امروز برابر است با :1403-02-08

چگونه با استفاده از کیسه پارچه ای از محیط زیست محافظت کنیم؟

تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و تعداد انسان های روی کره زمین هم در حال افزایش است. این دو موضوع باعث شده اند که نیازهای انسان ها چندین برابر شود و از راه های مختلفی دست به برآورده کردن آن ها بزنند. به طور مثال وقتی مواد غذایی جدید و متنوع تولید شد، نیاز برای بسته بندی مواد غذایی بیشتر شد و به همین دلیل راه های متنوعی برای بسته بندی به وجود آمد.

پیشنهاد می کنیم از صفحه چاپ کیسه دیدن فرمایید

جهان امروز معضل های زیادی دارد اما یکی از بزرگترین معضلاتی که ما هر روز با آن مواجه هستیم، معضل پلاستیک است. پلاستیک در دسترس است و قیمت کمی دارد و به همین دلیل به طور عمده مورد استفاده قرار می گیرد. آمار ها نشان می دهند که روزانه از بین حدود 3.5 میلیون تن زباله تولید شده در جهان، 32 درصد آن پلاستیک و مواد پلاستیکی است.

پس میتوان به این نتیجه رسید که هر سال میلیارد ها تن زباله پلاستیکی تولید می شوند. اما آیا به همان اندازه نیز بازیافت می شوند؟ باید بگوییم که خیر. بازیافت با اینکه یکی از راه های ساده و بی دردسر برای کمک به محیط زیست است، از طرف بسیاری از افراد رعایت نمی شود و به همین دلیل درصد کمی از زباله های تولید شده بازیافت می شوند. بنابر این زباله هایی که بازیافت نشده اند در طبیعت رها شده و باید هزاران سال صبر کنند تا نوبت به تجزیه شان برسد.

رفع مشکل

چندین سال است که کشور های زیادی به خصوص کشور های پیشرفته سعی در کنترل شرایط موجود دارند. به طور مثال مردم را به مصرف کمتر پلاستیک و جایگزین کردن آن با محصولات برگشت پذیر دعوت می کنند ای سعی می کنند فرهنگ مصرف صحیح از مواد را بین مردم جای می اندازند. در این راه سوال های فراوانی برای مردم پیش می آمد:

چگونه پلاستیک را از زندگی خود حذف کنیم؟

از چه جایگزینی استفاده کنیم؟

آیا کاغذ جایگزین خوبی است؟

و …

هیچ جواب دقیق و مطمئنی به این سوالات وجود ندارد. به طور مثال نمی توان به طور کامل از مصرف پلاستیک دست کشید چون وجود آن در بخش هایی از زندگی لازم است.

جایگزین های مناسب

در ادامه به پاسخ های احتمالی به سوال سوم می پردازیم.

کاغذ

یکی از ابتدایی ترین ساخته های دست بشر کاغذ است که در ابتدا برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گرفته است. کاغذ بهداشتی است و می تواند تجزیه شود و به طبیعت بازگردد. همچنین قیمت مناسبی دارد. یکی دیگر از ویژگی های کاغذ این است که می توان از انواع روش های چاپ بر روی آن استفاده کرد. اما یک عیب بزرگ دارد که آن هم آسیبی است که به طبیعت وارد می شود. سالانه هزاران درخت برای تولید کاغذ قطع می شوند. همچنین میزان زیادی آب و مواد شیمیایی در روند تولید کاغذ به کار می رود.

استفاده چند باره

در این روش بسته بندی ها را به گونه ای طراحی می کنند تا بتوان بارها از آن ها استفاده کرد. بنابر این پس از یک بار استفاده این بسته بندی ها دور ریخته نمی شوند و می توان بارها آنها را استفاده کرد. افراد زیادی از این ایده استفاده کردند و آن را زمینه ای برای تبلیغات و بازاریابی خود کرده اند. به طور مثال کیسه های تبلیغاتی که به مشتریان ارائه می شوند و مشتریان از آنها برای دفعات زیاد استفاده می کنند. البته هر چه بسته بندی ماندگار تر باشد تعداد دفعات بیشتری از آن استفاده خواهد شد و عمر مفیدتری خواهد داشت.

ساک دستی های پارچه ای

یکی از بسته بندی هایی که می توان از آن بقاره استفاده کرد، کیسه پارچه ای است. شما میتوانید با استفاده از یک کیسه پارچه که به مشتری خود ارائه میدهند مطمئن شوید او آن را بارها استفاده خواهد کرد و به این ترتیب زباله کمتری تولید خواهد شد. در کنار کمک به محیط زیست، با چاپ لوگوی خود به روی کیسه پارچه ای می توانید آن را به وسیله ای برای برندینگ خود تبدیل کنید. مطمئن باشید که این روش بسیار مفید و سودمند خواهد بود.

ضریب مصرف کیسه های سوزنی 11 است. طبق تحقیقات هر کیسه پارچه ای سوزنی یا نبافته را می توان برای 11 بار مورد استفاده قرار داد و این یعنی استفاده نکردن از 10 پلاستیک یکبار مصرف. ارگ هر یک از ما از کیسه های پارچه ای برای حمل استفاده کنیم می بینیم که آمارهای مصرف پلاستیک چقدر پایین خواهد آمد.

بنابراین یک فروشنده می تواند با یک تیر دو نشان یا حتی بیشتر بزند.

به محیط زیست کمک کند.

تعداد زیادی بیلبورد تبلیغاتی ارزان و سیار داشته باشد.

مزیت های دیگر کیسه های پارچه ای چه هستند؟

داشتن قابلیت تنفس

تنوع زیاد در رنگ بندی و ابعاد و جنس

مقاومت در برابر رطوبت و آب

مقاومت و دوام بالا

قابل بازیافت بودن

آسیب های پلاستیک به محیط زیست

کیسه های پلاستیکی برای تجزیه شدن نیاز به زمانی حدود میلیون ها سال دارند.

ظاهر ظبیعت را خراب می کنند.

کیسه های پلاستیکی و میکروپلاستیک های جدا شده از آنها به موجودات آبزی آسیب های شدید می زنند.

باعث به هم ریختن اکوسیستم و تعادل محیط زیستی می شود.

در روند تولید آنها سوخت های فسیلی مصرف می شود.

بهترین جایگزین: کیسه های پارچه ای

تا این جا می توان به این نتیجه رسید که کیسه های پارچه ای بهترین جایگزین برای کیسه های پلاستیکی هستند. بنابراین اگر شما نیز مانند ما به محیط زیست اهمیت می دهید، وقت آۀن است که دست به کار شوید و این قدم کوچک با تاثیر بزرگ را بردارید. ارگ صاحب کسب و کاری هستید، نوبت آن رسیده که کیسه های پارچه ای اختصاصی خود را سفارش دهید. مجموعه هایی مثل مجموعه چاپ سیلک جاوید با تضمین کیفیت و قیمت مناسب برای شما چاپ کیسه پارچه ای تبلیغاتی را انجام خواهد داد.

تهیه شده توسط شرکت جاوید چاپ

اشتراک گذاری