امروز برابر است با :1403-02-05
مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده چالش خانم ها

مجله چرخونکی : اگر به طور مرتب موهای خود را رنگ می‌کنید، به احتمال زیاد موهایتان خشک و شکننده شده است. مواد شیمیایی رنگ‌ موها، رطوبت مو را از بین می‌برند. در نتیجه، تار موها ضعیف می‌شوند.

رنگ‌کردن مو یعنی تماس مستقیم مواد شیمیایی با موها و کف سر؛ بنابراین بعد از رنگ‌کردن مو باید بیش از گذشته مراقب موهایتان باشید تا ریزش مو و سایر آسیب‌های ناشی از رنگ‌کردن را کاهش دهید.

شاید قصد دارید از رنگ موی موقت و اسپری رنگ مو اسـتفاده کنید یا دوست داریـد یـک رنگ مو و هایلایت زیبا داشته باشید؛ فرقی ندارد کـه گـران‌ترین و پر طرفدارترین رنگ مو موجود در بازار را تهیه کنید یا به سراغ یک رنگ موی معمولی بروید؛ در هر صورت، مراقبت صحیح از موها بعد از رنگ‌کردن، شرط اساسی سالم و زیبا بودن موها و درخشندگی و ماندگاری بیشتر رنگ مو است.

برای مراقبت از موهای رنگ شده این کارها را انجام دهید

موهایتان را کمتر بشویید

هرچه بیشتر موهایتان را بشویید، رنگ موی شما کمرنگ‌تر می‌شود و درخشندگی خود را از دست می‌دهد. شستن زیاد مو به خشکی مو نیز دامن می‌زند. پس بهتر است فاصله زمانی استحمام و شست‌وشوی موها را بیشتر کنید. با این تغییر رویه، در زمان نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. بهتر است دو تا سه بار در هفته موهایتان را بشویید. روزهایی که موهایتان را نمی‌شویید، برای زدودن چربی موها از شامپوی خشک استفاده کنید.

موهایتان را تغذیه کنید

آیا موهای زیبای خرمایی ‏تان که به تازگی رنگ کرده‏ اید، آسیب دیده ‏اند؟ رنگ کردن می تواند به لایه چربی محافظ مو صدمه بزند، پس هر هفته با کمک یک ماسک موی غنی شده، موهایتان را تغذیه کنید تا ظاهری زیبا داشته باشند.

آماده سازی مو

اگر می خواهید بعد از رنگ مو هاسالم بماند باید قبل از رنگ کردن آماده سازی را شروع کنید ابتدااز مغذی بودن و رطوبت مو مطمئن شوید همچنین حداقل دو ماه قبل از رنگ ماسک مو و روغن های مو البته از نوع روغن های طبیعی استفاده کنید.

به طور منظم موها را کوتاه کرده و تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید ؛ اگر نیاز به دکلره دارید تارنگ مورد دلخواه بدست آید قبل از دکلره به موها روغن نارگیل بزنید این کارها آسیب مو را به حداقل میرساند.

رنگ موهای خود را تثبیت کنیم؟

رنگ کردن مو، علاوه بر هزینه‌های سنگین، نیازمند صرف چندین ساعت وقت در آرایشگاه است. پس چرا با چند بی دقتی کوچک، تمام آن زحمات را به باد بدهید.

روش‌های زیادی وجود دارند که به کمک آنها می‌توانید، ظاهر و رنگ جدید موهای خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنید .
زمان استحمام، به نرم کننده خود رنگ مو اضافه کنید.

اگر برای موهای خود یکی از رنگ های فانتزی روشن نظیر صورتی، ارغوانی یا حتی آبی را انتخاب کرده اید، هنگام شستن موها کمی از رنگ مو را با نرم کننده موی خود ترکیب کنید. این کار باعث می شود که هر بار که موهای خود را می شویید، مویتان رنگ ملایمی بگیرد و تا زمان رشد مجدد ریشه موها، ظاهری زیبا داشته باشد.

از اسپری محافظ حرارتی استفاده کنید

حرارت موجب از بین رفتن رنگ مو و رطوبت آن می شود و به مو آسیب جدی می رساند. برای این منظور در هنگام استفاده از اتو مو، پیش از سشوار کشیدن یا مرتب کردن موهای خود از یک اسپری محافظ حرارتی استفاده کنید.

اسپری های محافظ حرارتی کمک می کند تا رطوبت بخش درونی مو کمتر از بین برود اما بخش بیرونی مو صاف و نرم شود. علاوه بر آن این محصولات از موها در برابر رطوبت ایجاد شده بعد از کشیدن سشوار و اتو مو محافظت می کنند و در مجموع به ماندگاری طولانی تر رنگ موی شما کمک می کنند.

ماسک مو

استفاده از ماسک مو تأثیر چشمگیری بر افزایش شادابی موها دارد. هفته‌ای دو بار و هربار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از یک ماسک موی مناسب روی موهایتان استفاده کنید. استفاده از ماسک سبب درخشش و سلامت مو می‌شود.

ماسک با رطوبت‌رسانی به مو، آسیب‌های واردشده به مو را برطرف می‌کند. همچنین استفاده مرتب از ماسک مو ماندگاریِ رنگ روی مو را بیشتر می‌کند. استفاده مکرر از مواد حالت‌دهنده مثل تافت و موس مو موجب شکنندگی مو می‌شود؛ ماسک مو آسیب ناشی از این مواد را نیز کاهش می‌دهد.

ماسک روی هر نوع مویی معجزه می‌کند. اگر دکلره و مواد شیمیایی قوی برای رنگ‌کردن موهایتان استفاده کرده‌اید، به استفاده از ماسک اکتفا نکنید و به سراغ راهکارهای مؤثرتر بروید؛ برای مثال، کراتینه کردن صحیح موها به تقویت مو و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده مو کمک کند.

از کم رنگ شدن موهایتان دوری کنید

نور خورشید می ‏تواند به مو های شما و به ویژه به رنگ دانه‏ های آن آسیب بزند و باعث رنگ پریدگی مو های شما شود. این امر زمانی که شما به رنگ ایده آل خود رسیده اید بسیار ناراحت کننده خواهد بود. برای محافظت از درخشندگی رنگ موی خود از یک کلاه استفاده کنید.

کم کردن شست وشو

وقتی موهایتان را 3 یا 4 بار در هفته می شویید رنگ مو تدریجی تغییر می کند بنابراین برای اینکه رنگ مو و چربی سر ثابت شود شستشوی مو را بین 2 تا 3 بار در هفته کاهش دهید.

اشتراک گذاری