نياز خود گرداند. سيستم مجهز به يك workflow مي‌باشد كه بر اساس آن كليه گردش عمليات در آزمايشگاه‌هاي مختلف توسط آن كنترل و مديريت مي‌گردد.

برای موفقیت بیشتر و شرکت در بهترین و مطمئن ترین مناقصات آزمایشگاه های صنعتی ، تست ، کنترل صنعتی ، تله متری ، شما را به مرکز اطلاعات مناقصات و مزایدات ایران (زنجیره معاملاتی آریاتندر) راهنمایی مینمایم.

آزمایشات صنعتی، از یک طرف، در طی فرآیند تولید از یک سو و شرایط خدمات پس از فروش، مناسب بودن یک محصول یا تجهیزات، با توجه به تجربه تعیین شده توسط معیارهای پذیرش. آزمایش های صنعتی با هدف اندازه گیری خواص مکانیکی و تکنولوژیکی محصول آزمایش شده یا بخشی از آن تحت شرایط مخرب یا غیر مخرب، بسته به خواص مصرف انجام می شود. آزمایشهای مخرب یا آزمایشهای مکانیکی برای اندازه گیری رفتار مکانیکی محصولات یا مواد در برابر بارهای ثابت، متغیر یا متفاوت استفاده می شود. به طور کلی، این آزمایش ها در صنعت انجام می شود تا بدانند چگونه مواد مورد استفاده قبل، در طی یا بعد از تولید واکنش نشان خواهند داد. آزمایش های مخرب با عبور نمونه مواد توسط تجهیزات آزمون آماده برای هر ویژگی انجام می شود. به این ترتیب، واکنش مواد علیه بارهای مختلف کنترل می شود. علاوه بر خواص فیزیکی، ساختار شیمیایی مواد می تواند با آزمایش های مخرب تعیین شود.

تست :

تست به معنی تعیین صحیح مناسب بودن یک محصول براساس معیارها و استانداردهای مشخص شده و روش های آزمایش پذیر پذیرفته شده است. آزمایشات غیر مخرب بدون آسیب رساندن به محصول یا مواد آزمایش شده انجام می شود. این تست ها یکی از روش های کنترل کیفیت هستند. این که آیا محصولات یا مواد با شرایط مورد نیاز مطابقت دارند، با این روش در طی یا در پایان فعالیت های تولید در حال انجام آزمایش می شود. تست غیر مخرب نیز اغلب در فرآیندهای تعمیر و نگهداری برای تشخیص مواد سایش ناشی از شرایط تولید انجام می شود.

خدمات تست :

خدمات عمده تست مخرب عبارتند از: تست کششی، آزمایش خمشی، پوشش و رنگ چک، آزمایش ضربه، آزمایش سختی، ساختار ماکرو و آزمایش ریزساختار، تست چقرمگی شکست و تعدادی از تجزیه و تحلیل شیمیایی.

خدمات تست اصلی غیر مخرب عبارتند از: تست های ذرات مغناطیسی، تست های رادیوگرافی، تست های اولتراسونیک، تست های نفوذ مایع، تست های نشت، بازرسی بصری، تست های هیدرواستاتیک، تست های خلاء، تست های سختی، پوشش و رنگ و کنترلهای بعدی.

  • آزمایشهای تمیزکننده
  • آزمایش های محیطی
  • تست اسباب بازی
  • آزمایشات محصولات مراقبت شخصی
  • آزمایش های زیبایی
  • آزمایش گاز طبیعی نفت
  • آزمایشات معدن
  • آزمایشات شیمیایی

کنترل صنعتی :

کنترل صنعتی به معنای مدیریت و کنترل فرایندهای تولیدی و صنعتی است که به منظور بهینه‌سازی عملکرد سیستم‌های صنعتی و افزایش بهره‌وری در فرایندهای تولیدی، استفاده می‌شود. این فرایند شامل استفاده از مفاهیم و تکنیک‌های متنوعی مانند کنترل فرایند، کنترل کیفیت، کنترل پروسه، کنترل خطا، کنترل کارایی، کنترل دستگاه‌ها و ماشین‌آلات، کنترل انرژی و… است.

