امروز برابر است با :1403-05-06

چرا باید در طول روزهای گرم کوتاه‌ تر دوش بگیرید؟

موج گرما در راه است و در حالی که خوردن آب سرد و حمام های خوب و طولانی برای خنک کردن بدن طبیعی است، اما این چیزی است که کارشناسان توصیه نمی کنند. اما چرا؟

دوش گرفتن کوتاه تر در طول موج گرما برای حفظ سلامت فردی و عمومی بسیار مهم است. قرار گرفتن طولانی‌ مدت در معرض آب داغ می‌ تواند کم‌ آبی بدن را تشدید کند، که در زمان گرمای شدید خطر قابل توجهی است. کم آبی بدن می تواند منجر به عوارض جدی از جمله گرمازدگی شود. علاوه بر این، کاهش زمان دوش گرفتن باعث صرفه‌ جویی در مصرف آب می‌ شود.

دوش گرفتن کوتاه‌ تر همچنین به جلوگیری از تحریک پوست کمک می‌ کند، زیرا آب گرم چربی‌ های طبیعی پوست را از بین می‌ برد و منجر به خشکی و افزایش حساسیت به جوش‌ های گرمایی می‌ شود که در دمای بالا بیشتر دیده می‌ شود.

وقتی دوش می گیریم، منافذ روی بدن را گشاد می کنیم یا باز می کنیم و در طول دماهای شدید، نکته این است که سعی کنید انرژی را تا حد امکان حفظ کنید. کم آبی باعث ضخیم شدن و لخته شدن خون می شود که منجر به آمبولی ریه می شود که معمولاً بدتر از حمله قلبی است.هیدراتاسیون منظم، را در اولویت قرار دهید.

اما آیا ارتباطی با مشکلات قلبی عروقی نیز وجود دارد؟

گرمای شدید منجر به شکست هموستاز در بدن می شود که با دوش گرفتن تنظیم می شود. این نارسایی اغلب با مشکلات قلبی عروقی موجود، به ویژه در میان سالمندان، بدتر می شود. دمای ایده آل بدن باید بین 24 تا 28 درجه سانتیگراد باشد. اگر بدن شما انرژی و آب را در نتیجه اتساع عروق و کم‌ آبی بدن از دست بدهد، ممکن است منجر به ضخیم شدن و لخته شدن خون و در نتیجه آمبولی ریه شود.

او افزود، حتی اگر احساس می کنید که با دوش گرفتن برای مدت طولانی خود را خنک نگه می دارید، کاملا سطحی و معکوس است و برای مرکز ترموژنیک مغز خوب نیست.

یک دوش ایده آل چقدر باید باشد؟

مدت 5 تا 10 دقیقه در آب با دمای اتاق دوش بگیرید و در ساعات اوج مصرف باید از دوش گرفتن خودداری کنید.سعی کنید حوالی ساعت 11 صبح یا عصر حمام کنید تا دمای بدن خود را تنظیم کنید.

پوشیدن لباس‌ های نخی آستین گشاد و پرهیز از گرمای شدید همیشه توصیه می شود.

اشتراک گذاری