امروز برابر است با :1403-02-13

خیانت همسر آیا می شود از خیانت همسر جلوگیری کرد؟

خیانت همسر آیا می شود از خیانت همسر جلوگیری کرد آیا راهکار و روش های مناسبی برای مقابله وجود دارد ؟ با ما همراه شوید عموما خیانت برای یک طرف یا هر دو طرف، تجربه‌ی دردناکی تلقی می‌شود. خیانت تنها به زوجین آسیب نمی‌رساند. کودکان به الگوی خوبی نیازمندند و در صورت رشد در خانواده‌ای که خیانت و بی‌ثباتی در آن رخ‌داده، شکل‌گیری افکار و احساسات‌شان صدمه خواهد دید.
در مواقعی که خیانت رخ می‌دهد افراد احساسات گوناگونی را تجربه می‌کنند و ممکن است دست به اقدامات عجولانه بزنند و یا خود را به خاطر فرزندان فدا کنند.
خیانت را میتوان یک احتمال دانست و میتوان گفت امکان خیانت برای هر شخصی در دنیا وجود دارد. زیرا خواستن چیزهای خوب و بیشتر بخشی از ذات انسان است. این در مورد پول، افتخار، و قطعاً عشق و رابطه جنسی نیز صادق است. به نحوی که شاید بتوان گفت همه یک شکارچی بالقوه هستند! از آنجا که ما به طور طبیعی حریص هستیم، باید مراقب و محتاط باشیم تا از رابطه خود با همسر یا شریک زندگیمان محافظت کنیم. اگر مراقب نباشیم، ممکن است در نهایت همه چیزهای مهم را که به سختی به دست آوردیم، از دست بدهیم.

چه راهکارهایی برای جلوگیری از خیانت همسر وجود دارد؟

بر عشق و محبت تأکید کنید

همسران باید عشق‌شان را به هم ثابت کنند. این اثبات می‌تواند از طریق زبان و بیان احساسات صورت بگیرد یا به صورت اعمالی خودش را نشان بدهد که گویای علاقه‌ای عمیق هستند.

وقتی کسی به این اطمینان برسد که از نظر طرف مقابل فردی جذاب، شایسته‌ی دوست داشته شدن و مورد توجه است، نیازهای عاطفی‌اش برطرف می‌شوند و کمتر احتمال دارد که برای ارضای این نیازها به دنبال شخصی خارج از ازدواج برود.

ستاره باشید

دلیل خیانت بسیاری از زوجین برآورده نشدن نیازهایشان توسط همسر است پس به همین دلیل برای رفع نیازشان متوسل به دنیای خارج از زندگی مشترک می شوند و بدین طریق این خلا را پر می کنند . توصیه می کنیم برای جلوگیری از خیانت همسر نقاط ضعف را مرتفع ساخته و در جهت رفع نیازها و خواسته های همسرتان برآیید.
حسادت و حساسیت های بیش از حد از دلایل خیانت به شمار میرود. اگر فکر می کنید شریک زندگی شما به زنان یا مردان دیگر توجه ویژه ای دارد، بدترین راه مقابله با این امر ابراز حسادت و عصبانیت است. اگر چه حسادت امری طبیعی است، اما به جای ابراز آن و بدتر کردن اوضاع، سعی کنید با استعدادها و توانایی های خود بیش از پیش به دنبال جلب نظر شریک زندگی خود باشید.

به همسرتان دلایل بیشتری بدهید تا شما را دوست داشته باشند و برایتان ارزش قائل شوند‌. عصبانیت و ناراحتی ممکن است موقتاً ترس همسرتان را بیشتر کند و او را متوقف کند. اما این یک استراتژی طولانی مدت و موثر برای پیشگیری از خیانت همسر نیست و حتی اغلب به شکل کوتاه مدت نیز جواب نمی دهد.

