امروز برابر است با :1403-03-05

آیا برای مراقبت از پوست فقط باید بخورید و بنوشید؟

ترندهای مراقبت از پوست در اینستاگرام تقریباً یک دوجین است، و آخرین موردی است که، شما را به خوردن و نوشیدن به جای استفاده از محصولات مراقبت از پوست تشویق می کند. به عبارت ساده تر، اینفلوئنسرها و متخصصان زیبایی در مورد ترکیب یک رژیم غذایی غنی از نظر تغذیه در تلاش برای داشتن پوستی سالم صحبت می کنند.

تغذیه صحیح تضمین می کند که مواد مغذی، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و پروتئین ها از تولید کلاژن حمایت و بهبود می بخشند. علاوه بر محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زا مانند قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های محیطی، استحکام بافت را افزایش می دهد و غشای سلولی را تقویت می کند.

همچنین محیط میکروبیوم را در روده ما متعادل و سالم نگه می دارد. یک روده سالم به معنای پوست سالم است. عادات غذایی ما بر ظاهر و پیری ما تأثیر می‌ گذارد، بنابراین گنجاندن مقدار کافی میوه و سبزیجات در رژیم غذایی بر اساس سن و جنسیت، راه‌حلی است که باید انجام شود.

غذاهای غنی از ویتامین A و E باعث بهبود ایمنی و ترمیم آسیب های سلولی می شوند و مرکباتی مانند پرتقال و لیمو، آملا و گریپ فروت سرشار از آنتی اکسیدان هستند. هویج منبع عالی بتاکاروتن است که اثرات رتینول را تقلید می کند، در حالی که گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

به یاد داشته باشید که با نوشیدن آب کافی هیدراته بمانید و از الکل اجتناب کنید، زیرا پوست را کم آب می کند و منجر به قرمزی و التهاب می شود.

آیا به درخشندگی پوست فکر می کنید؟

از کاسه‌ های تغذیه‌ کننده گرفته تا آب‌ میوه‌ های سبز فشرده و میوه‌ ها و آجیل‌ های خشک مانند بادام، گردو و کشمش دارای اسیدهای چرب ضروری هستند که ریز مغذی‌ هایی را فراهم می‌ کنند که پوست را هیدراته و انعطاف‌ پذیر نگه می‌ دارد.

رتینول در یک لیوان

این یک معجون شامل انبه، هویج، نعناع و لیمو، نمک سیاه و آب است. محتوای ویتامین A موجود در انبه نقش کلیدی در این نوشیدنی برای دستیابی به پوستی درخشان دارد.

از چه پرچم قرمز مراقبت از پوست باید اجتناب کرد؟

غذاهای فرآوری شده و کنسرو شده با شاخص گلیسمی بالا سد پوستی را از بین می برند، بنابر این بهتر است از نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید. فرآورده‌ های شیر ممکن است برای افرادی که پوست حساس و مستعد آکنه دارند و همچنین افرادی که به پروتئین لبنیات حساسیت دارند، پرچم قرمز باشد.

آیا قصد دارید ضد آفتاب خود را حذف کنید؟

طبق مطالعه‌ای که در سال 2007 در Molecular Biotechnology منتشر شد، «کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها به محافظت تغذیه‌ ای در برابر آسیب پوست در برابر نور خورشید کمک می‌ کنند». بنابر این، دفعه بعد که قبل از بیرون رفتن در این گرمای سوزان تابستان می خواهید کمی محافظت بیشتری داشته باشید، اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی و هویج را به عنوان سبزی روزانه خود انتخاب کنید و مصرف مرکبات خود را افزایش دهید.

همچنین آن ها به عنوان غذاهای محافظ نور شناخته می شود، حاوی مواد مغذی و ترکیباتی است که اعتقاد بر این است که پوست را در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. در حالی که آنها یک دفاع داخلی هستند، جایگزینی برای ضد آفتاب های خارجی نیستند. مصرف این غذاها در کنار اقدامات حفاظتی مناسب در برابر آفتاب مانند استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع، پوشیدن لباس های محافظ و جستجوی سایه می تواند محافظت کلی در برابر آفتاب را افزایش دهد.

اشتراک گذاری