امروز برابر است با :1403-02-01

طراحی داخلی رستوران مدرن و سنتی + نکات

طراحی داخلی رستوران, توجه کردن به اصولی که مختص چنین معماری می باشد، بسیار مهم است. قرار گرفتن فرم، بافت و رنگ هر کدام از عناصر در ساره منطقی خود در طراحی داخلی، یکی از موارد مهم این قواعد و اصول می باشد.

طراحی داخلی رستوران صرفا طراحی نما یا دکوراسیون داخلی نیست، تمام آنچه کارفرمایان و صاحبان رستوران ها از طراحان داخلی انتظار دارند شکل دهی و مدیریت تجربه مثبت و خوب مشتریان است و لذا تعریف اهمیت و نقش طراحی داخلی در جلب رضایت مشتریان نیز بیش از هر کس بر عهده طراحان داخلی است.

طراحی داخلی رستوران سنتی

طراحی و دیزاین داخل رستوران‌ سنتی سبک ایرانی دارای ویژگی‌هایی است که بسیار ارزش بالایی دارد و با دیگر سبک‌ها بسیار متفاوت است. در طراحی رستوران ویژگی‌هایی همچون طراحی مناسب، فرم درست پوشش، محاسبات دقیق، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، سقف‌های بلند، ستون‌های بلند و بالاخره تزیین‌های بسیار ساده اما خاص که فقط مختص طراحی ایرانی‌ها است مورد توجه قرار میگیرد. قرار گرفتن فرم، بافت و رنگ هر کدام از عناصر در ساره منطقی خود در طراحی داخلی، یکی از موارد مهم این قواعد و اصول می باشد.

طراحی رستوران‌ مدرن

یکی از مهم‌ترین نقاط مهم در طراحی رستوران، طراحی خارجی و به اصلاح بیرونی آن است. تابلوی رستوران مهم‌ترین عامل در نمای خارجی محسوب می‌شود، از همین جهت نورپردازی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های طراحی خارجی جهت کسب رضایت مشتری است. شیک بودن نمای خارجی در طراحی رستوران باعث می‌شود تا بیشتر افراد و مردم نمای داخلی رستوران را فضایی شیک و لوکس تلقی کنند از همین رو مشتریهای رستوران نیز بیشتر خواهد بود.

نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون رستوران را بدانید

نورپردازی

در طراحی داخلی مدرن، از نورپردازی ملایم استفاده می شود. معمولاً این نورپردازی را با سبک دکوراسیون، مکان منو و رنگ غذا هماهنگ می کنند. یکی از مواردی که در طراحی داخلی رستوران مدرن حتماً باید رعایت شود، استفاده از آثار هنری می باشد. این امر باعث جذب مشتری به رستوران شما شده و همچنین حس دل‌نشینی را برای اشخاص ایجاد می کند.

رنگ

طبق نظر اکثر روانشناسان ، رنگ تاثیر زیادی بر رو حیات و مغز انسان می گذارد. همچنین رابطه قابل ملاحظه ای بین رنگ و متقاعد کردن انسان وجود دارد. موضوع رنگ این روز ها به پر طرفدار ترین مباحث در حوزه مارکتینگ مبدل شده است. همانطور که ذکر شد رنگ ها تاثیرات فراوانی بر مغز می گذارند. به طور کلی رنگ ها نگرش انسان را به محیط تغییز می دهند و این موضوعی است که حتما باید به آن توجه کرد.

دکور

برای طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران خود می توانید آزادانه عمل کنید اما باید توجه داشته باشید که استفاده زیاد از شیشه های مدرن ، رنگ های خنثی و سرد ، فلز و نور پردازی زیاد کمتر حس گرسنگی را در مشتری القا خواهد کرد. این نوع سبک با اینکه برای جوانان مناسب و جذاب می باشد ، اما این نکته وجود دارد که اغلب آنان پول کافی برای خرج کردن در چنین محیطی را ندارند. همچنین اگر رستورانی جدید در نزدیکی رستوران شما افتتاح شود ، به سراغ آن خواهند رفت و رستوران شما را فراموش می کنند.

میزهای رستوران

میز های رستوران باید بدون لبه باشد، شکل این میزها مربع مستطیل یا گرد است، برای برگزاری میهمانی ها و جشن ها معمولاً از میزهای استفاده می شود که به هم وصل و جدا می شوند. شکل این میزها نیز مربع مستطیل می باشد، جدا شدن این میزها از یکدیگر از آن جهت ضروری است که به آسانی حمل و نقل شوند تا بتوان آنها را از درب ها خارج یا داخل کرد. میزهای که برای رستوران انتخاب می شود دو نفره، چهار نفره، شش نفره و هشت نفره می باشد.

آثار هنری

در طراحی رستوران مدرن و کافی‌شاپ از آثار هنری غافل نشوید زیرا آثار هنری در جلب ‌توجه و انتخاب رستوران برای مشتری تأثیر به سزایی می‌گذارد. با طراحی پنجره‌هایی که فضای زیبای دریا و جنگل و طبیعت را نشان می‌دهد فضایی دلنشین تر و صمیم تر ایجاد کنید.

دکوراسیون آشپزخانه در رستوران

البته، احتمالاً بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در طراحی یک رستوران جدید طرح آشپزخانهاست. آشپزخانه ها امروزه به دنبال تجهیزات جدید و گران‌قیمت هستند که ممکن است کیفیت خدمات رستوران و کمیت مشتری ها را افزایش دهد طرح آشپزخانه باید به غذا اجازه دهد تا به طور یکپارچه از آشپزخانه به اتاق ناهار خوری حرکت کند. اگر یک چیدمان آشپزخانه داشته باشید که عملکرد شما را کاهش دهد، در حال از دست دادن کسب‌ و کار هستید.

اشتراک گذاری