فراموش نکنید که شما نمی توانید با استفاده از تهدید و ترس، شریک زندگی خود را به فردی وفادار و مطمئن تبدیل کنید. بلکه شما به دلایل مثبت و قوی برای کنار هم بودن نیاز دارید و تنها در این صورت رابطه خود را از خیانت، حفظ میکنید.

از مشاوران در زمینه خیانت همسر کمک بگیرید

با بالاتر بردن کیفیت رابطه چه به صورت آموزشی و چه به صورت درمانی می‌توان از این امر جلوگیری کرد. در صورت وجود بیماری نیز می‌توان با کمک گرفتن از روان پزشکان و روانشناسان آسیب‌های خیانت را به حداقل رساند و احتمال وقوع آن را روز به روز کمتر کرد. همانطور که اختلالات روانی می‌توانند دلیل بروز خیانت باشند، از طرفی خود از پیامدهای دردناک این معضل هستند.

حضور خود را اثبات کنید

همه ما در زندگی به دنبال تامین نیازهای خود هستیم و اگر در زندگی زناشویی همسرمان نتواند نیازهای عاطفی، جسمانی و معنوی ما را به خوبی برآورده سازد ، به دنبال فرد دیگری برای رفع این نیازها می گردیم و دیگران پایه ای برای آغاز یک پیوند عاطفی می شوند بنابراین اگر در زندگی زناشویی تان شما کسی باشید که همسرتان به شما مراجعه می کند و آنقدر خوب باشید که کسی نتواند با شما برابری کند همسرتان به دلیل ویژگی های برتری که شما دارید ، نمی تواند کسی را جایگزین شما کند و به شما خیانت نمی کند.

با هم صحبت کنید و از خیانت همسر جلوگیری کنید

اگر ایرادی در زندگی مشترک می‌بینید که حس می‌کنید ممکن است شما را به سمت خیانت سوق دهد، در موردش با همسرتان صحبت کنید.

یاد بگیرید که برای پیشگیری از خیانت مشکلات را مخفی نکنید و با صحبت کردن در مورد آن‌ها و مشورت و همفکری راهی برای برطرف کردنشان پیدا کنید. تعامل و گفت‌وگو می‌تواند یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از خیانت باشد.

رابطه جنسی با کیفیت بسازید

ریشه‌ی اصلی اکثر خیانت‌ها، مسائل جنسی است و اینکه کمبود رابطه جنسی، کاهش رابطه جنسی یا یک رابطه جنسی بی‌کیفیت می‌تواند منجر به خیانت شود، غیرقابل‌انکار است.

از رابطه جنسی با همسرتان غافل نشوید و در صورتی که راغب به نزدیکی جنسی با همسرتان نیستید، علتش را جست‌وجو کنید. اگر هم حس می‌کنید که رابطه جنسی‌تان تکراری شده به فکر افزایش تنوع در آن باشید.

روش‌های جدید معاشقه را امتحان کنید و در رابطه جنسی کارهای جدید و هیجان انگیز انجام بدهید. ایجاد تنوع در فعالیت‌های جنسی احتمال خیانت را پایین می‌آورد و شاید بهترین روش پیشگیری از خیانت باشد. اگر مشکلی جدی در رابطه جنسی می‌بینید، همراه با همسرتان به یک درمانگر مراجعه کنید.

اصل تعهد را فراموش نکنید

برای اینکه به همسرمان خیانت نکنیم باید نسبت به همسرمان تعهد داشته باشیم ، صادق و وفادار بمانیم و دلایل تعهدمان نسبت به همسرمان را به خود گوشزد کنیم تا مغزمان بدون کنترل عمل نکند.

دلایل تعهد و فواید تعهد نسبت به همسر عبارتند از:کسی که همه خصوصیاتتان را می شناسد؛ کسی که با او خاطره دارید ؛ کسی که تکیه گاه شماست؛ کسی که در زمان پیری و هنگامی که زیبایی، جوانی، سلامتی و توانایی های شما از بین رفت، با شما خواهد ماند و زندگی اش را با شما به اشتراک بگذارد؛ کسی که تا پیری همراه شماست.

اشتراک گذاری