امروز برابر است با :1403-02-09

آیا خوردن گردو در صبح حافظه را بهبود می بخشد؟

گردو برای تقویت سلامت مغز مفید است. آنها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. با این حال، آیا مصرف هر روز صبح با معده خالی به تقویت حافظه و حتی عملکرد مغز کمک می کند؟ گردو در واقع به مغز و حافظه شما کمک می کند. «روز خود را با تقویت گردو شروع کنید! با این روند صبحگاهی به مغز خود سوخت دهید، تمرکز خود را تیز کنید و قدرت حافظه را تقویت کنید.

ارتباط بین گردو و عملکرد مغز چیست؟

در مطالعات انجام شده بر روی انسان، مصرف گردو باعث بهبود شناخت، حافظه، توجه و تمرکز می شود. گردو همچنین خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد و مصرف گردو سرعت پیشرفت از اختلال شناختی خفیف به زوال عقل را کاهش می دهد. مصرف گردو برای بهبود خلق و خو و کاهش خطر افسردگی شناخته شده است. مقدار صحیح آن 5 تا 8 عدد گردو در روز در نظر گرفته می شود.

برای جذب بهتر باید گردویی را که یک شب در آب خیس کرده اند مصرف کرد. اما اگر مصرف گردوی خیس خورده را در عصرها ترجیح دهید، قابل قبول است. اگر چه گردوی بو داده خوشمزه است، اما محتوای مواد مغذی آن کمتر است.

چه چیزی را باید در نظر داشت؟

اگر با معده خالی گردو را بخورید، فواید شناختی احتمالی گردو را می توان به حداکثر رساند.

گردو فواید زیادی برای سلامتی دارد، مهم است که آن را در حد اعتدال مصرف کنید زیرا کالری بالایی دارد و همچنین چربی دارد و مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث افزایش وزن شود.

برای بهترین نتیجه، گردوهای مرغوب را انتخاب کنید. برای کاهش قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و آفت کش ها، به خرید گردو ارگانیک فکر کنید.

اگر چه گردو می تواند یک مکمل سالم برای رژیم غذایی غنی از سایر مواد مغذی باشد، اما این ممکن است برای بهبود حافظه و عملکرد مغز کافی نباشد. خوردن طیف وسیعی از مواد غذایی سرشار از مواد مغذی برای حفظ سلامت عمومی ضروری است.

اشتراک گذاری