امروز برابر است با :1403-01-25
احساس جوان تر ماندن

چگونه جوان تر و شاداب تر به نظر برسیم + 5 نکته طلایی

مجله چرخونکی : پیری بخشی از زندگی است که چشم انداز، بلوغ و خرد را به ارمغان می آورد. از بسیاری جهات، موهای خاکستری نوعی تاج هستند که باید باعث احترام شوند. اما پیر شدن مشکل اکثر مردم نیست. احساس پیری می کند.سالمندی می تواند آغازگر دوره جدیدی از دردها، از دست دادن استقلال، تنهایی و زوال شناختی باشد.

اگرچه نمی‌توانیم از نظر زمانی از پیر شدن خودداری کنیم، اما می‌توانیم از نظر بیولوژیکی، حداقل تا حدی، با انجام عاداتی که باعث می‌شود ما جوان تر، قوی و سرزنده احساس کنیم و به نظر برسیم ، و زمان را از نظر بیولوژیکی کاهش دهیم!

نکات مهم برای کمک به جوان تر به نظر رسیدن

1. مدیتیشن روزانه

استرس بدن را خراب می کند. هورمون هایی مانند کورتیزول و آدرنالین به شدت بر سلامت روانی، عاطفی و جسمی شما تأثیر می گذارد. و آنها با بیماری های مزمن مانند افسردگی، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و زوال عقل مرتبط هستند.

مدیتیشن اثرات استرس را کاهش می دهد. با پنج یا ده دقیقه مدیتیشن شروع کنید تا تفاوت فوری را احساس کنید. شما علاقمند خواهید شد.یکی از مهمترین جنبه های مدیتیشن، تنفس عمیق برای تسکین سیستم عصبی ساعتی است. نگران پاک کردن ذهن خود نباشید؛ هر فکری را که به سرتان می زند بپذیرید. دیگران یک کلمه یا عبارت خاص را تکرار می کنند تا ذهن خود را متمرکز کنند.

2. داوطلب شوید

کمک به دیگران راهی عالی برای جوان ماندن در قلب است زیرا احساس خوبی دارد و شما تفاوت واقعی ایجاد می کنید! تحقیقات نشان می دهد که مغز شما چه به بهترین دوست خود یا یک غریبه کمک کنید، اکسی توسین ترشح می کند. اکسی توسین یک هورمون “احساس خوب” است که خلق و خوی شما را روشن می کند و اثرات کورتیزول را کاهش می دهد.

اما یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد کار داوطلبانه این است که احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس را افزایش می دهد زیرا به شما احساس هدفمندی می دهد که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود و زندگی خود داشته باشید.در نهایت، کار داوطلبانه یک راه عالی برای گسترش دایره اجتماعی شما و ارتباط ماندن با افرادی با علایق مشابه است که باعث تقویت روابط شما با جامعه می شود.

3. از نظر بدنی فعال باشید

این یکی را احتمالا حدس زده بودید. ورزش یک راه عالی برای کند کردن زمان و حفظ استقلال عملکردی است.شما مجبور نیستید ساعت ها را در باشگاه و یا در حال دوچرخه سواری بگذرانید. این می تواند چیزی مانند پیاده روی، یوگا یا تای چی باشد. فعالیت هایی که استرس را کاهش می دهند و در عین حال بدن شما را تقویت می کنند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که یوگا و تای چی ممکن است سیستم ایمنی و گوارش را جوان کند.یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد ورزش بدنی این است که با افزایش جریان خون به مغز و پرکردن آن با اکسیژن از عملکرد شناختی محافظت می کند.

سایر اشکال تمرینات ضد پیری عبارتند از:

  • شنا كردن
  • ضربدر بازو و پا
  • پیاده روی
  • روتین های قلبی کم تاثیر

4. بهتر بخورید

خوردن غذای مناسب در بیشتر مواقع یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن ظاهر و احساس جوانی است.دریافت ویتامین ها و مواد معدنی لازم خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و آلزایمر را کاهش می دهد.انار، انواع توت ها، سبزیجات برگ دار، سبزیجات چلیپایی و آجیل نمونه های عالی از “ابر غذاها” هستند.سوپر فودها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه و مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند.خوردن مقادیر مناسب به خواب بهتر، تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت حافظه کمک می کند!

5. بیشتر آب بنوشید!

نوشیدن آب و هیدراته ماندن سلول های شما را انعطاف پذیر و سالم نگه می دارد. آیا می دانستید افرادی که مقدار زیادی آب می نوشند نسبت به افرادی که آب کافی نمی نوشند چین و چروک و خطوط نرم کمتری دارند؟

برخی نوشیدنی ها مانند چای سبز می توانند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهند. چندین مطالعه نشان می دهد که نوشیدن حداقل یک فنجان در روز تمرکز و حافظه را افزایش می دهد و مغز شما را تیز نگه می دارد. شما نمی توانید زمان را متوقف کنید، اما می توانید اثرات آن را کاهش دهید…

همه پیر می شوند؛ برخی سریعتر پیر می شوند، برخی آهسته تر. اما با انجام این عادات آسان، می‌توانید از روحیه جوانی، دیدگاه مثبت، ذهن قوی‌تر و بدنی بسیار جوان‌تر لذت ببرید که به شما امکان می‌دهد تا سال‌های طلایی بهترین زندگی خود را داشته باشید.

اشتراک گذاری