امروز برابر است با :1403-02-08
ایجاد تعادل بین کار و زندگی

ایجاد تعادل بین کار و زندگی + توصیه ها برای متخصصان پر مشغله

مجله چرخونکی : رعایت تعادل بین کار و زندگی برای جلوگیری از استرس و فرسودگی شغلی که می تواند منجر به عملکرد ضعیف در محل کار شود، بسیار مهم است. این امر به ویژه برای متخصصان به ویژه پر مشغله که مسئولیت های بیشتری را نسبت به کارگران معمولی بر عهده دارند، مانند پزشکان و صاحبان مشاغل، مهم است.

خوشبختانه، همانطور که در زیر نشان داده شده است، این تعادل حتی برای این افراد نیز قابل دستیابی است. بیایید چند توصیه  حرفه ای برای افراد پر مشغله را مرور کنیم که نحوه رسیدن به تعادل در آن هست :

از وسایل الکترونیکی خودداری کنید

شکی نیست که معلمان چیزهای زیادی در وظایف خود دارند. از نمره دادن به تکالیف گرفته تا برنامه ریزی درسی، کار آنها بیشتر وقت آنها را می گیرد. به همین دلیل است که یک معلم انگلیسی دبیرستان ، به این نکته اشاره می کند که هر زمان که می توانید وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید.

کار او شامل استفاده از ایمیل و پلتفرم‌های آموزش آنلاین است که او را وسوسه می‌کند تا بعد از نیمه‌شب کار انجام دهد. برای حل این مشکل، او به دانش‌آموزان و همکارانش اطلاع می‌دهد که بعد از ساعت ۷ بعدازظهر پاسخی نخواهد داد. با این کار، او به تعادل بین کار و زندگی دست می یابد که به سلامت روانی و عاطفی او کمک می کند.به همین ترتیب، برای زمانی که پیام‌های مربوط به کار را دریافت می‌کنید و به آن‌ها پاسخ می‌دهید، مرزها را تعیین کنید. تنظیمات پلت فرم ارتباط کاری را طوری تنظیم کنید که اعلان‌ها در زمان‌های خاصی به‌طور خودکار خاموش شوند.

کار از راه دور

حرفه پزشکی و پزشک بودن بسیار سخت است. یک ارائه‌دهنده سلامت از راه دور می‌داند که فرسودگی شغلی پزشک واقعی است، به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از آن از راه دور کار کنند. کار در سلامت از راه دور به آنها اجازه می دهد تا از علل رایج فرسودگی شغلی مانند انجام بسیاری از وظایف اداری و نداشتن وقت کافی با بیماران جلوگیری کنند.

یک دکتر و پزشک خانواده که تصمیم کار از راه دور را برای داشتن زمان بیشتری برای خانواده را اتخاذ کند. او نحوه کار کردن در خانه را برای مراقبت بهتر از چهار فرزندش و گذراندن وقت با خانواده به اشتراک می گذارد. وقتی همه‌گیری شیوع پیدا کرد، او از این فرصت استفاده کرد و پزشکی از راه دور را تمرین کرد. اگر می‌توانید از راه دور کار کنید، این کار را در نظر بگیرید، زیرا در عین حفظ حرفه‌تان، زمان بیشتری برای فعالیت‌های دیگر به شما می‌دهد.

بر زمان خود نظارت کنید

مدیران عامل ها کل یک شرکت را نادیده می گیرند. آنها دستور کارها را تفویض می کنند و ساختارهای مختلف را در شرکت مدیریت می کنند و آنها را به یکی از شلوغ ترین مشاغل تبدیل می کنند. با وجود این، مدیران ارشد اجرایی می توانند به تعادل بین کار و زندگی دست یابند. به طور خاص بسته به مدت زمانی که با خانواده می‌گذراند، امتیازاتی را بر روی نمودار شخصی خود اضافه و کم می‌کند.

این به او اجازه می دهد تا تغییرات خاصی ایجاد کند تا بتواند زمان بیشتری را خارج از محل کار بگذراند. برخی از چیزهایی که او تغییر داده است، کوتاه کردن جلسات و تماس‌ها است. شما نیازی به ایجاد چنین سیستمی ندارید، با این حال، کاری که می توانید انجام دهید این است که برای سایر فعالیت های خارج از کار هم وقتی را اختصاص دهید. به عنوان مثال، از تعطیلات آخر هفته برای انجام سرگرمی ها استفاده کنید یا ساعت 6 بعداز ظهر را به زمانی تبدیل کنید که شروع به استراحت می کنید.

مسئولیت های خود را به اشتراک بگذارید

هنرمندان موسیقی اغلب به تور می روند و زمان زیادی را صرف کار روی آهنگ های خود می کنند. با وجود این، با به اشتراک گذاشتن وظایف تعادل را در خانواده و شغل و مسئولیت‌های خاص، مدیریت می کنند.

یکی از کارهایی که میتوان انجام داد این است که وظایف خود را با همسرش در میان می بگذارد. در حالی که آنها انجام کارها را با هم مهم می دانند، اما همیشه قابل انجام نیستد. وقتی او خیلی مشغول یک خواننده است، به همسرش اجازه می دهد از بچه ها مراقبت کند. به این ترتیب، او هم در کار و هم در زندگی خانوادگی اش غرق نمی شود. اگر کسی را دارید که برای کارهای کاری یا خانوادگی به او تکیه کنید، از اینکه گاهی از او کمک بخواهید نترسید.

با خاموش کردن دستگاه های خود، کار از راه دور، ردیابی زمان و درخواست کمک برای مسئولیت های خود، می توانید مانند این حرفه ای های پرمشغله به تعادل بین کار و زندگی دست یابید.

اشتراک گذاری