امروز برابر است با :1403-02-08
طراحی داخلی اتاق خواب مستر

چطور طراحی داخلی اتاق خواب مستر لاکچری داشته باشیم؟

مجله چرخونکی : اتاق خواب مستر بزرگ ترین اتاق خواب خانه است که اصولاً دارای حمام و سرویس بهداشتی می باشد. فضای این اتاق نسبت به سایر اتاق ها بزرگ تر بوده و خصوصیات ویژه ای دارد که آن را از سایر اتاق ها متمایز می کند.

برای طراحی اتاق خواب مستر بعد فضا باید در نظر گرفته شود. یعنی بیشترین فضای ممکن منزل به اتاق اختصاص داده شود. این فضا باید به قدری باشد که یک تخت دو نفره به راحتی در آن جای گیرد. علاوه بر تخت دونفره، این محدوده باید جای کافی برای یک میز آرایش، چندین کمد و دو میز پاتختی را نیز داشته باشد.

نکاتی که برای طراحی اتاق خواب مستر بایستی بدانید

ایجاد مکان نشیمن

اتاق خواب نباید صرفاً محیطی برای خواب در نظر گرفته شود بلکه می تواند مکانی برای گذراندن وقت آزاد نیز باشد. ساده ترین روش برای اجرای این هدف اضافه نمودن یک مکان نشیمن است. البته باید به این نکته دقت کنید که فضای نشیمن اتاق شما چه کاربردی دارد. اگر می خواهید به مطالعه کتاب بپردازید یک صندلی دسته دار راحت در کنار قفسه کتاب قرار دهید و اگر می خواهید استراحت کنید یک صندلی راحت و دوست داشتنی در این محل بگذارید.

نورپردازی در فضای اتاق خواب مستر

برای نورپردازی در اتاق خواب مستر دقت کنید نور فضا نباید خیلی زیاد و یا خیلی کم باشد. برای پر آرامش کردن فضا از نور طبیعی که در قالب پنجره ها و نورگیر های بزگ است استفاده کنید. نورپردازی سقفی و یا استفاده از نورهای مخفی برای دیوارها و سقف برای دکوراسیون اتاق خواب مستر انتخاب عاقلانه ای است. همچنین استفاده از نورهای مخفی برای دیوار پشت تخت خواب نیز ایده ای خلاقانه و جذاب است.

از پارتیشن هم می توانید استفاده کنید

در برخی از دکوراسیون اتاق خواب های مستر امروزی از یک پارتیشن استفاده شده که در ابتدای فضای اتاق قرار گرفته و تخت خواب در پشت آن پنهان شده است. این ایده برای مواقعی کاربردی است که شما فضای زیادی برای طراحی اتاق مستر دارید و در نتیجه دچار سردرگمی هستید و نمی دانید تخت خواب را به کجا تکیه دهید. وجود چنین پارتیشنی مشکل شما را تا حد زیادی حل می کند.

این پارتیشن دید مستقیم به فضای داخلی اتاق خواب مستر را محدود می سازد و شما می توانید فضای مجاور آن را به طراحی کمد اختصاص دهید. از فضای بالای تخت نیز می توانید برای طراحی یک دکور زیبا استفاده کنید. توجه داشته باشید که نورپردازی این محدوده جلوه به کار رفته در دکوراسیون اتاق خواب را بیشتر و جذاب تر خواهد کرد.

تخت خواب مناسب

یکی از المان های مهم و اساسی در طراحی اتاق خواب، انتخاب تخت خواب مناسب می باشد. تخت خوابی که به این منظور مورد استفاده قرار می دهید نه تنها باید از ظاهر مناسبی برخوردار باشد، بلکه میزان راحتی و کاربردی بودن آن نیز باید در نظر گرفته شود.

طراحی دیوار غالب

یکی از تاثیرگذار ترین ایده هایی که می توان در طراحی اتاق خواب مورد استفاده قرار داد، طراحی یک دیوار غالب می باشد. استفاده از یک کاغذ دیواری که در آن از انواع طرح های هندسی استفاده شده است، می تواند ایده خوبی باشد.

در کنار استفاده از یک کاغذ دیواری با این ویژگی، می توان از یک فرش مناسب نیز استفاده کرده و به فضای اتاق خواب عمق بخشید. استفاده از تکنیک های رنگ آمیزی منحصر بفرد نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

مطالعه در تخت

یک اتاق‌ خواب مستر با اندازه متوسط نیز اگر با جزئیات مناسبی همراه شود می تواند کاملا لوکس باشد. کتابخانه ها و قفسه های توکار انتخاب هایی عالی برای نگهداری کتاب های محبوب‌ شما در جایی در دسترس تان هستند. چراغ های دیواری نیز نوری مناسب برای مطالعه در تخت ایجاد می کنند و با وجود آن ها دیگر نیازی به داشتن چراغ مطالعه کنار تخت نیست.

ایده های لوکس

اگر به دنبال اجرای ایده های لوکس برای طراحی اتاق خواب مستر هستید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ های متالیک مانند رنگ طلایی می باشد. استفاده از پارچه های فاخر در هنگام انتخاب پرده و رو تختی نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

فضا برای پوشیدن لباس

اگر نیاز به یک کمد لباس بزرگ، با اتاق پرو و آینه تمام قد و نیمکتی برای نشستن و پوشیدن کفش دارید، یک اتاق خواب مستر بزرگ برای شما ایده آل است. دلیل بوجود آمدن این اتاق‌خواب ها از ابتدا همین بوده است. پس اگر یک عاشق لباس هستید و بودجه کافی نیز در اختیار دارید، یک اتاق‌خواب بزرگ می تواند بهترین پاسخ برای نیاز شما باشد.

مدرن و آنتیک

بسیاری از افراد در طراحی اتاق خواب مستر، از سبک های امروزی یا سنتی استفاده می کنند. اما به یاد داشته باشید که می توان از تلفیق این دو سبک در طراحی اتاق خواب نیز استفاده کرد.به همین منظور این امکان برای شما وجود دارد که از المان های مختلف به سبک مدرن و آنتیک در کنار یکدیگر استفاده نمایید. استفاده از این روش باعث گرما بخشیدن به اتاق خواب نیز خواهد شد. استفاده از این روش به شما اجازه می دهد جنبه های شخصیتی خود را در طراحی اتاق خواب مستر القا کنید.

سرویس بهداشتی در اتاق خواب مستر

از دیگر الزامات یک اتاق خواب مستر که جز ویژگی‌هایی است که به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت، اختصاص دادن یک فضای مناسب و شیک برای سرویس بهداشتی در داخل اتاق است. سرویسی که از تهویه خوب و قوی، اصول معماری صحیح و استاندارد و همچنین از طراحی مدرن‌تری برخوردار است.

ویژگی دیگری که می‌توان ادعا کرد بدون آن یک اتاق را دیگر به هیچ عنوان نمی‌توان یک اتاق خواب مستر دانست دارا بودن سرویس حمام مجزایش است. در واقع در اختیار داشتن یک سرویس حمام شخصی اعم از دوش ایستاده یا وان‌های فانتزی حمام یکی از آپشن‌هایی است که بر اهمیت و میزان دلچسب بودن در اختیار داشتن یک مستر روم می‌افزاید. تقریباً می‌شود ادعا کرد هیچ اتاق خواب مستری بدون دارا بودن سرویس حمام شخصی معنایی ندارد.

اشتراک گذاری