امروز برابر است با :1403-02-19

طراحی درب استیل و نرده شیشه ای و پله گرد

طراحی درب استیل مدرن

صاحبان خانه و طراحان از درب های استیل هم در فضاهای داخلی و هم در فضای بیرونی استفاده می کنند. بسیاری از طراحی های درب استیل شامل افزودن شیشه برای بهبود ظاهر سرد و رسمی استیل هستند .

از آنجایی که درب های ورودی یک نقطه کانونی طبیعی خانه شما هستند، باید ظاهری متمایز و زیبا داشته باشند. اکثر درب های ورودی استیل با فولاد 304 تا 316 ساخته می شوند تا استحکام فوق العاده ای ایجاد کنند. همچنین پانل های ورق استیل با کیفیت بالا یا انواع روکش صاف برای ایجاد سبک های مختلف وجود دارد که با طرح های مختلف دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان هماهنگی ایجاد می کنند. در حالی که شیشه های سکوریت امنیت و بهره وری انرژی درب های استیل را افزایش کاهش می دهند، آنها را نیز زیبا می کنند.

درب های کشویی پاسیو یکی از بهترین راه ها برای اتصال فضای داخلی به بیرون است. درب های کشویی استیل با شیشه‌های سوپر کلیر تعبیه شده‌اند تا حتی زمانی که درها بسته هستند، فضای بیرون را مشاهده کنید.

اکثر درب های استیل برای فضای خارجی طراحی شده اند، اما این موارد استثنا هستند. درب های داخلی استیل برای ایجاد فضاهای امن در داخل خانه یا ایجاد ظاهری منحصر به فرد مفید هستند. گزینه های مختلفی برای استفاده از درب استیل داخلی وجود دارد که از جمله آنها می توان به درب های استیل تک لولایی، درب های استیل دوبل فرانسوی و درب های استیل انباری که روی دیوار بیرونی نصب می شوند.

درب‌های تاشو که درب‌های آکاردئونی و دوتایی نیز نامیده می‌شوند، راهی ایده‌آل برای باز کردن فضای بزرگ بین فضاهای بیرونی و داخلی هستند. برخی از طراحان نیز از آنها به عنوان گزینه درب کمد و انباری استفاده می کنند. درب های تاشو استیل با شیشه های شیشه ای شبیه درب های تاشو آلومینیومی هستند که سبکی تمیز و مدرن ایجاد می کنند.

بهترین درب استیل برای امنیت خانه کدامند؟ راه‌هایی برای ایمن‌تر کردن آن‌ها وجود دارد. اگر نگران امنیت هستید، از درب بدون پنل شیشه ای استفاده کنید زیرا استحکام درب را کاهش می دهد و حریم خصوصی را حفظ نمی کند. همچنین از درب استیل همراه با اسکلت استیل و بهترین کیفیت سخت افزار استفاده کنید.

نرده شیشه ای

یکی از چیزهای عالی در مورد نرده های شیشه ای این است که هم در داخل و هم در فضای باز عملکرد عالی دارد. هر یک از سیستم های نرده شیشه ای (اسپیگات – فیکس پوینت – اکسپوز) را می توان برای نرده شیشه ای داخلی یا حفاظ شیشه ای در فضای باز استفاده کرد. وقتی صحبت از یک پروژه داخلی به میان می‌آید، به جز زیبایی‌شناسی و سیستمی که می‌خواهید نصب کنید، چیز زیادی نمی‌توان در نظر گرفت. با این حال، هنگام برنامه ریزی برای یک پروژه بیرونی، باید چند نکته را در نظر گرفت.

متریال و پایان: برای هر پروژه بیرونی که می خواهید متریال و پرداخت مناسبی داشته باشید تا در برابر نوع آب و هوای دریافتی خود مقاومت کنید. شما می توانید بین آلومینیوم 2205 و استیل ضد زنگ 304 انتخاب کنید. همچنین مجموعه ای از گزینه های پوشش پودری موجود است. در اینجا می توانید تجزیه و تحلیل عمیق تری در مورد اینکه کدام نوع مواد برای پروژه شما مناسب تر است را مشاهده کنید. با این حال، قاعده کلی این است که اگر پروژه در 5 متری ساحل واقع شده باشد، باران اسیدی دریافت کند یا در معرض پرتوهای فرابنفش شدید قرار گیرد، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم با روکش فلوروپلیمر مورد نیاز است.

