امروز برابر است با :1403-02-30

5 میان وعده خوشمزه برای افزایش انرژی بعد از ظهر شما

افراد بسیاری از رکود بعد از ظهر وحشت دارند. حتی اگر روز را پر انرژی شروع کنید، زمانی که نزدیک به اواسط بعد از ظهر است، ناگهان موجی از خواب آلودگی و عدم بهره وری به شما برخورد می کند. اگر فقط یک تخت دنج در نزدیکی شما هست برای استراحت!

افراد اغلب در این دوران به دلیل عوامل مختلفی مانند مصرف ناهار پر نمک و کربوهیدرات زیاد، الگوهای خواب نا منظم، تماشای بیش از حد صفحه نمایش قبل از خواب، و به خطر افتادن خواب، احساس خواب آلودگی می کنند.

بسیاری از ما این تجمل را نداریم که حالت استراحت خود را روشن کنیم و یک چرت بعد از ظهر را کامل کنیم. اما این بدان معنا نیست که شما مجبور خواهید بود هر روز احساس سستی داشته باشید.

باور کنید یا نه، می توانید این مشکل را با ایجاد یک تغییر کوچک در رژیم غذایی خود برطرف کنید ترکیب میان وعده های انرژی زا! افراد می توانند میان وعده هایی را انتخاب کنند که حاوی ترکیبی از پروتئین بدون چربی، فیبر و چربی های سالم است. مهم است که از تنقلاتی مانند نامکین، بیسکویت، نوشابه و چای یا قهوه بیش از حد خودداری کنید، زیرا این مواد می‌ توانند منجر به افزایش گلوکز و سقوط بعدی شوند.

این پنج میان وعده زیر را امتحان کنید

جوانه ها

جوانه ها منابع غنی پروتئین و فیبر هستند. پروتئین به ساخت و ترمیم بافت ها کمک می کند، در حالی که فیبر به هضم کمک می کند و احساس سیری را تقویت می کند و از سقوط انرژی جلوگیری می کند.

تخم مرغ آب پز

منبع خوبی از پروتئین و چربی های سالم است، تخم مرغ آب پز می تواند به تثبیت سطح قند خون و ثابت نگه داشتن سطح انرژی کمک کند.

میوه با آجیل

ترکیب میوه ها با آجیل ترکیبی از کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی های سالم را فراهم می کند که باعث افزایش سریع انرژی و سیری طولانی مدت می شود.

نخود پخته

نخود سرشار از پروتئین و فیبر است و آن را به یک میان وعده مغذی و سیر کننده برای دفع خستگی تبدیل می کند.

آب نارگیل

آب نارگیل ، هیدراتاسیون، الکترولیت ها و انرژی پایدار را برای مبارزه با خستگی بعد از ظهر فراهم می کند.

اطمینان حاصل کنید که جدای از مصرف این تنقلات، مصرف قند خود را کاهش دهید زیرا می تواند منجر به کاهش انرژی در هنگام پایین آمدن سطح قند خون شود. به اندازه کافی بخوابید تا روز بعد احساس انرژی کنید. آب کافی بنوشید و هیدراته بمانید تا به عملکرد کلی بدن کمک کنید. و همچنین به طور منظم ورزش کنید تا سیستم قلبی عروقی شما کارآمدتر شود و در نتیجه در طول روز پرانرژی باقی بماند.

اشتراک گذاری