امروز برابر است با :1403-05-06

چطور از بوی بد پا در تابستان جلوگیری کنیم + نکات

در حالی که همه ما مشتاقانه منتظر تعطیلات تابستانی و شب های طولانی هستیم، بر کسی پوشیده نیست که وقتی دما افزایش می یابد، هر فردی می تواند به طور فزاینده ای ناراحت کننده و عرق کند. در این مدت باید بهداشت را رعایت کرد و از شر تمام عرق و کثیفی خلاص شد.

بسیاری از ما به محض اینکه وارد خانه می‌ شویم، تمرکز بر شاداب نگه داشتن بدن را مهم می‌ دانیم، اما اغلب فراموش می‌ کنیم که فقط ریختن آب روی پاهایمان راه‌ حلی برای از بین بردن بو نیست. به اندازه هر قسمت دیگر بدن به مراقبت نیاز دارد، مخصوصاً در تابستان.

علت بوی بد پا چیست؟

پاهای ما ممکن است به دلیل افزایش تعریق در ماه‌ های گرم‌ تر شروع به بوییدن کنند، که می‌ تواند سطح باکتری‌ ها و قارچ‌ های طبیعی روی پوست را افزایش دهد و به طور بالقوه منجر به بوی پا شود.

افراد با کفش‌ های بسته، مانند کفش‌ هایی که برای مدرسه، ورزش یا ساعات اداری می‌ پوشند، می‌ توانند با به دام انداختن عرق، این مشکل را تشدید کنند. این محیط رشد باکتری‌ ها و قارچ‌ ها را تقویت می‌ کند و بدبو شدن پاها را بیشتر می‌ کند.

افراد مبتلا به بیماری های خاصی مانند دیابت، ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های پوستی باشند، که می تواند بوی پا را تشدید کند.

نکات و راهکارهای عملی برای از بین بردن بوی بد پا

کفش های باز را انتخاب کنید

در صورت امکان، کفش های باز مانند صندل را انتخاب کنید که به پاها اجازه تنفس می دهد و تجمع عرق و متعاقب آن را کاهش می دهد. از کفش های ساخته شده از مواد پلاستیکی دوری کنید، زیرا می توانند تعریق را افزایش دهند.

جوراب های خود را هر روز عوض کنید

اگر استفاده از کفش های بسته ضروری است، تعویض جوراب ها را به صورت روزانه انجام دهید تا طراوت پا را حفظ کرده و بو را به حداقل برسانید.

بهداشت پا

پس از بازگشت از محل کار یا فعالیت های خارج از منزل، پاهای خود را با صابون بشویید و روی تمیز کردن و خشک کردن کامل، به خصوص بین انگشتان پا تمرکز کنید. کوتاه کردن منظم ناخن های پا همچنین به حفظ بهداشت کلی پا کمک می کند.

نظارت بر عفونت های قارچی

فضاهای بین انگشتان پا را برای علائم عفونت قارچی مانند رسوبات سفید بررسی کنید. اگر علائم عفونت مشاهده شد، برای تشخیص و درمان مناسب با یک متخصص پوست مشورت کنید.

اقدامات احتیاطی ضد قارچ

برای کسانی که مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستند، استفاده از پودر ضد قارچ تجویزی قبل از پوشیدن جوراب می تواند یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از رشد قارچ باشد.

افراد هنگام انتخاب کفش تابستانی باید به چه نکاتی توجه کنند؟

انتخاب کفش مناسب، رعایت اقدامات بهداشتی دقیق و هوشیاری در مورد عفونت های احتمالی است. هنگام انتخاب کفش تابستانی، قبل از خرید به نکات زیر توجه کنید:

آیا قابل تنفس است؟

کفش های باز مانند صندل برای جلوگیری از تجمع عرق و بوی بد توصیه می شود. از کفش های پلاستیکی خودداری کنید، زیرا می تواند باعث افزایش تعریق شود.

این از چه چیزی ساخته شده است؟

جوراب های نخی را به جای جوراب های مصنوعی انتخاب کنید. پنبه باعث گردش بهتر هوا در اطراف پا می شود و خطر بو را کاهش می دهد.

بهداشت و نگهداری

قبل از خرید ست جدید کفش خود، با قاطعیت تصمیم بگیرید که بهداشت پا را با تعویض منظم جوراب و توجه دقیق به تمیزی و خشکی پاها و همچنین فاصله بین انگشتان خود در اولویت قرار دهید.

اشتراک گذاری