امروز برابر است با :1403-01-10

از اولین قرار ملاقات با متخصص زنان چه انتظاری باید داشت؟

انتخاب برای اولین بار که نزد متخصص زنان و زایمان میروید بسیار مهم است. ترسی ناشناخته، از بی دست و پا بودن، و نگرانی در مورد چیزهایی که پیدا خواهند کرد، و فکر کردن به مواردی که پیش می آید، نگرانی هایی هستند که ممکن است داشته باشید.

در نهایت، مراجعه به متخصص زنان برای اولین بار یک ایده عالی است! آنها به تشخیص زودهنگام مشکلات کمک می کنند و تشخیص زودهنگام آنها به این معنی است که شما برای مدت طولانی نگران درمان نخواهید بود. وقتی به اولین قرار ملاقات با متخصص زنان خود می روید، برای موارد ذیل آماده شوید.

مروری بر مراقبت های عمومی سلامت زنان

در طول اولین قرار ملاقات خود، می توانید انتظار یک مرور کلی از مراقبت های بهداشتی عمومی زنان را داشته باشید. آنها برای بحث در مورد هر گونه سؤال یا نگرانی شما وقت صرف می کنند و توصیه ها و اطلاعات قابل اعتمادی را در مورد بهترین شیوه ها برای سلامت باروری شما ارائه می دهند.

علاوه بر این، آنها می توانند غربالگری های منظم مانند پاپ اسمیر را انجام دهند تا از سلامت شما مطمئن شوند. می‌توانید متخصص زنان خوبی را انتخاب کنید ، که ارائه مراقبت‌های با کیفیت از اولویت های کاری و تخصصی او باشد.

گرفتن تاریخچه پزشکی کامل

پزشک شما در مورد هر و همه شرایط پزشکی مرتبط، جراحی ها و بیماری هایی که در حال حاضر دارید یا در گذشته داشته اید صحبت خواهد کرد. آنها همچنین می خواهند در مورد سابقه پزشکی خانوادگی شما، داروهای فعلی مصرف شده و هرگونه تغییر در سبک زندگی یا عادات جنسی که ممکن است اخیراً رخ داده باشد، بدانند.

آماده پاسخگویی به طیف وسیعی از سؤالات مرتبط با موضوعاتی مانند تغذیه، عادات ورزشی، و هرگونه تغییر مهمی در زندگی باشید که ممکن است اخیراً رخ داده باشد.

معاینه جسمی

آنها به سینه های شما نگاه می کنند، معاینه لگن انجام می دهند و علائم حیاتی شما را می گیرند. معاینه فیزیکی متناسب با سن و بررسی سلامت شما انجام می شود.

مهم است که به تمام سوالات صادقانه پاسخ دهید تا پزشک شما بتواند بهترین مراقبت را به شما ارائه دهد. اگر احساس ناراحتی می کنید، مهم است که صحبت کنید و به متخصص زنان خود اطلاع دهید تا بتواند به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

تست های آزمایشگاهی

آزمایش خون و نمونه ادرار گرفته می‌شود و ممکن است برای غربالگری بیماری‌ها، تعیین سطح هورمون‌ها و اندازه‌گیری سطح گلوکز، کلسترول و هموگلوبین شما استفاده شود.

در حین یا مدت کوتاهی پس از قرار ملاقات خود، باید انتظار داشته باشید که پاسخ آزمایشات را دریافت کنید و در مورد نتایج آزمایشات صحبت کنید. در صورت وجود هرگونه یافته غیرطبیعی که نیاز به بررسی دارد، پزشک به شما اطلاع خواهد داد.

بحث در مورد سلامت جنسی و پیشگیری از بارداری

آنها می توانند منابع و توصیه هایی را در مورد شیوه های ایمن رابطه جنسی و نحوه جلوگیری از بارداری ناخواسته ارائه دهند. بهترین متخصصان زنان، وقتی در مورد پیشگیری از بارداری و سلامت جنسی با شما صحبت می کنند، نظرات شما را در نظر می گیرند. آنها آنجا هستند تا اطلاعات بدهند و مطمئن شوند که شما ابزاری برای گرفتن بهترین تصمیم برای سلامتی خود دارید.

راهنمای کامل اولین قرار ملاقات با متخصص زنان

اولین قرار ملاقات شما با متخصص زنان چیزی نیست که از آن بترسید. حتما صادق باشید و سوالاتی بپرسید تا مطمئن شوید که هم شما و هم پزشک تان در یک راستا خواهید بود.

در صورت نیاز از به مراقبت های بیشتر نترسید و به یاد داشته باشید که سلامت شما اولویت شماره یک است. امروز قرار ملاقات خود را بگذارید و سلامت خود را کنترل کنید!

اشتراک گذاری