امروز برابر است با :1403-05-06
معلم خصوصی شیمی کنکور کی خوبه ؟

معلم خصوصی شیمی کنکور کی خوبه؟

درس شیمی از آن درست دروسی است که هم در المپیاد و هم در کنکور ضریب بالایی دارد و برای دانش آموزان بسیار رتبه آور است. اما در کنار همه این مسائل این درس چالش‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد؛ به همین خاطر است که والدینی که قصد دارند، فرزندشان در کنکور یا در المپیاد رتبه عالی کسب کند به دنبال معلم خصوصی برای فرزند خود هستند و اما معلم خصوصی شیمی کنکور کی خوبه ؟ برای پاسخ به این سوال لازم است که چندین معیار و ملاک را خانواده‌ها در نظر داشته باشند در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

ملاک های انتخاب معلم خصوصی شیمی

چندین معیار و ملاک اساسی برای انتخاب معلم خصوصی شیمی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها بهترین معلم خصوصی شیمی را انتخاب می‌کنید. در صورت نیاز می‌توانید از وب سایت کانون فرهنگی آموزشی قلم چی که اطلاعاتی در مورد نحوه انتخاب معلم خصوصی شیمی کنکور، لیستی از معلمان خصوصی مجرب و نکاتی برای تدریس موثر شیمی ارائه می دهد، کمک بگیرید. این معیارها و ملاک‌ها به ترتیب عبارت است از:

  1. سابقه و تخصص
  2. مهارت‌های آموزشی
  3. ویژگی‌های شخصیتی
  4. نظرات و رضایت دانش آموزان
  5. هزینه

سابقه و تخصص

این که معلم خصوصی که انتخاب کرده‌اید در چه زمینه‌هایی دارای تخصص است بسیار مهم است و والدین باید به این موارد توجه داشته باشند. ممکن است برخی از معلمان خصوصی تنها در زمینه المپیاد و برخی دیگر تنها در زمینه شیمی کنکور تدریس خصوصی انجام دهند. حتی در این میان ممکن است برخی از معلمان خصوصی شیمی، تالیف کتاب و جزوه داشته باشند که همه این موارد یک نکته مثبت است. هر چقدر سابقه تدریس معلم خصوصی شیمی بیشتر باشد قطعا فن بیان و مهارت بیشتری در زمینه تدریس و انتقال مفاهیم دارد.   انجمن شیمی ایران، کانون فارغ التحصیلان دانشگاه شریف نیز گزینه‌های خوبی برای پیدا کردن معلم شیمی هستند.

مهارت‌های آموزشی

مورد دیگری که تعیین کننده خوب بودن یک معلم خصوصی شیمی است، مهارت‌های آموزشی او در زمینه حل مسائل، انتقال و توضیح مفاهیم شیمی، آشنایی با تکنیک های تست زنی کنکور شیمی، توانایی برقراری ارتباط با دانش آموزان و والدین می‌باشد. هم والدین و هم دانش آموز باید به این موارد در طی جلسات توجه کافی داشته باشد تا در صورت عدم آن را جایگزین یک معلم بهتر کند. در کنار توجه به مهارت‌های آموزشی می‌توانید، از وب سایت ایران مدرس که مقالاتی در مورد نحوه انتخاب معلم خصوصی شیمی کنکور، لیستی از معلمان خصوصی مجرب و نکاتی برای تدریس موثر شیمی ارائه می‌دهد، حداکثر استفاده را ببرید.

ویژگی‌های شخصیتی

زمانی که یک معلم خصوصی شیمی علاوه بر تدریس عالی دارای ویژگی‌های شخصیتی متمایز همچون تعهد، وفاداری به کار، صبور، دلسوز، مسئولیت پذیر و … باشد، بهترین گزینه برای فرزند شما است؛ چراکه در کنار یادگیری درس شیمی می‌تواند یک شخصیت برتر نیز پیدا کند.

در کنار وب سایت ایران مدرس، وب سایت‌های دیگری همچون وب سایت حامی وجود دارند که مقالاتی در مورد نحوه انتخاب معلم خصوصی شیمی کنکور، نکاتی برای تدریس موثر شیمی و منابعی برای یافتن معلمان خصوصی ارائه می‌دهند.

نظرات و رضایت دانش آموزان

حتما از دانش آموزان قبلی که با معلم انتخابی شما کلاس داشته‌اند، پرس و جو کنید تا متوجه میزان رضایت شاگردان قبلی شوید. در صورتی که حداکثر شاگردان قبلی از معلم انتخابی شما رضایت داشته‌اند، می‌توانید آن را به عنوان معلم خصوصی شیمی برای فرزند خود انتخاب کنید. حتی برخی از معلمان دارای پیج‌ اینستاگرام، کانال‌های تلگرام و وب سایت هستند که کاربران نظرات خود را در این پلتفرم‌ها کامنت کرده‎اند.  همچنین می‌توانید از معلمان و مدارس محل زندگی خود در مورد معلمان خصوصی شیمی کنکور خوب سوال کنید.

هزینه

هزینه کلاس خصوصی شیمی، از شهری به شهر دیگر، از معلمی به معلم دیگر متفاوت است. همچنین معیارهای دیگر مثل سابقه تدریس، تعداد جلسات، زمان هر کلاس و مدرک معلم شیمی در مقدار هزینه‌ای که والدین باید پرداخت کنند، تاثیر گذار است. به همین خاطر نمی‌توان یک قیمت واحد و یکسان برای همه معلمان شیمی در نظر گرفت. در صورتی که هنوز معلم خصوصی شیمی برای فرزند خود پیدا نکرده‌اید، می‌توانید در گروه‌های مربوط به کنکور و آموزش در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام به دنبال معلمان خصوصی شیمی باشید.

سخن نهایی

با این توضیحات و اوصاف به نظر شما، معلم خصوصی شیمی کی خوبه؟ ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که با در نظر گرفتن معیارها و ملاک‌های گفته شده بهترین معلم شیمی را برای خود انتخاب خواهید کرد. برای پیدا کردن یک معلم خصوصی شیمی خوب و درجه یک تنها کافی است از وب سایت‌های کانون فرهنگی آموزشی قلم چی، ایران مدرس، حامی، فیاضیات، تیز آموز، دیجی تدریس کمک بگیرید.

اشتراک گذاری