امروز برابر است با :1403-02-06
دسته گل عروس

دسته گل عروس + نکات کلیدی در هنگام انتخاب دسته گل عروس

مجله چرخونکی : یکی از مهمترین اکسسوری های عروس که روز عروسی حسابی به چشم می آید دسته گل عروس است، دسته گل زیبایی لباس عروس را دوبرابر میکند و باید در انتخاب آن حسابی سلیقه و حساسیت به خرج داد.انتخاب گل برای دسته گل عروسی، یکی از مهم ترین انتخاب های گل، در زندگی است. همه در این روز خاص به این گلها توجه می کنند، و در ضمن در عکس های عروسی، ماندگار خواهند شد.

گل های عروسی یکی از برجسته ترین عناصر روز عروسی هستند. از ویژگی های خاص آنها می توان به زیبایی، عطر و حتی رنگ های زیبای آنها اشاره کرد. خوشبختانه گل ها انواع مختلفی دارند که می توان از آنها برای دسته گل عروس، تزئین تالار عروسی و …استفاده کرد.

انواع مدل دسته گل عروس

دسته گل های بازویی

این دسته گل ها معمولا دسته گل هایی هستند که ساقه بلندی دارند و هنگامی که آنها را در لباس عروس در دست میگیرید، تا آرنج شما را می پوشانند. این سبک دسته گل عروس بیشتر حالت کلاسیک و قدیمی دارد.

دسته‌گل حلقه‌ای یا مچی

در این مدل چند شاخ گل به هم تابیده می‌شوند و با یک تزیین ساده و کوچک و زیباروی مچ دست قرار می‌گیرد. این مدل از دسته‌گل بیشتر در مراسم نامزدی کاربرد دارد.

رنگین کمان

این دسته گل معمولا به شکل گرد است و با انواع گل و رنگ های مختلف می توان آن را به وجود آورد . هر ردیف این دسته گل از یک نوع گل چیده می شود . مثلا ردیف اول گل رز سفید ، ردیف دوم گل عروس ، ردیف سوم گل ارکیده و … که به صورت گرد چیده می شوند.

هلالی

این دسته گل کاملا شبیه هلال ماه است . بدین صورت که جای دست گرفتن دسته گل دقیقا وسط آن (بین دو سر هلال ) قرار دارد و دو طرف انتهایی دسته گل حالت معلق دارد و از این لحاظ شبیه به دسته گل های آبشاری است . این دسته گل هنوز بین مردم ایران جا نیفتاده است و از لحاظ ساختاری ظریف در آوردن این دسته گل کار دشواری است.

دسته گل آبشاری

دسته گل عروس مدل آبشاری، یکی از سنتی ترین مدل های دسته گل عروس است. دسته گل آبشاری، ظاهری ظریف و در عین حال پیچیده دارد. به گونه ای طراحی شده که گلها با شیبی آرام و زیبا از دست عروس خارج می شوند.

انواع گل مناسب دسته گل عروس

گل صد تومانی (پائونیا)

ایده آل برای عروسی در بهار یا تابستان. این گل شاداب و با شکوه و معطر نگاهی عاشقانه را فراهم می کند. گل صدتومانی با گلبرگ های ظریف بزرگ ترکیب زیبایی با گلهای کرم رنگارنگ و اکالیپتوس به وجود می آورد. همچنین گل های درشت صد تومانی و رز دسته گلی فراموش نشدنی و فوق العاده را بوجود می آورند. زمینه سفید لباس عروس نشان دهنده زیبایی این دسته گل است.

گل رز

گل رز قرمز کلاسیک برای دسته گل عروس، نماد عشق و پاکی است. اگرچه ممکن است گل رز خیلی متداول باشد، اما راه های زیادی برای ترکیب آنها با گلهای دیگر و ساختن دسته گل های منحصر به فرد وجود دارد. از این گل برای ابراز احساسات و عشق استفاده می شود و در بین گل های تاثیرگذار در احساسات عاشقانه، تقریبا میتوان رتبه اول را به گل رز داد.

گل ادریسی

گل ادریسی گلی پر حجم است بنابراین می توانید از یک یا دو قسمت آن به عنوان بخشی از دسته گل عروس خود استفاده کنید و یا فقط از آن برای بخش مرکزی دسته گل استفاده کنید. شکل آنها شبیه ضربان قلب است و نماد استقامت و احساسات نمادین هستند. گل ادریسی به رنگ صورتی کم رنگ یا سفید زنانگی و ظرافت را القا می کند. بنابراین جزء یکی از پرطرفدارترین گل های عروسی شناخته می شود.

گل گاردنیا

گاردنیا گلی بومی جنوب آسیا و ژاپن است که نماد ظرافت و زیبایی است. این گلها برای عروسی با تم جنوبی یا عروسی در تابستان مناسب هستند. گاردنیا هیچ ساقه ای ندارند، بنابراین به نظر می رسد در یک کاسه آب با شمع زیبا به نظر می آید، پس برای ایجاد ظرافت و زنانگی می توانید روی موهای خود و یا حتی روی میز شام از آن استفاده کنید.

