امروز برابر است با :1403-05-06
طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه

طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه احساسی + تکنیک های جالب

مجله چرخونکی : معمولا دختر خانم ها توجه خیلی زیادی به وسایل اطراف خود دارند و برایشان اهمیت دارد که در بین سایر دوستان و اقوام، دکور اتاق آن ها منحصر به فرد و زیبا باشد و دوست دارند فانتزی ها و تصورات ذهنی خود را برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب خود به کار گیرند. پس برای چیدمان اتاق خواب دخترانه بهتر است از آن ها کمک بگیرید تا در نحوه چیدمان از آن ها استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب برای دختران در رده سنی جوان و نوجوان کار نسبتا دشواری است از این رو بهتر است در هنگام انتخاب طراحی داخلی اتاق خواب برای دختران از نظر و سلیقه آن ها نیز استفاده کنید و ترفندهایی را به کار ببرید تا بتوانید طراحی داخلی بی نظیر و شیکی برای اتاق خواب فرزند خود داشته باشید.

ترفندهای طراحی اتاق خواب دخترانه را بدانید

یک فضای دراماتیک

اتاق خواب مدرن دخترانه می تواند حال و هوایی دراماتیک هم داشته باشد. استفاده از رنگ های روشن به اتاق انرژی می دهد. این امر ممکن است به نوجوان کمک کند تا صبح زودتر از تختخواب خارج شود. البته دیوارهای سفید بکر با خلق خوی یک نوجوان کاملا در تضاد است، پس به کمک رنگ تیره در کف و دیوار یا یک روتختی گل دار حس هیجان به فضای اتاق خواب ببخشید و دراماتیکش کنید.

سبک خاص

برای داشتن یک سبک خاصی از طراحی می توان وسایل قدیمی و نو را با هم ترکیب کرد. به عنوان مثال روتختی هایی که در آن ها از اول اسم برای تزیین استفاده شده است، سبکی قدیمی و کلاسیک دارند. استفاده از رنگ قرمز برای حاشیه آن می تواند آن را به سبکی خاص و مدرن تبدیل کند.
بهتر است رنگ پرده ها وطرح بالش ها با هم همخوانی داشته باشد. برای مشخص شدن طرح پارچه، پرده ‌ها از ارتفاع بالا و نزدیک به سقف آویزان کنید.

طرح های گلی

از گذشته استفاده از طرح های گل در میان دختران رایج بوده است. می توان از طرح ای گلی با رنگ‌ های روشن و همچنین طرح‌ های چاپی زیبا و جالب استفاده کرد. دختران نوجوان که معمولا در سن بلوغ هستند حساسیت های خاص خودشان را دارند. به ویژه که در سن نوجوانی نیاز به استقلال و حریم خصوصی بیشتر خود را نشان می دهد.

پس اتاق خواب فضای مهمی برای دختران نوجوان است. اجازه بدهیم خودشان در مورد رنگ و مدل دکوراسیون تصمیم بگیرند. حتی می توان مسئولیت ساختن وسایل تزیینی را هم به خودشان سپرد. با این کار حس مسیولیت پذیری، اعتماد به نفس و خلاقیت را نیز به دختر خودتان تقدیم می کنید. پس دکوراسیون اتاق دخترانه را به دخترتان بسپارید.

کفپوش اتاق خواب دخترانه

بهتر است کفپوش اتاق موکت یا فرش یا پارکت باشد. انتخاب سنگ و سرامیک برای کف اتاق خواب توصیه نمی شود. چون فضای اتاق باید گرم و دلنشین باشد. مسلما ترجیح میدهید وقتی از خواب بیدار شده و از تخت پایین می آیید پاهای خود را روی یک سطح نرم بگذارید.

رنگ اتاق خواب دخترانه

رنگ اتاق خواب تاثیر زیادی روی روحیه افراد دارد و هر چقدر رنگی که برای اتاق خواب انتخاب می کنید روشن و جذاب باشد فضایی بی نظیر در اتاق خواب ایجاد می شود.

رنگ های شاد و پرانرژی نظیر صورتی و نارنجی و بنفش و سفید و کرم و بژ و خاکستری مایل به قهوه ای و قرمز و … برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می توانند انتخابی مناسب و ایده آل باشند.

رنگ صورتی اگر با رنگ سفید ترکیب شود هارمونی زیبایی در فضای اتاق خواب ایجاد می شود. صورتی و نارنجی از انواع ترکیب رنگ های مورد علاقه برای اغلب دختران است و شما می توانید دیوارهای اتاق خواب را رنگ نارنجی بزنید و سرویس خواب را نیز به رنگ سفید انتخاب نمایید. رنگ صورتی کدر اگر با رنگ های بژ و خاکستری مایل به قهوه ای ترکیب شود فضایی لذت بخش در اتاق خواب دخترانه ایجاد می شود.

رنگ بنفش از انواع رنگ های کلاسیک و لوکس است و شما می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب از طیف های مختلف رنگ بنفش استفاده نمایید همچنین برای ایجاد ظاهری عاشقانه و رمانتیک می توانید رنگ بنفش را با رنگ سفید ترکیب نمایید.

برچسب دیواری

برای دکوراسیون اتاق خواب مدرن دخترانه به برچسب های دیواری هم فکر کنید و توجه داشته باشید همه برچسب های دیواری کودکانه نیستند. به جای تبدیل اتاق خواب نوجوان خود به یک فضای ساده، می توان با زدن رنگ مورد علاقه آن ها به دیوارها و با استفاده از برچسب های دیواری مختلف جلوه ای تازه به فضای اتاق ببخشید البته با در نظر گرفتن انرژی و علاقه نوجوان
استفاده از مبلمان خاص در دکور اتاق مدرن دخترانه.

تبدیل گوشه ای به فضایی نرم و آرام برای استراحت ایده جذابی برای نوجوان هاست. این طرح خاص را می توان با نصب یک میله پرده گرد و پارچه های به عنوان پرده در اطراف آن اجرایی کرد، یا با نصب یک صندلی آویز به همراه یک مبل بالین. در این ایده توجه به خلق فضایی مناسب برای دختران که در آن بتوانند از دورهمی های دوستانه لذت ببرند، نکته اصلی است.

پرده اتاق خواب دخترانه

یکی از مهم ترین عناصر در تزئین دکوراسیون داخلی منازل که تاثیر بسیار زیادی در جذابیت بیشتر آن دارد پرده ها هستند و انتخاب طرح و رنگ مناسب برای پرده در قسمت‌ های مختلف پذیرایی و نشیمن و همچنین آشپزخانه و اتاق خواب می تواند زیبایی آن ها را چندین برابر کند.

معمولا دختر خانم ها علاقه و تمایل بیشتری نسبت به زیبایی ظاهری فضا دارند و حساسیت زیادی در انتخاب وسیله ها برای اتاق خواب خود دارند و از این رو مدل پرده اتاق خواب دخترانه برای آن ها اهمیت زیادی دارد و سعی می کنند دقت زیادی در خرید این پرده ها به به خرج دهند.

پرده اتاق خواب دخترانه در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار عرضه می ‌شوند و از بین مدل های مختلف با توجه به طرح و رنگ بقیه وسایل موجود در اتاق خواب فرزندتان، می توانید بهترین پرده با طرح زیبا و جذابیت بیشتر را انتخاب و خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم اگر فرزند شما در سنی است که می توان برای خرید وسایل با او مشورت کرد، حتماً در خرید وسیله های اتاق خواب از او مشورت بخواهید.

اشتراک گذاری