نوع شیشه: دو نوع اصلی از پانل های شیشه ای وجود دارد که در نرده شیشه ای خارجی استفاده می شود. شیشه سکوریت همان چیزی است که اکثر پروژه های مسکونی از آن استفاده می کنند . شیشه لمینت دو پانل سکوریت نازک تر با لایه داخلی چند لایه است. برای پروژه های بیرونی، شیشه لمینیت توصیه می شود . نرده شیشه ای لمینت در برابر فرسایش اشعه ماوراء بنفش، رطوبت مقاومت می کند و حتی برای بادهای نیروی طوفان رتبه بندی می شود.

نرده استخر: نرده شیشه ای بیرونی اغلب در اطراف استخرها استفاده می شود تا به ایمنی کمک کند و به عنوان یک حفاظ شفاف عمل می کند و منظره را حفظ کند. محبوب‌ترین سیستم های نرده شیشه‌ای استخر عبارتند از: اسپیگات، اکسپوز روکار.

نگهداری از نرده شیشه ای به طرز شگفت آوری آسان است. از آنجا که هر یک از مواد مورد استفاده در سیستم نرده شیشه ای جامد و بسیار بادوام هستند، نیازی به تعمیر و نگهداری ساختاری کمی وجود دارد. در مقایسه با نرده کابل، که ممکن است هر از چند گاهی نیاز به سفت کردن کابل داشته باشد، این یک پیروزی بزرگ است. وقتی صحبت از نگهداری خود پانل های شیشه ای می شود، تنها چیزی که لازم است تمیز کردن گاه به گاه با ویندکس و یک پارچه است.

پله گرد

بی تردید غلب ما یک راه پله های گرد را در ساختمان های عمومی و حتی در خانه های دیگران دیده اید. طرح پله گرد یک سیستم کاربردی است که در آن پله های جداگانه به یک ستون مرکزی متصل می شوند. بنابراین، یک دایره را تشکیل می دهد. قطر دایره قطر خود راه پله است. طراحی راه پله گرد برای منزل کاربردهای زیادی دارد. در خانه هایی با فضای وسیع می تواند جلوه ای باشکوه ایجاد کند. در خانه های کوچکتر، می تواند مناطق را به هم متصل کند و در فضا صرفه جویی کند. می توان از آن برای فضای بیرونی استفاده کرد.

در طول سال ها، پله های گرد در انواع و اندازه های بسیاری ایجاد شده اند. طراحی راه پله گرد نیاز به برنامه ریزی خاصی دارد. ارتفاع، تعداد پله ها و موقعیت ستون باید مشخص شود . طراحی  وابعاد پله گرد خیلی به فضا و کاربری مورد نظر بستگی دارد.

پله های گرد چگونه به وجود آمدند؟

نمونه های قابل توجه و چشمگیر زیادی از پله های گرد در سراسر جهان وجود دارد. برخی از موارد به یاد ماندنی را می توان در کلیسای لورتو در نیومکزیکو، موزه واتیکان در رم و بنای یادبود آتش بزرگ در لندن یافت. راه پله های گرد میراثی غنی و باستانی دارند. برخی از آنها قرن ها قدمت دارند. اولین ها از سنگ یا مرمر ساخته می شدند. آنها کاربردی بودند و در دیوارهای ضخیم ساختمان ها ساخته می شدند. با گذشت زمان، طرح های پله های گرد به صورت مستقل توسعه یافت و به شکل سازه های مدرن تر با ستون های مرکزی ساخته شدن.

در طول قرون وسطی، بسیاری از قلعه ها و کلیساها دارای پله گرد بزرگ بودند. در دوران ویکتوریا، راه پله های گرد چدنی نیز در خانه ها ساخته می شد. بسیاری از آنها طرح های پیچیده ای داشتند و صاحبان خانه به مراقبت از آنها افتخار می کردند.

در عصر ما، راه پله های گرد همچنان در خانه ها محبوب هستند. دلایل زیادی برای این وجود دارد. برای شروع، آنها متمایز به نظر می رسند و به هر فضای داخلی شخصیت می بخشند. آنها همچنین مقرون به صرفه هستند و باعث صرفه جویی در فضا می شوند. شکی نیست که پله های گرد سازه هایی جاودانه هستند که زیبا و جذاب هستند.

اشتراک گذاری