گل شیپوری

گل شیپوری شیک و مدرن است که با شکل شیپوری و ساقه های بلند یک زیبایی جسورانه و خیره کننده را در روز عروسی شما ایجاد می کند. می توانید برای ایجاد زیبایی بیشتر چند تا از گلها را در یک گلدان بلند قرار دهید. ترکیب آنها با گلهای کرم رنگ در یک عروسی تابستانی زیبا به نظر می رسد، هم چنین رنگ بنفش تیره آن برای دکوراسیون تالار عروسی هنری و مدرن، عالی است.

گل مینا

یکی از شناخته شده ترین گل ها در مراسم عروسی، گل مینا است که در تمام فصول سال موجود است. هم خانواده آن، گل ژربرا یک انتخاب عالی برای درخشش و ایجاد احساس شادی در مهمانی ها و مراسم عروسی است. رنگ های سفید و زرد آن در ترکیب با گل مینا بسیار متداول هستند، اما با هر ترکیبی هم زیبا به نظر می رسند.

گل ساکولنت

گل ساکولنت در طول سال موجود و مرسوم است و در تمام اشکال ظاهر می شود. می توانید آنها را در دسته گل عروس، در تزئین تالار عروسی و یا روی میزها در داخل گلدان و یا به هر صورت دیگری با سایر گل ها استفاده کنید. ساکولنت مقاوم در برابر حرارت، آسان برای نگهداری و با دوام است، به طوری که در عروسی در فضای باز روستایی عالی عمل می کند.

گل میخک

میخک صد پر در حال حاضر یک انتخاب محبوب برای مراسم عروسی است و یک گل پرکننده محسوب می شود. داشتن گلبرگ های تزئینی و طیف وسیعی از رنگ های متنوع باعث شده است که هر طور که دوست دارید و در هر جا که بخواهید، بتوانید از آنها استفاده کنید.

ارکیده

این گل زیبا و عجیب و غریب می تواند یک عالم رمز و راز را به عروسی شما اضافه کند. آنها نماد زیبایی و شفافیت هستند و یک مد خیره کننده را ایجاد می کنند. گل ارکیده برای عروسی های مناطق گرمسیری یا ساحلی به عنوان یک بخش کانونی پرطرفدار در دسته گل عروسی و یکی از پرطرفدارترین گل های عروسی محسوب می شود.

کوکب

مانند گل صد تومانی یا گل ادریس، گل کوکب به روز عروسی شما جذابیت و دلفریبی را هدیه می دهد. گلبرگ های گرد آنها در هر دسته گل عروس بسیار اعجاب انگیز است. سعی کنید آنها را با دسته ای از گیاهان سبز ست کنید. شکوفه های گل کوکب در طیف وسیعی از رنگها دیده می شوند و در تابستان محبوبیت بیشتری دارند.

لاله

گل لاله بومی اوراسیا و شمال آفریقا است. لاله متعلق به خانواده سوسن است و با گلبرگ های کشیده شکل یکی از شناخته شده ترین انواع گل هاست که فصل اصلی رویش آنها بهار است. لاله دارای رنگ های متنوعی است که با گل صد تومانی به زیبایی هماهنگ می شود.

نکات لازم در انتخاب دسته گل عروس

هم قد و قواره تان باشد

دسته گل شما نباید همه دست و انگشت های شما را بپوشاند. عروس خانم های که ریز نقش هستند بهتر است دسته گل های را انتخاب کنند که جمع و جورترند و در قد و قواره شان می باشد اما برای عروس خانم های بلند قد دسته گل های بزرگ تری توصیه می شود. در عکاسی و فیلم برداری باید ساعت ، حلقه تان دیده شود.

گل های تازه

گل‌های خوشرنگ و تر و تازه که برگ‌های پلاسیده ندارند برای سبد گلی که قرار است شما را به سمت سرنوشت ببرد، بهترین انتخاب هستند. اگر در بین گل‌هایی که برای سبد گل تان در نظر گرفته اید نشانه‌ای از پژمردگی وجود دارد بهتر است یا انتخاب تان را عوض کنید یا گل فروشی تان را.

به رنگ فصل هم فکر کنید

اگر شما ترکیب رنگ دسته‌گل‌تان را هماهنگ با فصل سال انتخاب کنید، در آن معرکه می‌شوید. دسته‌گل‌های کهربایی، نارنجی و قرمز با فصل پاییز هماهنگی دارند ولی دسته‌گل‌های نقره‌ای، سفید و طلایی برای فصل زمستان مناسب‌اند. اگر قرار‌است برای فصل بهار جشن ازدواج‌تان را برگزار كنید.سراغ دسته‌گل‌های صورتی، آبی و سبز بروید. دسته‌گل‌هایی به رنگ مرکبات هم برای عروسی تابستانی شما عالی خواهند بود.

منحصر بفرد باشید

نباید در انتخاب دسته گل عروس خیلی عجله کنید و باید در انتخاب آن خیلی دقت کنید. برای انتخاب دسته گل عروس باید خلاقیت داشته باشید و یک دسته گل منحصر بفرد و خیلی خاص انتخاب کنید. برای اینکار بهتر است از گل فروش کمک بگیرید زیرا او کارش همین است و می تواند به بهترین شکل ممکن به شما کمک کند تا دسته گلی خاص انتخاب کنید.

اشتراک گذاری