امروز برابر است با :1403-02-08

با خوردن این غذاها نفخ شکم را به سرعت کاهش دهید

آیا به طور منظم احساس نفخ می کنید؟ سعی کنید این سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به کاهش علائم کمک کنید.

نفخ نشانه ناراحتی در بدن است. مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات، مشکلات گوارشی، قاعدگی، بارداری، داروها، استرس و همچنین شرایط پزشکی عواملی هستند که می توانند در ایجاد این مشکل نقش داشته باشند.

نفخ می‌ تواند به دلیل تولید بیش از حد گاز، اختلال در حرکت ماهیچه‌ های دستگاه گوارش یا افزایش حساسیت به گاز در معده و روده باشد.

در حالی که تسکین علائم نفخ مستلزم تغییرات خاصی در سبک زندگی است، اما مشخص است که تغییرات رژیم غذایی بخش مهمی از کاهش احتمال عود مجدد آن را تشکیل می دهد.

سبزیجاتی که در کاهش نفخ شناخته شده هستند

خیار و کرفس

محتوای آب بالا و حاوی فیبر داخلی، خیار و کرفس باعث افزایش هیدراتاسیون می شود که به ویژه برای تسهیل هضم غذا ضروری است.

رازیانه

این ماده به طور گسترده برای مصرف وجود دارد، حاوی ترکیبات روغنی فرار است که در پاکسازی گازهای روده و تحریک صفرا، کمک به هضم و جلوگیری از نفخ مؤثر است.

زنجبیل

زنجبیل که به دلیل داشتن زینگی باین یا پروتئاز زنجبیل شناخته شده است، نه تنها طعم غذا را افزایش می دهد، بلکه به تجزیه پروتئین های رژیم غذایی نیز کمک می کند. این سبزی ریشه ای به خاطر چندین خواص درمانی و سم زدایی شناخته شده است. پریستالسیس را تقویت می کند، التهاب را کاهش می دهد و از هضم سالم حمایت می کند.

اسفناج

این سبزی برگ سبز خوشمزه و سرشار از مواد مغذی حیاتی از جمله منیزیم است که به کاهش احتباس مایعات که یکی از دلایل نفخ است کمک می کند. منیزیم همچنین با شل کردن ماهیچه های روده حرکات روده را تحریک می کند.

سبزیجات غنی از پتاسیم

سبزیجات غنی از پتاسیم مانند آووکادو و کدو حلوایی زمستانه به تنظیم سطح سدیم و جلوگیری از احتباس آب کمک می کنند و به کاهش موثر نفخ کمک می کنند.

چای سبز

این افتخار با برگ های چای که بخار پز و خشک می شود انجام می شود. چای یا قهوه معمولی خود را با این نوشیدنی جایگزین کنید. کافئین طبیعی موجود در چای سبز به عنوان یک ملین ملایم عمل می کند، حرکت دستگاه گوارش و منظم بودن آن را تشویق می کند و در نتیجه به جلوگیری از نفخ کمک می کند.

راه هکارهای خلاقانه برای گنجاندن سبزیجات نفخ شکم در وعده های غذایی

اگر چه این سبزیجات معمولاً در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است بخواهید در مورد راه های جدیدی برای افزودن آنها به رژیم غذایی فکر کنید.

اسموتی ها و آبمیوه ها: اسفناج، زنجبیل، خیار و کرفس را در اسموتی ها یا آب میوه ها ترکیب کنید تا یک نوشیدنی با طراوت به کاهش نفخ کمک کنید.

سالاد و دیپ: خیار، کرفس و اسفناج را به سالاد اضافه کنید تا هیدراته و فیبر بیشتری داشته باشید. از خیارهای برش خورده و چوب کرفس به عنوان دیپر برای دم کرده رازیانه یا زنجبیل استفاده کنید.

دمنوش ها: چای را از زنجبیل تازه دم کنید یا از چای سبز در طول روز لذت ببرید تا به هضم غذا کمک کرده و نظم را حفظ کنید.

غذاهای پخته: رازیانه و سبزیجات غنی از پتاسیم را با افزودن آنها به سوپ، خورش یا به عنوان غذاهای جانبی در آشپزی خود بگنجانید. تفت دادن این سبزیجات می تواند طعم آنها را افزایش داده و آنها را خوش طعم تر کند.

جدا از موارد فوق، فرد باید به طور منظم غذا خوردن آگاهانه را تمرین کند تا احساس ناراحتی و تورم نداشته باشد. آهسته غذا خوردن و جویدن کامل می تواند میزان هوای بلعیده شده را کاهش دهد و به هضم غذا کمک کند و به کاهش نفخ کمک کند.

اشتراک گذاری