امروز برابر است با :1403-02-16

تکنیک های ضروری برای داشتن ناخن های سالم و زیبا

در حالی که به خود یاد آوری می کنیم که قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به پوست ما آسیب برساند، اما فراموش می کنیم که قسمت های دیگری از بدن وجود دارند که به توجه یکسانی نیاز دارند. اگر بدون حفاظت و اقدامات پیشگیرانه کافی در خارج از منزل در معرض گرمای شدید قرار بگیرید، می تواند صدمات قابل توجهی به شما وارد کند.

ناخن های ما ممکن است برای ما بی اهمیت به نظر برسد. مسلماً، آنها مستقیماً مسئول بقای ما نیستند، اما چندین کارکرد مهم را انجام می دهند که به راحتی و رفاه ما کمک می کند. ناخن ها به عنوان شاخص مکانیسم داخلی ما عمل می کنند. آنها به ما می گویند زمانی که چیزی کاملاً درست نیست و از طریق تغییر بافت، قدرت و رنگ به توجه ما نیاز دارد. آنها همچنین از پوست حساس نوک انگشتان و پاها محافظت می کنند و همچنین به ما کمک می کنند تا کارهای روزانه را به راحتی انجام دهیم.

جادوی هیدراتاسیون

در گرمای بهار و تابستان، هیدراته نگه داشتن بدن می تواند به عملکرد بهتر آن کمک کند. ناخن های خود را با استفاده از لوسیون یا روغن مرطوب کننده به طور مرتب روی ناخن ها و کوتیکول های خود هیدراته نگه دارید. در صورت کم آبی ناخن های شما ممکن است ضعیف شوند.

منطقه کوتیکول را به طور منظم با کرم های مغذی یا روغن های طبیعی مانند روغن کرچک آبرسانی کنید تا هیدراتاسیون و رشد ناخن ها را تقویت کنید. برای حفظ استحکام ناخن‌ ها، حتماً آب زیادی بنوشید و میوه‌ ها و سبزیجات غنی از آب مصرف کنید.

خشکی را رها کنید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آب، به ویژه از استخرهای شنا، می تواند ناخن ها را ضعیف کرده و آنها را مستعد شکستن کند. پس از شنا یا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب، حتما ناخن های خود را کاملا خشک کنید تا از نرم و شکننده شدن ناخن ها جلوگیری کنید.

علاوه بر این، خشک نگه داشتن ناخن ها می تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند. برای اینکه ناخن های خود را در بهترین حالت نگه دارید، تمیز، خشک و مرتب نگه داشتن آنها ضروری است.در مواقعی که احتمال”تماس طولانی مدت با آب از جمله شستن ظروف و سایر کارهای خانه وجود دارد، باید از دستکش استفاده کرد.

اشعه های مضر را مسدود کنید

محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید ضروری است. در حالی که ما سرمایه گذاری قابل توجهی روی کرم ضد آفتاب می کنیم و آن را سخاوتمندانه روی پوست خود می زنیم، فراموش می کنیم که ناخن های ما نیز می توانند در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های مضر فرابنفش آسیب ببینند.

استفاده از لاکی که حاوی محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است یا استفاده از یک پوشش شفاف با SPF برای محافظت از ناخن‌ هایتان در برابر نور خورشید را در نظر بگیرید. علاوه بر این، پوشیدن دستکش در هنگام باغبانی یا انجام سایر فعالیت‌های خارج از منزل می‌تواند به محافظت از ناخن‌ های شما در برابر آسیب‌ های خورشید کمک کند.

کیت ناخن خود را ارتقا دهید

از ابزارهای مانیکور و پدیکور استریل شده استفاده کنند زیرا این کار می تواند به جلوگیری از آسیب دیدن ناخن ها کمک کند. هنگام مراقبت از ناخن های خود از ابزار و تکنیک های مناسب استفاده کنید. از استفاده از ابزارهای فلزی برای عقب راندن کوتیکول ها خودداری کنید، زیرا می توانند باعث آسیب و افزایش خطر عفونت شوند.

به جای ابزارهای فلزی، هل دهنده های چوبی یا لاستیکی کوتیکول را به همراه ناخن گیر یا سوهان تمیز و تیز بخرید تا از شکافتن یا کنده شدن ناخن های شما جلوگیری کند.

تقویت بیوتین

بیوتین برای کمک به تولید کراتین شناخته شده است. کراتین پروتئینی است که یک جزء ضروری برای حفظ سلامت ناخن، مو و پوست را تشکیل می دهد. مصرف مکمل های بیوتین می تواند به جلوگیری از شکستگی و تقویت ناخن ها کمک کند.

اشتراک گذاری