کنترلر گسسته :

ساده‌ترین سیستم‌های کنترلی مبتنی بر کنترلرهای گسسته‌ی کوچکی هستند که هر کدام تنها یک حلقه‌ی کنترلی دارند. این سیستم‌ها معمولا بر روی یک پنل نصب می‌شوند که امکان نمایش مستقیم پارامترها بر روی پنل‌ها و تنظیمات دستی توسط اپراتور را می‌دهد و همچنین امکان کنترل دستی فرآیند و یا تغییر مقدار مطلوب (set point) را فراهم می‌کند. این کنترل های صنعتی در اصل نیوماتیکی می‌باشند که برخی از آن‌ها هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند اما درحال حاضر اکثر آنها الکترونیکی می‌باشند.

اسکادا :

اسکادا روشی برای کنترل تمام جزئیات و اجزای سیستم نیست. بلکه یک روش کنترل صنعتی است که نقش نظارتی را بر عهده دارد. اسکادا می‌تواند داده‌ها را از سنسورها و اجزای کوچکتر دریافت کرده یا به آنها ارسال کند. یک سیستم اسکادا از مجموعه‌ای از اجزای کنترلی کوچکتر (معمولا PLC ها) تشکیل شده است که در مناطق مختلف نصب شده‌اند. PLC ها دستگاه‌های کنترلی هستند که یک مجموعه یا دستگاه نسبتا کوچک را کنترل می‌کنند. اسکادا معمولا یک رابط کاربری (HMI) دارند که داده‌های ورودی و خروجی تمام سیستم را برای کنترل و مانیتورینگ نمایش می‌دهد.

سیستم های کنترل توزیع شده :

این نوع سیستم‌های کنترل صنعتی، بیشتر در صنایع تولیدی که در یک مکان متمرکز هستند استفاده می‌شود. در DCS مقادیر تعیین شده پارامترهای موجود در سیستم، به کنترلرها ارسال شده و کنترلرها به یک روش منطقی سیستم را به این مقادیر می‌رسانند. داده برداشت شده از محیط می‌تواند برای استفاده‌های بعدی ذخیره شود، در کنترل ساده فرایندها استفاده شود یا اینکه در یک سیستم کنترلی پیچیده در کنار اجزای دیگر سیستم مورد استفاده قرار گیرد.

تله متری چیست :

دورسنجی، سنجش از راه دور یا تله‌متری (telemetry) به معنی اندازه‌گیری پارامترهایی خاص (ازجمله دما، رطوبت، ضربان قلب) از راه دور و سپس ارسال آن‌ها را از طریق مخابرات (اغلب بی‌سیم) به مکان دیگر است.

این سیستم‌ها برای جمع‌آوری داده‌ها و در یک مکان متحرک و دور از دسترس و ارسال آن‌ها به یک مرکز ثابت برای نمایش و بررسی آن‌ها. به‌طور کلی سیستم‌های دورسنجی برای وسایل نقلیه در حال حرکت مانند خودرو، هواپیما، موشک یا ماهواره استفاده می‌شوند

تله متری چگونه کار میکند :

به یک معنا عمومی ، تله متری از طریق حسگرهایی در منبع از راه دور کار می کند که داده های فیزیکی (مانند بارش ، فشار یا دما) یا الکتریکی (مانند جریان یا ولتاژ) را اندازه گیری می کند. این به ولتاژهای الکتریکی تبدیل می شود که با داده های زمان بندی ترکیب می شوند. آنها یک جریان داده را تشکیل می دهند که از طریق یک رسانه بی سیم ، سیم دار یا ترکیبی از هر دو منتقل می شود.

کاربرد تله متری :

  • هواشناسی
  • صعت نفت و گاز
  • مسابقه موتور سواری
  • حمل و نقل
  • کشاورزی
  • مدیریت آب
  • مایعات
  • علوم فضا
  • تست پرواز
  • اطلاعات نظامی
  • نظارت انرژی
  • و…….